וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האודישן של שטייניץ: ינאם בפתיחת כינוס חבר הנאמנים של הסוכנות

18.10.2017 / 15:40

שר האנרגיה, שהוזכר כמועמד לתפקיד יו"ר הסוכנות במקום נתן שרנסקי, ינאם בשם הממשלה ביומו הראשון של הכינוס - שיתקיים בשבוע הבא על רקע המשבר עם יהדות ארה"ב. שטייניץ נחשב מועמד מקובל על רה"מ נתניהו ועל חבר הנאמנים, המאשר את מינוי היו"ר

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

נותרו עוד כשבעה חודשים עד לסיום כהונתו של יו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי, אך השאלה מי יזכה לרשת אותו כבר מרחפת מזה זמן מה, וצפויה לרחף גם מעל ראשיהם של עשרות מבכירי הארגון שיגיעו לכינוס חבר הנאמנים התקופתי בשבוע הבא בירושלים. כבר ביומו הראשון של הכינוס, שיתקיים על רקע המשבר עם יהדות ארה"ב בעניין הגיור והכותל, צפויים חברי חבר הנאמנים לקבל תצוגת תכלית ממי שנחשב למועמד הבולט ביותר בבורסת השמות הנוכחית לתפקיד הנחשק: שר האנרגיה יובל שטייניץ.

לוואלה! NEWS נודע כי שטייניץ יהיה נציג הממשלה שיפתח את כינוס חבר הנאמנים, הגוף העליון בסוכנות שבוחר בסופו של דבר את מי שיעמוד בראשו. בסוכנות ובסביבתו של שטייניץ אומרים כי הוא הוזמן לאירוע על ידי היו"ר שרנסקי ונענה להזמנה עוד לפני שנודע שהוא מועמד לתפקיד. בפועל, כך או כך - באופן אירוני, ההופעה תשמש כמעין "מבחן בד" והזדמנות לחבר הנאמנים להתרשם מקרוב משטייניץ.

שר האנרגיה יובל שטייניץ, בוועידת האנרגיה העולמית, איסטנבול, 13 באוקטובר 2016. רויטרס
ינאם בפני חבר הנאמנים. השר שטייניץ/רויטרס

שרנסקי מכהן בתפקיד כבר שתי קדנציות, ובשנה שעברה הסכים לבקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו להאריך בשנה נוספת את כהונתו. עם זאת, הוא כבר הבהיר כי הוא מתכוון לפרוש ביוני 2018, בתום תשע שנים בתפקיד. ראש הממשלה הוא זה שממנה את יו"ר הסוכנות, אך הבחירה שלו מותנית באישור חבר הנאמנים של הסוכנות, שצפוי להצביע על המינוי בכינוס התקופתי הבא שלו, המתוכנן להתקיים בפברואר.

שמו של שטייניץ כמועמד לתפקיד הוזכר בשבועות האחרונים כחלק מספקולציות של בכירים בליכוד על סבב מינויים, במסגרתו יו"ר הקואליציה דוד ביטן ימונה לשר במקומו של שטייניץ שיעבור לסוכנות היהודית, אך במסדרונות הסוכנות נזרקו גם שמותיהם של מועמדים פוטנציאליים נוספים כמו שגריר ישראל באו"ם לשעבר רון פרושאור, ראש עיריית מעלה אדומים בני כשריאל וקונסול ישראל בניו יורק דני דיין. גם יו"ר קרן היסוד מודי זנדברג הוזכר כמועמד אפשרי לתפקיד, אך מאז שנעצר ונחקר בפרשת הצוללות בכירים בסוכנות מטילים ספק באפשרות שייבחר לתפקיד.

נתן שרנסקי, אירוע הוקרה למאות חיילים בודדים שעלו לארץ כדי להתגייס לצה"ל. תל אביב, 1 בספטמבר 2016. ניב אהרונסון
יסיים את תפקידו בתום תשע שנים. שרנסקי/ניב אהרונסון

שטייניץ עצמו, הממעט להתראיין בשבועות האחרונים על רקע מעצרם וחקירתם של מקורביו במסגרת פרשת הצוללות, מסרב גם להתייחס למועמדותו באופן רשמי, אך בשיחות סגורות הביע עניין בתפקיד יו"ר הסוכנות ולא שלל את האפשרות שיתמנה אליו. הוא היה השר היחיד בממשלה שהתנגד לביטול מתווה הכותל ביוני האחרון, ונחשב למועמד שיהיה מקובל גם על ראש הממשלה וגם על חבר הנאמנים של הסוכנות, הגוף הייצוגי של הסוכנות היהודית המייצג בין היתר את נציגי הפדרציות היהודיות בארה"ב, מנהיגות הזרמים הדתיים וארגונים יהודיים וציוניים אחרים.

משבר הכותל וחוק הגיור יעמדו בלב פגישת חבר הנאמנים, המתכנס כשלוש פעמים בשנה, הקרובה שבהן בשבוע הבא בירושלים. במסגרת הכינוס צפויים בכירי הסוכנות גם לסייר ברחבת התפילה השוויונית בכותל המערבי, כחלק מהניסיון לגשר על הפערים עם יהדות ארצות הברית ולסיים את המשבר מול ממשלת ישראל. ביוני האחרון ביטל חבר הנאמנים מפגש מתוכנן עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, במחאה על החלטת הממשלה להקפיא את מתווה כותל ומשבר חוק הגיור; מאז, שורר נתק בין הממשלה ובין ראשי הזרמים הרפורמים והקונסרבטיבים. במסגרת הכינוס הקרוב לא מתוכננת לחברי חבר הנאמנים פגישה עם ראש הממשלה, אך הם ייפגשו עם שטייניץ ועם השר צחי הנגבי, וכן יקיימו יום פגישות נרחב בכנסת בניסיון לגבש חזית לתמיכה בפתרון המשבר. את הכינוס ינעל יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, בהופעתו הראשונה בפני בכירי הסוכנות היהודית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully