וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון בצו ביניים: צוותי ההגנה בתיק פישר לא יעיינו בחומרי מח"ש

25.10.2017 / 21:50

בית המשפט הפך החלטה של המחוזי בירושלים, וקבע כי עד לדיון בנושא, הסנגוריםלא יורשו לבחון את החומרים שהעבירה להם המחלקה לפני שנה וחצי. בוואלה! NEWS פורסם כי המידע כולל פרטים אישיים רבים. סנגורי פישר: "תרגיל הסחה של מח"ש"

צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: ניר חן

בית המשפט העליון הוציא הערב (רביעי) צו ביניים הקובע שלצוותי ההגנה בתיק רונאל פישר אסור לעיין או להשתמש בחומרי החקירה שהעבירה להם המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) לפני שנה וחצי עד לדיון בעניין.

השופט יצחק עמית קבע בהחלטתו כי על הסניגורים להכניס את החומרים למעטפה חתומה עד להכרעה בנושא. בכך הפך את החלטת בית המשפט המחוזי בירושלים, שניתנה מוקדם יותר היום, ובו נדחתה עתירת מח"ש.

שופטת המחוזי חגית מאק קלמנוביץ' קבעה דיון בבקשה, אך דחתה את הבקשה של מח"ש להוצאת הצו הזמני. "מאחר שמדובר בחומר המצוי בידי ההגנה כבר תקופה ארוכה, לא מצאתי טעם במתן הצו", כתבה בטרם נהפכה החלטתה על ידי העליון.

סניגוריו של פישר, עו"ד עמית בר ועו"ד ליזי שובל בר מסרו כי מדובר בתרגיל הסחה. "לאחר שבית המשפט קבע שמח"ש העלימו ראיות מההגנה, הם מנסים להסיט את הדיון לחומרי ראיות שלכאורה ניתנו ביתר, טענה שהיא מופרכת".

לקריאה נוספת בנושא
המחדל של מח"ש בתיק רונאל פישר: "העברנו לכם מידע בטעות"
בית המשפט בביקורת חריפה על מח"ש: "לשקול לבטל האישום נגד פישר"

ההגנה במשפט עו"ד פישר: חלק מהאישומים נועדו להכפיש שמו. רוני כנפו
פישר בבית המשפט, בשנה שעברה/רוני כנפו

אתמול פורסם לראשונה בוואלה! NEWS כי מח"ש פנתה בבקשה לבית המשפט וצוותי ההגנה בתיק פישר, במטרה לקבל בחזרה חומרים רבים שהועברו להם. בין היתר, המחלקה דורשת את תכולת המכשירים הסלולריים של ערן מלכה ושל עדים נוספים. על פי הבקשה, חומרים אלו הועברו לצוותי ההגנה בתיק בתחילת השנה שעברה, כחצי שנה לאחר הגשת כתב האישום.

"בדיקה שנערכה לאחר הדיון העלתה כי בידי ההגנה חומרים ממוחשבים אשר אינם אמורים להימצא בידם", נימקו בבמח"ש את הבקשה בטענה כי לא מדובר בחומרי חקירה, אלא בחומרים פרטיים, הכוללים מידע שעשוי לפגוע בפרטיותם של עדים.

הבקשה עוררה זעם בין צוותי ההגנה של הנאשמים הרבים בתיק, בהם עו"ד רונאל פישר ופרקליטת מחוז תל אביב לשעבר רות דוד.

מוקדם יותר החודש, קבעה השופטת מאק קלמנוביץ' כי על מח"ש להעביר לצוותי ההגנה חומר חקירה שהתבקש על ידם, משום שהוא עשוי לסייע בהגנתם של הנאשמים. התיק עצמו מתנהל כבר זמן רב סביב שאלת חומרי החקירה. על אף שעדי המדינה בתיק כבר נשמעו, המשך הדיון בפני השופט משה סובל מתעכב עד להכרעה בסוגיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully