וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפיכת הפיקדון בצה"ל: ליברמן מקדם שינוי לחיילים משוחררים

26.10.2017 / 18:34

בהצעה החדשה יוכל כל חייל לנצל את כספי הפיקדון לכל מטרה שירצה. המצב הנהוג כיום הוא שבחמש השנים הראשונות יכולים החיילים לנצל את הכסף רק ללימודים, הקמת עסק, רכישת דירה, נישואים או לימודי נהיגה

בסיס האימונים של חטיבת הצנחנים, שנמצא ליד קיבוץ שומריה שבגב יוני 2017. לירון מולדובן, מערכת וואלה!
כספי פיקדון - לכל מטרה/מערכת וואלה!, לירון מולדובן

שר הביטחון אביגדור ליברמן הודיע היום (חמישי) על שינוי בחוק חיילים משוחררים, שיאפשר לכל חייל לנצל באופן מיטבי את הפיקדון הכספי המגיע לו. ליברמן החליט כי במסגרת השינוי יוכלו חיילים משוחררים למשוך את הפיקדון לו הם זכאים, ללא מטרה שהיא וללא כל מגבלה.

כיום יכול חייל משוחרר למשוך את הכספים בחמש השנים הראשונות שלאחר שחרורו ללימודים, הקמת עסק, רכישת דירה, נישואים ולימודי נהיגה. השר יגיש בשבועות הקרובים תיקון לחוק חיילים משוחררים ויניחו בפני ועדת שרים לחקיקה, שלאחריו יידרש את אישור הכנסת.

"מדובר בשינוי משמעותי", אמר ליברמן. "חיילי וחיילות צה"ל המשוחררים ראויים להוקרת תודה של המדינה על שירותם, והפיקדון הוא רק דוגמה לכך. אין שום סיבה שהמדינה תערים קשיים, ותכריח אותם לנצל בחמש השנים הראשונות את הכספים למטרות מסוימות בלבד".

עוד בוואלה! NEWS:
לוחם איבד את ראייתו בעין אחת בתאונת אימון פיינטבול מחלקתי
"נזרקתי לכלבים": התיק הרפואי נעלם - והלוחם לא מוכר כנכה צה"ל
השופטת חיות הושבעה כנשיאה: "יש נסיונות מדאיגים לפגוע ברשות השופטת"

ליברמן: "חיילים נפגעים מהמגבלה להשתמש בפיקדון"

"פגשתי לא מעט חיילים וחיילות משוחררים שהתלוננו בצדק שהם נפגעים מכך שיש מגבלה על יכולתם להשתמש בפיקדון", מסר ליברמן. "אם המדינה סומכת עליהם שיגנו עליה, היא יכולה לסמוך עליהם בבואם לממש את כספי הפיקדון. מדובר במגבלה מיותרת שאנו מסירים אותה". במקביל, הנחה ליברמן את אנשי משרדו לגבש תכנית להטבות ותמריצים למערך המילואים.

שר הביטחון ליברמן אמר כי "היוזמות הפרטניות המבורכות הרבות, יצרו מציאות של טלאי על טלאי וקושי רב במימוש שלהן. לכן יש צורך דחוף לבחון את כל הסוגיה מחדש, ולגבש תכנית כוללת שתבטא את ההערכה העמוקה כלפי משרתי המילואים, תעודד אותם ותבטיח גמול ראוי ומכובד עבור תרומתם לביטחון ישראל".

ליברמן: "צבא לבנון הפך לחלק בלתי נפרד ממערך חיזבאללה". משרד הביטחון
ליברמן. "מדובר בשינוי משמעותי"/משרד הביטחון

בחודש שעבר חנך משרד הביטחון אתר שאמור לסייע לחיילים שהתגייסו בשנים 1992 ועד סוף שנת 2000 לממש את כספי הפיקדון שנותרו להם. כך יכלו עשרות אלפי חיילים משוחררים למשוך את הכספים שלא ניצלו לאורך השנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully