וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקנצלר המיועד של אוסטריה הזמין את הימין הקיצוני לממשלה

24.10.2017 / 14:59

קורץ, מנהיג השמרנים הצעיר, אמר כי הוא קורא למו"מ עם מפלגת החירות על אף החשש בקרב מדינות מסוימות באירופה. עם זאת, הוא אמר כי כל ממשלה "תהיה פרו-אירופית באופייה". האפשרות הנוספת - ממשלת מיעוט בתמיכת השמאל

צילום: CNN עריכת וידאו:ניר חן

מנהיג השמרנים באוסטריה סבסטיאן קורץ אמר היום (שלישי) כי מתכנן לקיים שיחות עם מפלגת החירות מהימין הקיצוני על כניסתה לקואליציה. המפלגה, המתנגדת להגירה, עשויה לחזור לשלטון אחרי יותר מעשור באופוזיציה, לנוכח התחזקותה בבחירות האחרונות.

המפלגה השמרנית של קורץ, OVP, זכתה ב-31.5% מקולות הבוחרים בבחירות שהתקיימו בשבוע שעבר לבית התחתון של הפרלמנט, כך שהיא זקוקה לשותפים כדי להקים ממשלה יציבה. רק לשתי מפלגות אחרות יש מספיק מושבים כדי להיות פרטנריות – הסוציאל-דמוקרטים, SPO, ומפלגת החירות, FPO.

קורץ נקט עמדה קשוחה נגד ההגירה במהלך קמפיין הבחירות, ואימץ חלקים נרחבים מהמצע של הימין הקיצוני. שתי המפלגות ניצלו את משבר ההגירה שפקד את היבשת בשנתיים האחרונות כדי להתחזק בבחירות.

הקנצלר המיועד, רק בן 31, קרא לסיום השותפות הארוכה עם הסוציאל-דמוקרטים אחרי שזכה בפריימריז של מפלגתו במאי, מה שהותיר את מפלגת החירות, שהוקמה על ידי נאצים לשעבר בשנות ה-50, כשותפה הרצויה יותר.

לקריאה נוספת בנושא
חממה לימין קיצוני: הפחד שהוביל את אוסטריה לבחור בן 31 לקנצלר
הבחירות באוסטריה: השמרנים ניצחו; הימין הקיצוני התחזק

הקנצלר המיועד של אוסטריה קורץ, 24 באוקטובר 2017. רויטרס
אימץ חלקים רבים מהמצע של הימין הקיצוני. קורץ, היום/רויטרס

"הזמנתי את היינץ-כריסטיאן סטראכה ואת ה-FPO להתחיל בשיחות קואליציוניות", אמר קורץ במסיבת עיתונאים שכינס במטה המפלגה השמרנית. הוא הוסיף כי ממשלת מיעוט הנתמכת על ידי הסוציאל-דמוקרטים היא "תכנית ב' טובה" במקרה שהשיחות ייכשלו.

כמה מנהיגים באירופה הביעו חשש מחזרתה לממשלה של מפלגת החירות, שהפכה לכוח משמעותי באוסטריה בשנות ה-90, תחת המנהיג הפופולרי יורג היידר, ששיבח את מדיניות התעסוקה של אדולף היטלר. הממשלה ההיא ספגה סנקציות דיפלומטיות מצד האיחוד האירופי, אך לנוכח התחזקות מפלגות פופוליסטיות נוספות ביבשת ברקע גל המהגרים התגובה לכניסה המחודשת של הימין הקיצוני לממשלה בווינה לא צפויה להיתקל בתגובה דומה.

בשנים האחרונות, ניסתה מפלגת החירות להתנער מעברה הבעייתי, אולם היא נאלצת מעת לעת לגרש חברי מפלגה על עמדות אנטישמיות שהביעו. מפלגת החירות אף התנערה מהקריאות להתנתק מהאיחוד האירופי, בשל התמיכה הגורפת מצד רוב אזרחי אוסטריה להישארות בגוש.

קורץ, ככל הנראה בניסיון להפיג את החשש בבריסל, אמר כי לכל ממשלה בראשותו תהיה "עמדה פרו-אירופית ברורה". עם זאת, הוא אמר כי הוא מעוניין בכך שהאיחוד יתמקד בסוגיות מרכזיות כמו מסחר והגנה על גבולותיו, ולא באינטגרציה נרחבת יותר בין המדינות החברות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully