וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממש כמו בני אדם: החיים המדהימים של הדולפינים והלווייתנים נחשפים

4.11.2017 / 23:35

קריאות ספציפיות, הליכה לפי טרנדים, וזה לא הכל: מחקר חדש שופך אור על חלק מהתכונות שהופכות את היונקים יוצאי הדופן הללו לכל כך מיוחדים

רויטרס

אין בכלל ספק שהחיות המעניינות ביותר בטבע הן דולפינים ולווייתינים . לכאורה, אנחנו יודעים הרבה על החיות החכמות ומיוחדות הללו, אך מדי שנה מתפרסמים עוד ועוד מחקרים חדשים שמוכיחים בדיוק עד כמה הן חכמות ומיוחדות.

במחקר חדש של אוניברסיטת מנצ'סטר, שהתפרסם במגזין Nature, כתבה החוקרת סוזן שולץ: "מה שאנחנו יכולים להגיד בביטחון מלא זה שלווייתינים מסוג קטלן ודולפינים מסוג דולפינן עושים את הדברים המעניינים ביותר, ולהם יש את המוחות הגדולים ביותר. ללווייתנים כחולים ולווייתנים מסוג בלנה גרינלנדית יש מוחות קטנים. אין להם מערכות יחסים ארוכות טווח ויציבות. ההתנהגות שלהם לא מאוד מורכבת".

זאת בניגוד למשל לקטלנים (הנקראים גם אורקה): "הם חיים בחבורות קטנות כבר כמה דורות ומה שהצלחנו להוכיח לאחרונה זה שהמבוגרים יותר מעבירים מידע לצעירים יותר בתקופות קשות".

אחד הדברים המרשימים ביותר שנצפו אצל לוויתני ראשתן גדול-ראש, סיפרה שולץ, הוא שהם פחות או יותר יודעים לזהות טרנדים. "מה שמושך מאוד שנה אחת לא מושך אותם שנה אחרת. זה מאוד דומה לתרבות שלנו, ולאופנות שלנו".


עוד בנושא:
הם יודעים לדבר: שיחות מלאות בין דולפינים הוקלטו לראשונה
מדהים: הדולפינים מתמסטלים מדגי אבו נפחא

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כן, הם עוד יותר חכמים ממה שחשבנו/מערכת וואלה!, צילום מסך

ומה בנוגע לדולפינים? "אצלם, יש קריאות שונות שמתייחסות לחיה ספציפית. זה כמו, 'היי ג'ו!' לעתים הם משתמשים בשמות הללו כשהחיות הספציפיות לא שם. זה יכול להיות משהו כמו רכילות".

שולץ סיכמה: "עבורי, הדבר המדהים ביותר הוא שאצל כל מיני סוגי חיות יש קווי דמיון עם בני האדם בנוגע לאיך שהחברה מתפתחת. אם אנחנו באמת רוצים להבין מי אנחנו, דולפינים מהווים דוגמא טובה למדוע בני האדם הפכו חיות כל כך סבוכות".

"דולפינים הם דוגמא טובה למדוע בני האדם הפכו חיות כל כך סבוכות"

גיף דולפין. מעריב
גיף דולפין/מעריב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully