וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדי להימנע סגירה: מגעים בין משרד החינוך להנהלת מדרשת שדה בוקר

23.10.2017 / 20:28

גורמים המקורבים למשא ומתן אמרו כי ישנם פערים גדולים בין הצדדים בניסיון לגשר על חוב של 3.5 מיליון שקל - אך הביעו תקווה כי ניתן יהיה להתגבר על חילוקי הדעות. המגעים מתקמדים בפתרון לטווח הקצר, שיאפשר חזרה מיידית לשגרה

התיכון לחינוך סביבתי שדה בוקר. אליהו ארזי, מערכת וואלה! NEWS
המדרשה בשדה בוקר/מערכת וואלה! NEWS, אליהו ארזי

משרד החינוך והנהלת מדרשת שדה בוקר מקיימים בימים האחרונים משא ומתן בניסיון למנוע את סגירת שערי המדרשה, בשל חוב בסך 3.5 מיליון שקל. המגעים מתמקדים במציאת פתרון לטווח הקצר שיאפשר חזרה מידית לשדרה, בנוסף לפתרון לטווח הארוך.

גורמים המקורבים למשא ומתן דיווחו כי ישנם פערים גדולים בין הצדדים, אך הביעו תקווה כי ניתן יהיה להתגבר על חילוקי הדעות, "ברצון טוב של הצדדים". בשבוע שעבר החליטה הנהלת המדרשה לבטל טיול שהיה אמור להתקיים בסוף השבוע, בשל מחסור בתקציב וחוסר יכולת לשלם לספקים.

שר החיינוך, נפתלי בנט, שמואל אבואב, מנכ"ל משרד החינוך. מאצ'י הוף, מערכת וואלה! NEWS
שר החינוך בנט ומנכ"ל המשרד אבואב/מערכת וואלה! NEWS, מאצ'י הוף

"החשיבות כאן כפולה", אמר גורם במדרשה, "גם תלמידים שצריכה להיות להם מסגרת לימודית, וגם עובדים, ספקים ונותני שירות שצריכים לקבל משכורות. המדרשה מתנהלת בצורה מופתית, כבר שלוש שנים על פי תכנית התייעלות שמוכיחה את עצמה ומקווה לקבל את מה שהמדינה התחייבה להעביר".

עם פרוץ המשבר, הפנו מנהלי המדרשה אצבע מאשימה למשרד החינוך, שלטענתם הפר הסכם שנחתם עם המדינה ולפיו המדרשה תתוקצב ב-12 מיליון שקלים מדי שנה. במכתב ששלחו לפני כמה שבועות חברי דירקטוריון המדרשה, ובהם יו"ר הדירקטוריון אודי ניסן, לשר החינוך נפתלי בנט, הם תקפו בחריפות את התנהלות משרדו וטוענים כי מנכ"ל המשרד שמואל אבואב מתעלם מפניותיהם.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "המשרד מצוי במגעים מול המדרשה למציאת פתרון, הן לגבי תקציב לשנה הנוכחית והן לגבי השנים הבאות. אנו מאמינים שבימים הקרובים ניתן יהיה להגיע לסיכום בנושא זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully