וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת אורניום וחקירת ה-FBI: בדיקות חדשות נגד קלינטון בקונגרס

24.10.2017 / 23:01

הרפובליקנים הודיעו כי יבחנו רכישה של חברה קנדית, שהחזיקה ב-20% מאספקת המשאב החשוב, בידי רוסיה בתקופת כהונתה של המועמדת הדמוקרטית לשעבר בתור שרת חוץ. גם התנהלות הבולשת בחקירת המיילים הפרטיים של קלינטון תיבחן

צילום: CNN, עריכה: ורד לידני

שתי ועדות בראשות רפובליקנים בבית הנבחרים של ארצות הברית הודיעו היום (שלישי) על פתיחת חקירה סביב עסקת רכישה של חברה קנדית, המחזיקה בכ-20% מאספקת האורניום של ארצות הברית, על ידי חברה רוסית. במקביל, שתי ועדות אחרות הודיעו היום כי הן חוקרות את התנהלות הבולשת הפדרלית (FBI) בבחירות לנשיאות, כולל את ההחלטה לסגור את חקירת פרשת המיילים הפרטיים של הילרי קלינטון.

רפובליקנים בקונגרס דורשים לדעת אם עסקת האורניום נחקרה במלואה על ידי ה-FBI ועל ידי סוכנויות אחרות בטרם אושרה על ידי גוף המפקח על השקעות זרות בנכסים אמריקניים אסטרטגיים. כמה רפובליקנים טוענים כי מחלקת המדינה, תחת הילרי קלינטון, אישרה את ההסכם מאחר שבעלה והנשיא לשעבר ביל קלינטון עמד בקרן צדקה שקיבלה תרומה בסך 145 מיליון דולר כחלק מהעסקה.

עם זאת, למחלקת המדינה יש מושב אחד באותו גוף מפקח שאישר את העסקה ובניו יורק טיימס דווח כי קלינטון לא הייתה חלק מההחלטה.

עוד ידיעות מהעולם
סנאטור רפובליקני בכיר הולם בטראמפ: "נשיא שקרן, משפיל את ארה"ב"
יורש העצר הסעודי: "אנחנו חוזרים אל האסלאם המתון"

הילרי קלינטון בסיאול, קוריאה הדרומית, אוקטובר 2017. רויטרס
ה-FBI עדכן את הקונגרס בחקירתה. קלינטון/רויטרס

הנשיא דונלד טראמפ השמיע ביקורת רבה כלפי העסקה, וטען כי יש לחקור אותה ולא את קשרי ממשלו לרוסיה. החקירה מתקיימת על ידי ועדות המודיעין של הסנאט ושל בית הנבחרים וכן על ידי ועדת המשפט של הסנאט.

יושבי הראש של ועדת המשפט וועדת הפיקוח בבית הנבחרים הודיעו על פתיחת חקירה משותפת סביב התנהלות ראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי – בין היתר מדוע עדכן את הקונגרס בהתפתחות החקירה של קלינטון, אך לא חשף את העובדה שהוא בודק את קשרי מקורביו של טראמפ למוסקבה. ועדת המשפט בסנאט כבר מנהלת חקירה סביב פעילות ה-FBI במהלך קמפיין הבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully