וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: אסד אחראי למתקפה הכימית שהרגה עשרות במחוז אידליב

מדוח חדש של הארגון, שלו היה שותף גם הארגון למניעת הפצת נשק כימי, עולה כי משטרו של נשיא סוריה הוציא לפועל את המתקפה בעיירה חאן שייחון, שבמהלכה נעשה שימוש בגז סארין. לפחות 80 בני אדם נהרגו כתוצאה מהמתקפה

עריכה: שניר דבוש

משטרו של נשיא סוריה בשאר אסד הוא האחראי למתקפה הכימית על העיירה חאן שייחון שבמחוז אידליב בחודש אפריל האחרון – כך עולה מדוח שפרסמו הלילה (שישי) האו"ם והארגון למניעת הפצת נשק כימי. לפחות 80 בני אדם נהרגו במתקפה, שעוררה זעזוע רב בעולם והביאה לקריאות גינוי בינלאומיות רבות. ארבעה ימים לאחר האירוע תקפו שתי ספינות קרב אמריקניות את בסיס א-שעריאת שבמדינה, שממנו בוצעה המתקפה הכימית שכללה גם שימוש בגז סארין.

יממה לאחר המתקפה פרסם ארגון הבריאות העולמי את ממצאי חקירת האירוע, ומסר כי במתקפה נעשה שימוש בגז העצבים הקטלני. "בחלק מהמקרים יש סימנים גם לחשיפה לחומרים פוספוריים – קבוצת חומרים כימיים המכילה גזי עצבים", נמסר בהודעה מטעם הארגון. "הסבירות שזו מתקפה כימית עלה בשל החוסר בפציעות חיצוניות של הנפגעים, שסיבת מותם העיקרית הייתה הפרעת נשימה חמורה".

אב עם ילדיו שנהרגו במתקפה הכימית בחאן שייחון, אידליב, סוריה, 4 באפריל 2017. AP
לפחות 80 בני אדם נהרגו. אב עם שני ילדיו שנפגעו במתקפה בחודש אפריל/AP
זירת המתקפה הכימית בחאן שייחון, אידליב, סוריה, 4 באפריל 2017. רויטרס
זירת התקיפה בעיירה חאן שייחון/רויטרס

בחודשים האחרונים כבר אומת השימוש בסארין, שאת כל מצבוריו הייתה אמורה סוריה להשמיד כחלק מההסכם בין ארצות הברית לרוסיה ב-2013, שהושג אחרי המתקפה הכימית הקטלנית בפרברי דמשק.

בסך הכל, חוקרי האו"ם תיעדו 33 מתקפות כימיות – 27 בוצעו בידי כוחות המשטר, כולל שבע מתקפות בין 1 במרץ ל-7 ביולי. האחראים ליתר המתקפות טרם זוהו.

הממשל בדמשק מכחיש בתקיפות כי הוא עושה שימוש בנשק כימי. לשיטתו, המתקפה בחאן שייחון הייתה נגד מצבורי נשק כימי שהיו שייכים למורדים, אך טענה זו נדחתה על ידי חוקרי האו"ם.

נשיא סוריה באשר אל אסד בכנס כלכלי בינלאומי בדמשק, 20 באוגוסט 2017. AP
המשטר מכחיש את השימוש בנשק כימי. אסד/AP
זירת המתקפה הכימית בחאן שייחון, אידליב, סוריה, 4 באפריל 2017. רויטרס
התקיפה עוררה זעזוע רב בעולם. זירת ההפצצה בחודש אפריל/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully