וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי התקיפה: נתניהו ופוטין שוחחו בנוגע לסוריה והגרעין האיראני

בהודעה שפרסם הקרמלין צוין כי השניים קיימו שיחה טלפונית בנושאים שונים הנוגעים להתפתחויות באזור, בהם גם משאל העם שקיימו הכורדים. השיחה התקיימה על רקע תקיפת סוללת נ"מ של צבא סוריה

צילום: לע"מ, עריכה: יאיר דניאל

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וראש הממשלה בנימין נתניהו דנו היום (רביעי) בסוגיות הבוערות במזרח התיכון – כך על פי הודעת הקרמלין. השניים קיימו שוחחו בטלפון בנוגע למספר נושאים, בהם סוגיית הגרעין האיראני, המתיחות בסוריה וכן משאל העם שערכו הכורדים בעיראק בתחילת החודש.

שיחתם של השניים התקיימה לאחר שאתמול אמר נתניהו לשר ההגנה של רוסיה סרגיי שויגו כי "איראן צריכה להבין שישראל לא תאפשר לה" להתבסס צבאית בסוריה. נתניהו אמר את הדברים כיממה לאחר התקרית שבה השמיד חיל האוויר סוללת נ"מ של צבא סוריה ממזרח לדמשק, אחרי שזו שיגרה טיל לעבר כלי טיס שהיה בגיחה בשמי לבנון.

לקריאה נוספת:
נתניהו לשר ההגנה הרוסי: "לא נאפשר לאיראן להתבסס בסוריה"
נתניהו על התקיפה בסוריה: "מי שמנסה לפגוע בנו, אנחנו פוגעים בו"
טיל מעומק סוריה אל לבנון: המסר של אסד בתקיפת מטוס חיל האוויר

פגישת נתניהו פוטין במוסקבה 23.8.17. רויטרס
נתניהו ופוטין במהלך פגישתם במוסקבה לפני כחודשיים/רויטרס

לפי לשכת ראש הממשלה, הפגישה בין נתניהו לשויגו עסקה ברובה בניסיון של איראן להתבסס צבאית בסוריה. בפגישה עלתה גם סוגיית הסכם הגרעין עם איראן, ונתניהו אמר כי "אם העסקה לא תשתנה, אז בתוך שמונה עד עשר שנים יהיה לאיראן ארסנל של נשק גרעיני". בפגישה השתתף גם שר הביטחון אביגדור ליברמן, שנפגש אתמול בעצמו עם שויגו.

ביום שני אמר נתניהו כי "המדיניות שלנו ברורה, מי שמנסה לפגוע בנו אנחנו פוגעים בו". לדבריו, הניסיון לפגוע במטוסים של חיל האוויר אינו מקובל. "חיל האוויר פעל בדיוק, במהירות, והשמיד את מה שצריך להשמיד. אנחנו נמשיך לפעול במרחב ככל שדרוש כדי להגן על ביטחון ישראל", הוסיף.

עוד באותו נושא

בתגובה לירי על מטוס חיל האוויר בלבנון: צה"ל הפציץ בסוריה

לכתבה המלאה
רה"מ נתניהו נפגש עם שר ההגנה הרוסי; השניים דנו בהתבססות איראן בסוריה. לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו ושר ההגנה הרוסי/לשכת העיתונות הממשלתית

תקיפת הסוללה, מדגם SA-5, הגיעה כמה שעות לאחר הירי לעבר כלי הטיס, שלא נפגע. צה"ל אמר כי ארבע פצצות הוטלו על הסוללה, שהייתה זו ששיגרה את הטילים במרץ האחרון לעבר כלי טיס בסוריה, בהם אחד שיורט בידי מערכת "החץ" ושרידיו נחתו בירדן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully