וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגנרל השכול הגן על טראמפ: "אין דרך לעשות את השיחות הללו"

20.10.2017 / 1:05

ראש הסגל ג'ון קלי, שבנו נהרג באפגניסטן נראה נרגש כשאמר כי "רוב הנשיאים שולחים מכתב במקרים כאלה. אם אתה בוחר לעשות את השיחה, זה דבר קשה". קלי אמר את הדברים ברקע הביקורת על כך שהנשיא דיבר בחוסר כבוד למשפחה שבנה נהרג בניז'ר

צילום: CNN, עריכה: ניב מעוז

ראש הסגל בבית הלבן, ג'ון קלי, הגן אמש (חמישי) על הנשיא דונלד טראמפ ברקע הסערה שפרצה אחרי שיחתו של נשיא ארצות הברית עם אלמנת חייל שנהרג לאחרונה בפעילות בניז'ר. בדברים אמוציונליים שנשא בפנים הכתבים, אמר הגנרל לשעבר, אב שכול בעצמו, כי הוא "נדהם" מדבריה של חברת הקונגרס הדמוקרטית שחשפה את תוכן השיחה. המשפחה של ההרוג אמרה בעצמה כי טראמפ "דיבר בחוסר כבוד".

"רוב האמריקנים לא יודעים מה קורה כשאנחנו מאבדים בן משפחה בקרב", אמר קלי, שאיבד את בנו רוברט באפגניסטן ב-2010. "אז תנו לי לספר לכם, חבריהם מעלים אותם על מסוק ושולחים אותם הביתה. התחנה הראשונה היא לעטוף אותם בקרח, ומשם הם נשלחים לאירופה, נעטפים בקרח שוב ונשלחים לדובר, שם הם מולבשים במדים ומוטסים הביתה". הוא ממשיך ומספר בהרחבה על נוהל ההודעה למשפחות שבנם נפל בקרב.

עוד בוואלה! NEWS:
ראש ה-CIA: צפון קוריאה רחוקה חודשים ספורים מיכולת גרעינית
פוטין: ארה"ב מנסה לדחוק את רוסיה משווקי האנרגיה באירופה
מהפך בניו זילנד: המנהיגה הצעירה של הלייבור תהיה ראשת הממשלה

ראש הסגל בבית הלבן ג'ון קלי. רויטרס
קלי נושא דברים בבית הלבן, אמש/רויטרס

"כשבני נפל התקשרו אלינו מאפגניסטן לספר לנו איזה לוחם נהדר הוא היה. זו היתה השיחה החשובה באמת. כמה נשיאים מתקשרים, כל הנשיאים, אני מאמין, שולחים מכתב. אם אתה בוחר לעשות את השיחה, זה דבר קשה, אין דרך מושלמת לעשות את הטלפונים האלה. כשהסברתי לטראמפ איך לעשות את השיחות האלה, המלצתי לו לא לעשות אותן, כי אלה שיחות שבני המשפחה לא מצפים להם. סיפרתי לו שהנשיא אובמה לא התקשר למשפחתי".

קלי הוסיף כי "זו לא היתה ביקורת כלפיו, זה לא דבר שלילי. אני לא מאמין שהנשיא בוש התקשר בכל המקרים. אם אתה לא בן משפחה, ולא לבשת מדים, ולא היית בקרב, אתה לא יכול לדמיין איך לעשות את השיחות הללו, אבל הוא עשה זאת באומץ. הוא שאל אותי מה לומר. אמרתי לו שאין משהו שהוא יגיד שיקל את הנטל על המשפחות הללו, אבל קצין הנפגעים במקרה שלי אמר לי 'הוא עשה בדיוק מה שהוא אהב, הוא ידע למה הוא נכנס, הוא ידע מה האפשרויות. וכשהוא מת, הוא הוקף באנשים הטובים ביותר, חבריו'. זה מה שהנשיא ניסה לומר למשפחה באותו היום. נדהמתי כשהגעתי לעבודה אתמול וראיתי מה שחברת הקונגרס עשתה. היא הקשיבה לשיחה עם נשיא ארצות הברית עם אלמנה, זה הדהים אותי".

(עדכון ראשון: 23:48)

עוד באותו נושא

"טראמפ אמר לאלמנתו של חייל שנהרג: 'הוא ידע למה הוא מצטרף'"

לכתבה המלאה
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מכריז על שינוי מדיניות כלפי איראן. רויטרס
פרסום שיחתו עם אלמנת הלוחם שנהרג עוררה סערה .טראמפ/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully