וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טראמפ מתכוון לממן הוצאות עוזריו ויועציו בחקירת מעורבות רוסיה"

22.10.2017 / 6:10

בכיר בבית הלבן אמר כי הנשיא שוקל להקדיש 430 אלף דולר מכספו האישי כדי לשלם את הוצאות המשפט ושכר עורכי הדין של אנשי הסגל שייחקרו בפרשה. את הוצאות הנחקרים שילמו עד כה המפלגה הרפובליקנית והמטה לבחירתו מחדש של הנשיא

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מתכנן להוציא 430 אלף דולר מכספו האישי על מנת לשלם את הוצאות המשפט של אנשי הסגל שלו ועוזרי מטה הבחירות שלו במסגרת חקירת מעורבותה של רוסיה בבחירות בשנה שעברה - כך אמר הלילה (ראשון) בכיר בבית הלבן לסוכנות הידיעות "אי-פי". בדיווח צוין כי המידע נחשף לראשונה באתר "Axios".

טרם התברר האופן שבו יועבר הכסף או זהותם של אנשי המטה שיזכו לקבלו. הזימונים לחקירה של אנשי הסגל ויועצי הקמפיין, הן בידי ועדות הסנאט ובית הנבחרים והן בידי התובע המיוחד רוברט מולר, נאמדים בסכומים של מאות אלפי דולרים בהוצאות משפטיות ובשכר טרחה לעורכי דין עבורם.

לקריאה נוספת:
חקירת רוסיה: ראש הסגל לשעבר בבית הלבן תושאל על ידי התובע המיוחד
פייק ניוז ביוטיוב: "רוסיה רכשה מודעות בגוגל למען טראמפ"
"מחבר הדוח הרגיש על טראמפ נפגש עם חוקרי הקשר עם רוסיה"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בבית הלבן. רויטרס, רויטרס
הכחיש כל מעורבות של רוסיה בקמפיין לנשיאות. טראמפ/רויטרס, רויטרס

מייקל קאפוטו, אחד העוזרים לשעבר במטה הקמפיין של הנשיא, סיפר בעבר כי הוצאות המשפט הביאו אותו למצב שבו נאלץ לרוקן את חסכונות הלימודים שייעד לילדיו. עד כה שילמו את הוצאותיהם של הנחקרים מטעם מטה טראמפ נציגים של הוועידה הרפובליקנית הלאומית וכן אנשי המטה לבחירתו מחדש, הנערך לבחירות בשנת 2020. בין היתר שולמו באופן זה הוצאות הקשורות לחקירתו של דונלד טראמפ הבן, בגין פגישתו עם גורמים מרוסיה ביוני 2016, לכאורה על מנת לקבל מידע מכפיש על אודות הילרי קלינטון.

טראמפ עצמו הכחיש בעבר שוב ושוב כי הייתה כל מעורבות של רוסיה בקמפיין הבחירות שלו וכינה את ההאשמות "ציד מכשפות פוליטי". לטענת נורמן אייזן, שהיה עורך דין ויועץ לענייני אתיקה בממשלו של הנשיא הקודם ברק אובמה, האפשרות שטראמפ ישלם עבור הוצאות המשפט של הנחקרים בפרשה מעוררת שאלות הנוגעות לחוק הפלילי ולתקנות האתיקה. לדבריו, הצעד עלול להתפרש כניסיון להשפיע על עדותם ולא ברור אם לעובדים בממשל הפדרלי מותר לקבל את הסכומים הנשיא מציע לכאורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully