וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הם יודעים לדבר: שיחות מלאות בין דולפינים הוקלטו לראשונה

14.9.2016 / 10:49

אחרי עשרות שנים של מחקר, חוקרים הצליחו להקליט שיחה מלאה בין דולפינים שממנה ניתן להסיק בבירור שהם מצליחים לתקשר אחד עם השני במשפטים שלמים של עד 5 מילים, מבלי לקטוע אחד את השני. כעת נותר לנו רק להבין אותם

יוטיוב

בסרטון - הדולפינים יאשה ויאנה

חוקרים הצליחו להקליט שיחה בין שני דולפינים בפעם הראשונה אחרי עשרות שנים של מחקר, ואנחנו מתקשים להאמין שעד היום לא עשו את זה. זוג היונקים הימיים הוקלטו משתמשים בצלילי "קליק" ו"שריקות" כדי ליצור משפטים של עד 5 מילים, מבלי לקטוע אחד את השני. פריצת הדרך נעשתה בזכות מיקרופון תת ימי שתוכנן במיוחד כדי לקלוט חילופי דברים בין דולפינים.

שני הדברנים מסוג דולפינן, יאשה ויאנה, הוקלטו משוחחים בים השחור וממתינים כל אחד בתורו שהשני יסיים את דבריו לפי שהאחר משיב לו. החוקרים, שמגיעים מ-Karadag Nature Reserve שבפאודוסיה, רוסיה, אמרו שכמו בני האדם, גם דולפינים מסוגלים לתקשר אחד עם השני ולהעביר רגשות מסוימים כגון מתח או אושר. החוקר הראשי, ד"ר ויאצ'סלב ריאבוב, אמר ל"טלגרף": "למעשה, חילופי הדברים האלה דומים לשיחה בין שני אנשים. אנחנו יכולים להניח שכל 'פעימה' מייצגת פונמה (יחידה תאורטית בסיסית של הגייה שעשויה להבדיל בין מילים) או מילה של השפה המדוברת של הדולפין".

דולפינים מדברים. צילום מסך
בואו נדבר על זה קצת/צילום מסך

"השפה הזאת כוללת את כל מאפייני השפה המדוברת של האדם, מה שמצביע על רמה גבוהה של אינטליגנציה ותודעה אצל הדולפינים", הוא הוסיף, "בני האדם צריכים לשוחח עם התושבים האינטליגנטיים הראשונים בכדור הארץ בעזרת יצירת מכשירים משוכללים שיגברו על המחסומים שבתקשורת בין הדולפין לאדם".

לדולפין יש מוח גדול יותר מזה של יונקים רבים, כשהיחס בין משקל המוח לגוף הוא מהגבוהים בעולם החי. ליתר דיוק, הוא עומד על-0.9 אחוז ממשקל הגוף הממוצע של הדולפין, אותו יחס שקיים אצל השימפנזה. דולפינים יכולים לזהות עצמם במראה, לייצר אמפתיה, פחד ואהבה – בדיוק כמונו. הדמיון שלהם לבני האדם מסביר מדוע הם כל כך ידידותיים אלינו.

עוד באותו נושא

בפעם הראשונה צולם התהליך המבהיל והטרגי שקורה לאלמוגים

לכתבה המלאה

כך זה נראה:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דוגמא של ההקלטות: יאשה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ב-2007, חוקרים אוסטרלים גילו שדולפינים פיתחו שפת סימנים לאחר שנצפו מתקשרים עם הסנפירים שלהם. חוקרים מפלורידה מצאו מוקדם יותר השנה שהתקשורת בין הדולפינים גוברת כשהם נוטלים חלק במשימות קשות. המחקר החדש, שמפרט אודות השיחה האינטליגנטית שהתקיימה בין הדולפינים, פורסם ב-21 באוגוסט בכתב העת "מתמטיקה ופיסיקה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
4 הגרפים הראשונים מציגים את הצירופים המיוצרים ע"י יאנה ומקביל להם בגרפים מימין - רוחק התנודה שלהם/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • דולפינים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully