וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מקווה שטוב לו למעלה": חברתו של סולומון שנהרג בהר אדר מתקשה להתאושש

25.10.2017 / 20:25

בני משפחתו של סולומון גברייה, שנהרג בפיגוע בהר אדר, עלו לקברו במלאת 30 למותו. חברתו בטי אלנו אמרה לוואלה! NEWS כי "אני תמיד שואלת את עצמי מה הוא היה אומר לי עכשיו". היא הבטיחה: "אגשים את החלומות של שנינו"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: יוסי אלטר

"הוא אמר לי שהוא צריך לקום מוקדם כי יש לו שמירה בבוקר, ביקשתי ממנו 'תישאר קצת'. כמה שעות אחר כך, זה קרה" – כך סיפרה בטי אלנה, חברתו של לוחם מג"ב סולומון גברייה, שנהרג בפיגוע בהר אדר, לוואלה! NEWS במלאת 30 ימים למותו. שעות ספורות לאחר שיחתם האחרונה של השניים, ירה מחבל מהכפר הפלסטיני בית סוריכ לעבר עמדת הבידוק בשער הכניסה ליישוב, והביא למותם של גברייה והמאבטחים יוסף עותמאן ואור אריש.

שנה וחצי לפני הפיגוע, לא רחוק מהמקום שבו מצא את מותו, נפצע סולומון קשה בפיגוע אחר, כשמחבל קפץ עליו מבין השיחים ופצע אותו. "מי שמכיר אותו יודע שהוא בנאדם מאוד רגוע, גם אם הוא סובל או קשה לו", אומרת בטי, "הוא תמיד משדר שהכול בסדר, גם אם הוא נפצע הוא פשוט מתמודד עם זה. אז גם בפיגוע הזה, בהתחלה הוא אמר הכל בסדר, והוא התעקש לחזור לבסיס, היה לו קצת קשה, כי בכל זאת הוא עבר פיגוע, אבל הוא לא פחד, הוא התעקש לחזור לפלוגה שלו, לבסיס שהוא שירת בו והוא עשה את זה".

האזכרה של סולומון גברייה, באר יעקב  25 באוקטובר 2017. ניב אהרונסון
"הוא התעקש לחזור לפלוגה שלו". אלנו/ניב אהרונסון
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אין אחד שלא התרשם ממנו". גברייה ואלנו/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתחילת השבוע פורסמו בוואלה! NEWS פרטים חדשים על השער החדש שהוקם במקום הפיגוע, הכולל בין היתר עמדת בידוק מאובטחת הכוללת זכוכית משוריינת, אמצעי בטיחות חדישים ומצלמות זיהוי מתקדמות. "יש הרבה שאלות פתוחות, אני מקווה שהמקרה הזה לא יחזור על עצמו ואם נקטו את הצעד הזה אני חושבת שזה מבורך", אמרה. "אין דבר חשוב יותר מאשר לשמור על החיילים שמגנים בגופם ועומדים שם בשביל כולם פה".

"אין אחד שלא התרשם מדרך הארץ והרוגע שלו, הוא פשוט אהב לתת ללא תמורה ונהנה לעזור לכולם", אמרה בטי, אחרי שקראה תהלים מעל קברו של סולומון. "כל אדם ייקח קצת מטוב הלב שהיה לו, אף אחד לא יכול להיות כמוהו, אבל לקחת קצת לעצמך, לא יודעת, שכל אחד יבטיח שהוא ישתנה, יעשה משהו טוב ותמיד יזכור את סולומון בצורה הזו כמו שהוא היה".

סולומון גברייה ז"ל לוחם מגב שנרצח בפיגוע הירי בהר אדר 26 בספטמבר 2017. דוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
"היחידה הייתה המשפחה שלו". גברייה/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה

מאז מותו של בן זוגה, היא מוקפת בחבריו ליחידה: "היחידה הייתה המשפחה שלו. לא היה אחד שלא עזר ותמך בו, בין אם זה לדבר איתו, לעודד אותו, לדרבן אותו, לתת עצה טובה. בחיים הוא לא אהב לראות שמישהו לבד, הוא היה שואל אותו אם הכול בסדר, 'אכלת, שתית?'. תמיד דאג לכולם. אין בנאדם אחד בפלוגה שלא אהב אותו.

"אני תמיד שואלת את עצמי מה הוא היה אומר לי עכשיו, איזו עצה הוא היה נותן לי כשקשה שלי ואני עצובה. אני מקווה שטוב לו שם למעלה ומאמינה שהוא לא סתם הלך, למרות שזה מאוד קשה ומאוד כואב כי הוא רק בן 20 וגם היו לנו חלומות משותפים יחד. אגשים את עצמי, כל מה שהוא רצה שאעשה, יהיה בעזרת ה', אני אעשה את זה, ומקווה שיהיה בסדר עם הזמן".

האזכרה של סולומון גברייה, באר יעקב  25 באוקטובר 2017. ניב אהרונסון
האזכרה לגברייה, היום/ניב אהרונסון

במהלך ההלוויה ספדה לו בטי: "בייב שלי. מילים לא יכולות לתאר את האהבה שלי אליך. את גודל האדם שהיית. ראיתי שהיה פיגוע שבו נרצחו שלושה אנשים על ידי מחבל ארור. שום דבר לא הכין אותי לזה, אף אחד לא לימד אותי איך מתמודדים עם אובדן כזה גדול. בחיים לא האמנתי שזה יהיה אתה. אהבת חיי. הגבר שכולם ידעו שאין גברים כמוהו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully