וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל תקף בסוריה עקב זליגת ירי נוספת: "נחריף את התגובה"

21.10.2017 / 11:57

בפעם השנייה השבוע, אש מהקרבות בקוניטרה זלגה לשטחים פתוחים בצפון רמת הגולן והביאה להפעלת אזעקות. צה"ל תקף שלושה תותחים של המשטר הסורי והבהיר כי המשך זליגת הירי יביא להחרפת התגובה. "לא נסבול פגיעה בריבונות"

צילום: לע"מ, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: פגישת נתניהו ושר ההגנה הרוסי בעניין התעצמות איראן בסוריה)

ארבע נפילות זוהו הלילה (שבת) בשטחים פתוחים בצפון רמת הגולן, כתוצאה מזליגת ירי ממלחמת האזרחים בסוריה. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק, ובטרם הנפילות אזעקות הושמעו ביישובי האזור.

בתגובה לכך, תקף צה"ל שלושה תותחים של המשטר הסורי. "גם אם מדובר בזליגה, מדובר באירוע חריג והמשך אירועים מסוג זה יענו בהחרפת התגובה הישראלית", נמסר מדובר צה"ל, שהבהיר כי היו חמישה שיגורים אף שזוהו רק ארבע נפילות. "צה"ל לא יסבול כל ניסיון פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל ובביטחון תושביה ורואה במשטר הסורי אחראי לנעשה בשטחו".

צבא סוריה הגיב לתקיפה, ומסר כי היא הוכחה לשיתוף הפעולה של ישראל עם ארגוני טרור באזור. עוד הזהיר את ישראל מפני השלכות "הפעולות התוקפניות שלה", והטיל עליה את האחריות לתוצאותיהן.


עוד בוואלה! NEWS:
"נלחמות נגד הדיכוי": הנשים הכורדיות מאחורי תבוסת דאעש בא-רקה
נער בן 13 נפצע באורח קשה בקטטה בחוף הים בבת ים
"אם הכול ילך כשורה, אגיע ברביעי": מכתב מהטיטאניק יועמד למכירה

הפצצה בקונטרה  26 ביוני 2017. ראובן קסטרו
קרבות בקוניטרה/ראובן קסטרו

גורמי ביטחון בגבול הצפון העריכו השבוע כי ככל שתגבר הלחימה בין צבא סוריה לכוחות המורדים, וכן יימשכו העימותים הצבאיים בין פלגי המורדים בסביבת רמת הגולן הסורית, יתגברו זליגות הירי לשטח ישראל. זאת, במסגרת הניסיונות להשתלט על שטחים נרחבים עם תבוסותיה של "המדינה האסלאמית" (דאעש) ברחבי המדינה.

ביום חמישי רקטה שנורתה כחלק ממלחמת האזרחים בסוריה נפלה בשטח פתוח בצפון רמת הגולן, מבלי לגרום לנזק או לנפגעים. בתגובה, תקף צה"ל גם אז עמדה של צבא סוריה בקוניטרה הסמוכה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "יש לנו מדיניות ברורה - מי שמנסה לפגוע בנו אנחנו נפגע בו". מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל לא יסבול כל ניסיון פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל ובביטחון תושביה. צה"ל רואה במשטר הסורי אחראי לנעשה בשטחו".

צילומים בגבול בעקבות זליגת הירי מסוריה 25 ביוני 2017. חיים שפיר, מערכת וואלה! NEWS
זליגת ירי לשטח ישראל/מערכת וואלה! NEWS, חיים שפיר

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר ביום חמישי בפגישת עבודה עם שר ההגנה האמריקני ג'יימס מאטיס בארצות הברית כי "כל פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל תיתקל בתגובה נחושה. אני מציע לא לבחון את הסבלנות והקווים האדומים שלנו. אין לנו כוונה לעבור לסדר היום על כל ניסיון להפר את השקט ולפגוע בביטחונם של אזרחי ישראל," הוסיף.

בתחילת השבוע הפציץ חיל האוויר סוללת טילי קרקע-אוויר של צבא סוריה, 50 קילומטר מדמשק. זאת, לאחר שהסוללה ירתה בשעה כמה שעות מוקדם יותר טיל SA5 לעבר מטוס חיל האוויר שביצע גיחת צילום בשמי לבנון - אולם לא הצליחה לפגוע בו.

כלי הטיס של חיל האוויר שבו לבסיסם בשלום, ולאחר הערכת מצב הוחלט לתקוף את הסוללה שביצעה את השיגור, הממוקמת ממזרח לדמשק, באזור רמדאן. מטוס חיל האוויר הטיל עליה ארבע פצצות וזוהתה פגיעה במכ"מ האש שלה - מה שהוציא אותה מכלל שימוש. מדובר בסוללה ששיגרה גם לפני כמה חודשים טיל לעבר מטוסי חיל האוויר.

(עדכון ראשון: 05:14)

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully