וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ביקורת המשפחות: נתניהו מינה את ירון בלום למתאם החטופים והשבויים

בכיר השב"כ לשעבר ירון בלום יחליף את ליאור לוטן, שעזב באוגוסט ברקע הקיפאון במגעים להחזרת גופות החללים והאזרחים. "צריך להפוך כל אבן", אמר בלום, שהיה חלק מצוות המו"מ לשחרור שליט. ליברמן הציע מועמד אחר, שנדחה. משפחות גולדין ושאול: "מוטלת עליו אחריות רבה"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: יוסי אלטר

ראש הממשלה בנימין נתניהו מינה הערב (שבת) את בכיר השב"כ לשעבר ירון בלום למתאם השבויים והנעדרים החדש, במקומו של ליאור לוטן, שעזב את תפקידו באוגוסט. מאז, דרשו המשפחות של החללים והאזרחים המוחזקים בידי חמאס למנות מחליף במהרה. לשר הביטחון אביגדור ליברמן היה מועמד אחר - א' א', ראש מרחב ירושלים בשב"כ - אך נתניהו דחה את המלצתו.

עם זאת, בירך ליברמן את בלום בטוויטר וכתב: "אני מאחל הצלחה לירון בלום בתפקידו החדש כמתאם השבויים והנעדרים. מערכת הביטחון תעמוד לרשותו כדי לסייע לו ולצוותו בכל דרך".

נתניהו שוחח לאחר המינוי עם משפחותיהם של החללים הדר גולדין ואורון שאול ושל האזרחים א-סייד ואברה מנגיסטו ועדכן אותן על כך. "הוא הדגיש את המחויבות שלו ושל מדינת ישראל להחזיר את הבנים הביתה", נמסר מלשכתו של נתניהו. במשפחות שאול וגולדין בירכו על המינוי, אך הביעו תקווה להאצת המגעים.

לקריאה נוספת בנושא
עוברים לזירה האמריקנית: הפגנה מול שגרירות קטאר להשבת גולדין ושאול
"מצרים לחמאס: העבירו מידע על הישראלים בתמורה לגופות אסירים"

ירון בלום. באדיבות המצולמים
היה חלק מצוות המו"מ לשחרור שליט. בלום/באדיבות המצולמים

בלום היה חלק מהצוות המצומצם שניהל את המגעים והביא לשחרור של החייל החטוף גלעד שליט ב-2011. "אני מודה לראש הממשלה על האמון, אני רואה בתפקיד שהטיל עליי משימה לאומית מהמעלה הראשונה", אמר בלום, שמשמש עמית במכון לחקר הטרור של המרכז הבינתחומי הרצליה, יועץ לענייני ביטחון וטרור ודירקטור בכמה חברות.

"קיבלתי ביראת כבוד את בקשת ראש הממשלה לקחת על עצמי את המשימה החשובה של השבת השבויים והנעדרים הביתה", אמר בלום לוואלה! NEWS. "צריך להפוך כל אבן בשביל להחזיר אותם הביתה, וכך אעשה. אני מודה לראש הממשלה על האמון ומתכוון לעשות הכל כדי לנסות להחזיר את השבויים והנעדרים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנגיסטו, שאול וגולדין/מערכת וואלה!, צילום מסך

במשפחתו של שאול אמרו כי "אנחנו דורשים שנושא החזרת הבנים יהיה בראש סדר העדיפויות של הממשלה והעומד בראשה, ומקווים כי ההזדמנות שעומדת כרגע על הפרק בהסכם הפיוס של הפתח והחמאס תמומש".

עוד מסרו כי "צר לנו שבמשך כחודשיים לא פעל גורם באופן ייעודי לנושא, ועם זאת מאחלים בהצלחה רבה לירון בלום. אנחנו מקווים כי יקבל גיבוי מלא לפעולות שיבצע במסגרת תפקידו ולא יאלץ לעמוד בפני מכשולים וסיכולי ניסיונות להחזרת הבנים".

ממשפחת גולדין נמסרו דברים דומים. "על ירון בלום מוטלת אחריות גדולה ומשימה פשוטה - לעמוד בערכי צה"ל ומערכת הביטחון ולהשיב את הדר ואורון לישראל", אמרו. "בימים אלו עומדת בפני הממשלה הזדמנות חסרת תקדים להפעיל לחץ אפקטיבי על חמאס ולגייס את הקהילה הבינלאומית כדי להגיע להסכם חילופי השבויים הטוב ביותר מזה שנים".

על נתניהו, באמצעות שליחו החדש, להשיב את החיילים כאן ועכשיו", מסרה משפחת גולדין. "עליו כעת להשתמש בכל הכלים והאמצעים העומדים לרשותו בכדי לא להחמיץ את ההזדמנות".

ממשפחת מנגיסטו נמסר כי הם מברכים על מינוי המתאם. "המשפחה והמטה מקווים כי לאחר יותר מחודשיים שבהם לא אויש התפקיד, מינוי מתאם שעוסק בעניין במשרה מלאה יביא לתנופה במאמץ להחזיר הביתה את אברה ושאר השבויים והנעדרים".

(עדכון ראשון 19:37)

האזינו: בלום במסר ללאה גולדין ב-103FM

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully