וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא סין נבחר לכהונה נוספת - מבלי לסמן אחריו יורש

25.10.2017 / 8:12

המפלגה הקומוניסטית חשפה את ההרכב החדש של הוועד הקבוע, הגוף החזק ביותר במדינה, אך רק שי וראש הממשלה לי שמרו על כיסאותיהם. לפי ההערכות, הנשיא עשוי לנסות לשמור על כוחו גם אחרי 2022

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

המפלגה הקומוניסטית של סין חשפה היום (רביעי) את הנהגתה החדשה תחת הנשיא שי ג'ינפינג', אך בניגוד לעבר לא נבחר יורש ברור לנשיא מבין יתר חברי ועדת הקבע של המפלגה, הגוף החזק ביותר במדינה. פרט לשי, ראש הממשלה לי קצ'יאנג היה היחיד מבין שבעת חברי הוועדה ששמרו על כיסאם.

לי ז'נשו, וונג יאנג, וונג הנינג, ז'או ליי והאן ז'נג קודמו לוועדה, כשהם מחליפים את חמישה חברים אחרים שפרשו מתפקידים, בהם האחראי על המלחמה בשחיתות וונג קישאן, שהיה בעל ברית של שי. כל שבעת חברי הוועד בשנות ה-60 לחייהם, ובפעם הראשונה מאז המהפכה, אף אחד מהם לא נולד לפני 1949, השנה שבה כבשו הקומוניסטים את השלטון.

מנהיג המפלגה במחוז גואנגדונג הו צ'ונוואה ומנהיג המפלגה במחוז צ'ונגצ'ינג צ'ן מינר נחשבו כמועמדים בולטים להחליף את שי בקרב מה שמכונה הדור השישי של הנהגת המפלגה, אך הם לא נכללו בוועדת הקבע, אלא בן 25 חברי הפוליטביורו, דרג נמוך יותר מזה של הוועד.

לקריאה נוספת בנושא
ביצר את שלטונו: נשיא סין הפך לשליט החזק ביותר במדינה מאז מאו
קונגרס המפלגה הקומוניסטית בסין החל: "לא נאפשר את פילוג המדינה"

נשיא סין שי ג'ינפינג חושף את ההנהגה החדשה של המפלגה הקומוניסטית, 25 באוקטובר 2017. רויטרס
הנשיא שי חושף את ההנהגה החדשה/רויטרס

שי ולי קודמו לראשונה לוועדת הקבע בקונגרס ה-17 של המפלגה ב-2007, בסימן ברור לכך שהשניים עומדים לרשת את הו ג'ינטאו ואת וון ג'יאבאו ולאייש את שני התפקידים הבכירים ביותר בהנהגה, כפי שאירע חמש שנים לאחר מכן.

מועמד נוסף מהדור הנוכחי שסולק מהדרך הוא סון ז'נגצ'אי, שהודח מראשות המפלגה במחוז צ'ונגקינג ביולי, במהלך שהצביע על כך ששי צפוי לדחות את ההודעה על מינוי יורש והגביר את הספקולציות ולפיהן הוא ינסה להישאר בצורה מסוימת בשלטון גם לאחר תום כהונתו השנייה ב-2022.

לי ז'נשו, שנחשב למקורב ביותר לשי מבין ההנהגה החדשה, צפוי לעמוד גם בראש הפרלמנט, המשמש חותמת גומי, אחרי ששימש מעין ראש סגל בתור ראש הלשכה הכללית של המפלגה. תפקידו ייקבע באופן רשמי במפגש השנתי של הפרלמנט במרץ. ז'או ליי ישמש ראש נציבות המשמעת המרכזית במקומו של וונג קישאן.

עוד הוכרז על הרכבה החדש של הוועדה הצבאית המרכזית. חו קיליאנג נותר אחד משני הסגנים שלה, ואילו ז'אנג יוחיה, המקורב לנשיא שי, מונה לסגן השני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully