וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד העבודה לא חוקר את התאונה של דניאל - כי נהרג מעבר לקו הירוק

22.10.2017 / 17:05

דניאל אהרון, חשמלאי בן 27 נהרג בתאונה בגוש עציון, אך כיוון שמשרד העבודה והרווחה אינו מוסמך לפעול בשטחים, החקירה מתנהלת במשטרה ללא גורמי מקצוע בתחום תאונות העבודה. המשרד: "מנהל הבטיחות מעורב בחקירה המקצועית ככל שיידרש"

עריכה: יאיר דניאל

משרד העבודה והרווחה לא חקר תאונת עבודה בגוש ציון, כיוון שהאירוע התרחש מעבר לקו הירוק – הנמצא מחוץ לתחום סמכותו של המשרד. דניאל אהרון, חשמלאי בן 27, מת ביום חמישי האחרון לאחר שהתחשמל במהלך עבודה על מתקן סולרי בגוש עציון. לפי העובדים במקום, הטיפול במקרה הועבר לרשויות הצבא, ואף מפקח מטעם המשרד לא הגיע לשטח. במשרד העבודה סמרו כי החקירה מתנהלת על ידי המשטרה.

אהרון נפצע ביום ראשון שעבר וסבל מכוויות בכל חלקי גופו. הוא אושפז במצב קשה כשהוא מורדם ומונשם, וביום חמישי מת מפצעיו והובא למנוחות במושב ברקת. אהרון הוא ההרוג ה-27 בתחום העבודה מתחילת השנה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דניאל אהרון, שנהרג בתאונת העבודה בגוש עציון/מערכת וואלה!, צילום מסך

אביו של דניאל, רפי, סיפר לוואלה! NEWS: "הוא נשלח לעשות מדידת חשמל באחד הקיבוצים בגוש עציון על ידי המנהל שלו, היה לבד בחדר חשמל. אף אחד לא יודע איך אירע הסיפור, כנראה היה קצר ונוצר פיצוץ שהוביל לשריפה. הילד שלי נדלק, הוא כולו היה להבות, הוא רץ לכיוון המכולת של הקיבוץ והיה בלי בגדים כי הבגדים נשרפו לו, הוא היה דלוק כולו, ידיים דרגה 3 ודרגה 2 ביתר חלקי הגוף, הוא צרח שם ונאנק מכאבים. האמבולנס בא לקחת אותו לביה"ח והוא דיבר עד שבאמבולנס הרדימו אותו, הוא לא החזיק מעמד עד יום חמישי, ביום רביעי כבר קראו למשפחה לומר שהוא במצב קריטי".

אהרון, החולה בסרטן ומקבל בתקופה האחרונה טיפולים כימותרפיים, סיפר על ההתמודדות בצל המחלה: "אני מקבל טיפולים כימותרפיים, לא נתנו לי להגיע לביה"ח. אמרתי שאני חייב להגיע, ראיתי אותו ואמרתי 'זה לא הבן שלי'. הרופא אמר לנו שהוא עומד למות היום, הוא הצליח להחזיק עוד יום, עד שלוש אחר הצהריים ביום חמישי".

לדברי אהרון, המשפחה אמורה לקבל דו"ח מהמשטרה וממשרד העבודה לגבי פרטי האירוע. "אני לא יודע אם משרד העבודה חקר, אבל כל עובד שנכנס לחדר חשמל חייב להיות עם ליווי. אני לא יודע איך הוא היה לבד, איך אף אחד לא ליווה אותו. זו חברה שמתעסקת בחשמל סולארי ובקידוחים בפרויקטים גדולים".

על בנו סיפר אהרון: "הוא היה רווק, חי עם החברה שלו. ילד אהוב וחייכן שכולם אהבו, גם בעבודה אהבו אותו ורצו לבנות עליו לתפקיד בכיר. אני ממונה בטיחות בעבודה, מצב תחום העבודה בישראל הוא גרוע, אין משמעות לבטיחות במיוחד באתרי בנייה בארץ, אין פיקוח באתרי בנייה, זה פשוט מערב פרוע".

אתר בנייה של חברת אסיה סיירוס בדימונה. ראובן קסטרו
27 הרוגים מתחילת השנה/ראובן קסטרו

ראובן בן שמעון, מייסד הפורום למניעת תאונות וממובילי המאבק הציבורי בתאונות עבודה, אמר: "העובדה שבטיחות העובדים מעבר לקו הירוק מוחרגת מפיקוח מנהל הבטיחות במשרד העבודה והרווחה, כמו גם מהחוקים והתקנות, מקוממת ומצערת מאוד. מעבר לקו הירוק הפקרת בטיחות העובדים מצד המדינה מגיעה לשיאים חדשים ומדובר בשטח הפקר של ממש, מנהל הבטיחות התעסוקתית במשרד העבודה והרווחה מחזיק בעמדה שאין הוא מוסמך חוקת לפעול מעבר לגבולות ישראל. המנהל האזרחי טוען כי אחריות הפיקוח על הבטיחות מצויה בידי משרד העבודה, ולצד גלגולי העיניים והאחריות אף גורם גם אינו אוסף מידע אודות תאונות העבודה, כך שאפילו עובדים שנהרגים ונפצעים נותרים שקופים, מחוץ לסטטיקה הרשמית של מדינת ישראל ומתים בקול דממה, כמו בתאונה המצערת והכואבת שבה התחשמל עובד צעיר ומצא את מותו בגוש עציון".

ממשרד העבודה והרווחה נמסר: "חקירת התאונה מתנהלת על ידי משטרת ישראל. מנהל הבטיחות מעורב בחקירה המקצועית ככל שיידרש. משרד העבודה והרווחה שב וקורא לקבלנים להקפיד על חוקי הבטיחות באתרם כדי לשמור על חיי אדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully