וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשש שנות מאסר על תושב סכנין שהצטרף עם משפחתו לדאעש

19.10.2017 / 10:42

המחוזי בחיפה גזר 70 חודשי מאסר על ויסאם זבידאת, שהצטרף יחד עם אשתו ושלושת ילדיהם לפעילות הארגון בעיראק והורשע במגע עם סוכן זר: "פעל תוך הזדהות עם ערכי דאעש". על האישה נגזרו 50 חודשי מאסר

צילום: ערן גילווארג, עריכה: שניר דבוש

חמש שנים ועשרה חודשי מאסר נגזרו הבוקר (חמישי) על וויסאם זבידאת, תושב סכנין שהורשע כי הצטרף עם משפחתו לארגון המדינה האסלאמית (דאעש) ולחם בשורות הארגון בעיראק. זבידאת הוכשר כלוחם בעוד אשתו עבדה בבית חולים בעיר מוסול, ולאחר שנפצע שב לארץ דרך טורקיה. הוא הורשע במגע עם סוכן זר. על אשתו נגזרו 50 חודשי מאסר.

פרקליטו של זבידאת, עו"ד אליאס אבו עטא, אמר הבוקר: "טענו לכל אורך הדרך - לא היה מגע עם סוכן זר והרשעתו הייתה לאחר שהודה בחלק ניכר מהעברות. בית המשפט מצא לנכון להרשיע אותו במגע עם סוכן זר ואני חולק על כך ולכן נגיש ערעור לבית המשפט העליון בקשר להכרעת הדין בקשר למגע עם סוכן זר וגם בקשר לחומרת העבירה. הצגנו המון פסיקות עם עונשים הרבה יותר קלים ואני חושב שבית המשפט החמיר יתר על המידה עם העונש שהוטל עליו".

גז"ד לויסאם זבידאת שהצטרף לדעא"ש בעירק, מחוזי חיפה 10 באוקטובר 2017. ערן גילווארג, מערכת וואלה! NEWS
זבידאת, הבוקר בבית המשפט/מערכת וואלה! NEWS, ערן גילווארג

השופט אברהם אליקים מבית המשפט המחוזי בחיפה אמר בעת מתן גזר הדין: "יש לתת ביטוי להרתעת הנאשם, למהות של ארגון דאעש ולמאבק בטרור. לא מקובלת העמדה שהלך אחרי אשתו, שהוא התמים והיא הדינמית - הוא התאמן ונלחם בשורות דאעש". העונש שנגזר על זבידאת הוא הכבד ביותר שנגזר עד היום על אזרחים ישראלים שהצטרפו לדאעש.

זבידאת הוכשר כלוחם במשך חודשיים של אימונים צבאיים, ובאוקטובר 2015 ביצע פעילות צבאית בשורות דאעש במשך 30 יום ברובע אל-מדיק בעיר א-ראמדי בעיראק. הוא היה מעורב בחילופי אש עם צבא עיראק, וביצע עבודות חפירה של מנהרה ובונקר תת קרקעי. בינואר 2016 הצטרף לפשיטה בכפר אל-בורישה במטרה להשתלט על מגורי החיילים של הצבא העירקי, השתתף בתדריכים לקראת הפשיטה ונטל חלק פעיל בפשיטה תוך שהוא מבצע ירי מנשקו לעבר חיילים עירקים עד שנפצע ברגלו.

נסרין זבידאת, הנאשמת שהצטרפה עם בעלה וילדיה לדעאש במוסול, גזר דינה בבית המשפט המחוזי חיפה. 21 במרץ 2017. ג'יליס
אשתו של זבידאת בבית המשפט/ג'יליס

בגזר הדין נכתב: "הנאשם עבר הכשרה אידאולוגית וצבאית בארגון על ידי מחבלים שחלק ממטרותיו השמדת מדינת ישראל. הוא יכול יום אחד לנצל הכשרה זו לפעילות חבלנית עוינת נגד תושבי מדינת ישראל. הוא פעל מסיבות אידאולוגיות תוך הזדהות עם דאעש, ערכיו ומטרותיו ואם נזכור שבין מטרותיו פגיעה במשטרים 'כופרים', לרבות ישראל, פגיעה בדרכים אלימות, הרי שיש לתת ביטוי לכך בעת קביעת גבולות המתחם.

"דוגמא מוחשית לסיכון הטמון בהזדהותו האידאולוגית של הנאשם עם מטרות דאעש בלטה עת זנח את ביטחונם של שלושת ילדיו הקטינים - בני שלוש, שש, ושמונה שנים - כשלקח אותם לאזור קרבות למשך כשנה ובהמשך סיכן את חייהם גם בעת מעבר הגבולות, שם לעיתים בוצע לעברם ירי כאשר הנאשם ואשתו הובילו את ילדיהם לעיתים ללא מזון ומים
ותוך שימוש בסם הרדמה כדי להרדים את הבת הקטנה שלא תבכה ותמשוך תשומת לב. הקרבת שלום ילדיו למען קידום אידאולוגיה טרוריסטית מצביעה על פוטנציאל לסיכון חמור יותר שעל הפרק תעמוד פגיעה בחיי זרים מלאום אחר".

לאחר פציעתו של ויסאם ובעקבות הפגזות כבדות של מטוסי הקואליציה בהנהגת ארצות הברית על העיר מוסול, כמו גם לחצים מצד משפחתם שישובו לישראל, החלו בני הזוג וילדיהם במסע שארך כשמונה חודשים לעבר גבול טורקיה-סוריה. השניים ניסו בעשר הזדמנויות שונות להסתנן מגבול סוריה לטורקיה ללא הצלחה; ניסיונות אלו כללו הליכה רגלית בשטח הררי, בתנאי מזג אוויר קשים ולעיתים ללא מים ומזון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully