וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: ארה"ב שיטחה את א-רקה כמו שהחריבה את דרזדן ב-1945

22.10.2017 / 13:27

משרד ההגנה במוסקבה השווה את המערכה לשחרור בירת דאעש לקמפיין האווירי בעיר הגרמנית עם סיום מלחמת העולם השנייה. זאת אחרי שרוסיה עצמה מואשמת בהפצצות חסרות הבחנה בחאלב ובערים אחרות בסוריה

צילום: CNN, עריכה: יאיר דניאל

רוסיה האשימה היום (ראשון) את הקואליציה האמריקנית בשיטוח העיר א-רקה, בדומה למה שחוותה העיר דרזדן במהלך מלחמת העולם השנייה. משרד ההגנה במוסקבה אמר כי א-רקה, ששימשה בירת ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), "ירשה את הגורל של דרזדן ב-1945, ושוטחה על היסוד בהפצצות האנגלו-אמריקניות".

משרד ההגנה, שהואשם על ידי המערב, ארגוני זכויות אדם בינלאומיים ותושבים מקומיים בהפצצות חסרות אבחנה בחאלב ובמקומות אחרים שנשלטו בידי המורדים וארגוני ג'יהאד שונים, טען עוד כי נראה "שהמערב ממהר כדי לספק סיוע כספי לא-רקה כדי לטייח עדויות על פשעיו".

הגנרל איגור קונשנקוב, דובר משרד ההגנה, אמר כי כ-200 אלף איש חיו בא-רקה לפני תחילת המלחמה בסוריה, אך עתה נותרו בה לא יותר מ-45 אלף תושבים.

רובה של העיר דרזדן נחרבה בהפצצות כבדות של בעלות הברית ב-1945, לקראת סיומה של מלחמת העולם השנייה.

לקריאה נוספת בנושא
ותודה לדאעש: הירי לגולן עשוי לסמל את הניצחון הגדול של אסד
"נלחמות נגד הדיכוי": הנשים הכורדיות מאחורי תבוסת דאעש בא-רקה

לוחמי הכוחות הדמוקרטיים הסורים מניפים דגל לבן ליד מתחם בית החולים הלאומי שבו מוקמים המיליטנטים של המדינה האסלאמית, בחזית א-רקה 17 באוקטובר 2017. רויטרס
לוחמים כורדים מניפים את דגל הארגון בא-רקה/רויטרס

על אף שהוא בירך על ההבטחות לסיוע כלכלי לבנות מחדש את א-רקה, דובר משרד ההגנה הרוסי התלונן על כך שבקשות רוסיות רבות למערב לאפשר סיוע הומניטרי לאזורים אחרים במדינה נדחו שוב ושוב. "מדוע בירות המערב ממהרות להעניק סיוע כלכלי רק לא-רקה?", אמר. "יש רק הסבר אחד – הרצון לטייח את העדויות להפצצות הברבריות של הקואליציה האמריקנית מהר ככל האפשר, וכדי לקבור את אלפי האזרחים ש'שוחררו' מדאעש בהריסות".

הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית אומרת כי היא נוקטת זהירות כדי להימנע מפגיעה באזרחים במהלך התקיפות נגד דאעש בסוריה ובעיראק, וחוקרת כל טענות נגדה. היא הכחישה כבר כי אזרחים נהרגו בתקיפות אוויריות בא-רקה, כשלטענתה המטרה שלה היא "אפס אזרחים הרוגים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully