וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושב סכנין הורשע כי הצטרף עם משפחתו לדאעש ולחם בעיראק

13.6.2017 / 9:23

ויסאם זבידאת הורשע כי נסע עם אשתו ושלושת ילדיהם, בני שלוש, שש ושמונה, לרומניה ומשם לסוריה ולמוסול. הוא הוכשר ללחום בשורות הארגון בעוד אשתו עבדה בבית חולים בעיר, ובעקבות לחצי משפחתם ופציעתו נמלטו לטורקיה ונעצרו עם שובם לישראל

צילום: ערן גילווארג, עריכה: שניר דבוש

(דיווח לאולפן וואלה! NEWS על החשדות נגד השניים, אוקטובר 2016)

בית המשפט המחוזי בחיפה הרשיע היום (שלישי) את ויסאם זבידאת מסכנין, בגין הצטרפות לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בעיראק עם אשתו סברין ושלושת ילדיהם. לפי כתב האישום, ויסאם נלחם בשורות הארגון בעיר מוסול ונפצע, בעוד סברין עבדה בבית חולים בעיר. ילדיהם, בני שלוש, שש ושמונה, התחנכו בבית ספר מקומי. הם נעצרו ב-22 בספטמבר, עם חזרתם לארץ, בנמל התעופה בן גוריון והודו במיוחס להם. לפני כשלושה חודשים נגזרו על נסרין 50 חודשי מאסר.

"נראה שהנאשם ואשתו תיאמו גרסאות, אבל לא עשו זאת מספיק טוב", אמר השופט אברהם אליקים. "הם ידעו כל הזמן מה הם עושים. לא תכננו מראש לחזור לישראל, אלא במסגרת המלחמה הגדולה", הוסיף בהתייחס למבצע לכיבוש מוסול מידי דאעש, שהביא לאבידות גדולות באזור.

העבירות שיוחסו לשניים הן מגע עם סוכן חוץ, יציאה מהארץ שלא כדין, חברות בהתאחדות בלתי מותרת, מתן שירות להתאחדות בלתי מותרת, חברות בארגון טרור ואימונים צבאיים אסורים. הוא הורשע בכל העבירות.

הכרעת דין לויסאם זבידאת שהצטרף עם משפחתו לדעאש בעירק 13 ביוני 2017. ערן גילווארג
ויסאם זבידאת/ערן גילווארג

הזוג נסע לפני כמעט שנתיים לבקר בני משפחה ברומניה עם ילדיהם, שהיו אז בני שש, ארבע ושנה וחצי. כשהגיעו לביקור, הם עדכנו את בני משפחתם שבכוונתם לנסוע לסוריה. בתום שהותם ברומניה, עלתה המשפחה לאוטובוס לטורקיה ומשם הועברה לסוריה.

האישה, סברין, יצרה קשר עם פעיל דאעש ששימש איש הקשר שלה, והסביר לה על המסלול והמעבר לסוריה עד להצטרפות לארגון. המפגש עם הפעיל התקיים בטורקיה, ומשם דאג להעביר את המשפחה לסוריה. שם, נשבעו בני הזוג אמונים לארגון והבעל ויסאם אף השתתף בקורסים והכשרות, ובהם קורס בנושא הלכות השריעה ואימונים צבאיים. בני המשפחה עברו מסוריה לעיראק והתיישבו בעיר מוסול, שם ויסאם קיבל רובה קלצ'ניקוב, מחסניות ואפוד קרב והצטרף ללחימה.

נסרין זבידאת, הנאשמת שהצטרפה עם בעלה וילדיה לדעאש במוסול, גזר דינה בבית המשפט המחוזי חיפה. 21 במרץ 2017. ג'יליס
נסרין בבית המשפט/ג'יליס

לאחר פציעתו של ויסאם ובעקבות הפגזות כבדות של מטוסי הקואליציה בהנהגת ארצות הברית על העיר מוסול, כמו גם לחצים מצד משפחתם שישובו לישראל, החלו בני הזוג וילדיהם במסע שארך כשמונה חודשים לעבר גבול טורקיה-סוריה. השניים ניסו בעשר הזדמנויות שונות להסתנן מגבול סוריה לטורקיה ללא הצלחה; ניסיונות אלו כללו הליכה רגלית בשטח הררי, בתנאי מזג אוויר קשים ולעיתים ללא מים ומזון.

במהלך הניסיונות סוממה אחת מבנותיו של הזוג כדי שלא תסגיר את מיקומם, ובחלק מהניסיונות אף נפתחה לעברם אש מצד חיילי צבא טורקיה ולוחמי "המדינה האסלאמית". כשהצליחו לבסוף להיכנס לטורקיה, נעצרו על ידי המשטרה המקומית והועברו לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully