וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: המועמד להחלפת שליחו המיוחד של נתניהו הוא דורי גולד

25.10.2017 / 18:10

פרסום ראשון: גולד, מנכ"ל משרד החוץ לשעבר, הוא המועמד המסתמן להחליף את עו"ד יצחק מולכו, שהודיע על פרישתו. מי שכונה "מנכ"ל משרד החוץ בפועל" קיים לאחרונה פגישות עם מולכו וגורמי ממשל אמריקנים לקראת תכנית שלום אפשרית

צילום: שי מכלוף, עריכה: שניר דבוש

(עו"ד דוד שמרון, מקורבו של נתניהו ושל מולכו, יוצא מחקירה בפרשת הצוללות)

מנכ"ל משרד החוץ לשעבר ומקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, דורי גולד, הוא המועמד המסתמן להחליף את עורך דין יצחק מולכו, שהודיע היום לראש הממשלה כי הוא מבקש לסיים את תפקידו כשליחו ויועצו המדיני המיוחד - כך נודע לוואלה! NEWS.

גולד, ששימש יועצו המדיני של נתניהו וכשגריר ישראל באו"ם בכהונתו הראשונה וכמנכ"ל משרד החוץ עד אוקטובר 2016, משמש היום כמנהל המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה. לוואלה! NEWS נודע כי בשבועות האחרונים הוא קיים פגישות עם מולכו וגורמי ממשל אמריקנים, כחלק מההיערכות לקראת תוכנית שלום אמריקנית שעשויה להתגבש בשבועות הקרובים.

בלשכת ראש הממשלה אמרו כי "דורי גולד הוא בהחלט אחד המועמדים להחליף את מולכו. ראש הממשלה יודיע על זהותו של המחליף בקרוב". גולד אמר לוואלה! NEWS: "לא חתמתי על שום דבר, אני ממשיך להיות הנשיא של המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה ושמח לסייע לראש הממשלה בכל דבר לעניין". הוא הביע צער על פרישתו של מולכו ואמר כי הוא היה "נכס אדיר למדינה".

עוד בוואלה! NEWS
יאיר נתניהו ביום ההולדת לראש הממשלה: "בחיים לא אכנס לפוליטיקה"
בכיר במשטרה על החלופה לחוק הצרפתי: "ניסיון להלך אימים על המפכ"ל"

דורי גולד, מנכ"ל משרד החוץ. טוויטר, צילום מסך
המועמד המיועד להחליף את מולכו. גולד/צילום מסך, טוויטר

גולד, שנחשב לאחד מיועציו הקרובים של נתניהו בתחום מדיניות החוץ ומלווה אותו קרוב ל-25 שנה, ניהל - יחד עם מולכו - את המגעים המדיניים מול הפלסטינים. בסוף שנת 2013 נתניהו מינה אותו ליועץ מדיני במשרה חלקית, משרה שבה החזיק במקביל לעבודתו כנשיא המרכז הירושלמי לעניני ציבור ומדינה, מכון מחקר המתמחה בסוגיות אסטרטגיות. ביוני 2015 הוא מינה את גולד לתפקיד מנכל משרד החוץ, וללא שר חוץ קבוע, ובשל קרבתו לנתניהו, הוא נתפש על ידי רבים בקהילה הבינלאומית כ"שר חוץ בפועל".

בחודשים האחרונים, גולד הוביל את המגעים הדיפלומטיים לחימום היחסים עם מדינות אפריקה, ניצח על חידוש היחסים עם גינאה וצ'אד ואף קיים ביקור במדינה מוסלמית שעמה אין לישראל יחסים. גולד היה זה שחתם על הסכם הפיוס עם טורקיה בשמה של ישראל, וגם היה מעורב בחימום היחסים עם סעודיה מאחורי הקלעים. באוקטובר האחרון הודיע כי הוא עוזב את משרד החוץ וחוזר לנהל את המרכז האקדמי במשרה מלאה.

יצחק מולכו עורך דין ישראלי ונציגו של ראש הממשלה תמונה משנת 2007. ניר קידר, הארץ, מערכת וואלה! NEWS
עו"ד מולכו/מערכת וואלה! NEWS, ניר קידר, הארץ

מולכו הודיע על פרישתו מוקדם יותר היום והיא תיכנס לתוקף בפברואר 2018. במכתב הפרישה שהועבר לראש הממשלה, כתב מולכו: "אני רוצה לנצל את ההזדמנות הזאת על מנת להודות לך מקרב לב על כך שאפשרת לי לשרת את המדינה תחת הנהגתך הבוטחת ועל האמון הרב שנתת בי בעשותי כן". מולכו כינה את תפקידו "שירות לאומי".

נתניהו השיב למולכו: "שלא בנפש חפצה ולנוכח עמדתך הנחושה, החלטתי להיעתר לבקשתך. איני צריך למנות את המשימות המדיניות הרגישות והחשובות שביצעת. עשית זאת תוך שילוב נדיר של כשרון, ניסיון וידע מקיף ועמוק של הסוגיות. טרם הגיעה העת לחשוף את כל פעולתך, אך בטוחני שכשרגע זה יגיע אזרחי ישראל יעריכו עד מאוד את תרומתך. אין פלא שאני ושרי הממשלה שמכירים את פועלך רוחשים לך הערכה עמוקה.

"מנהיגים רבים דיברו בפני בשבחך, וציינו שתמיד יכולים היו לשוחח עמך בחופשיות, כי מעולם לא חיפשת לעצמך פרסום כלשהו על תרומתך ועשייתך הגדולה. כמו אביך לפניך, עשית עבור המדינה - כשרות לאומי ובהתנדבות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully