וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: הרקטה החדשה שתנטרל בו-זמנית כמה מטרות בשדה הקרב

18.10.2017 / 10:02

חברת תעש מערכות תציג בכינוס של חיל התותחנים את רקטת "רומח", היורה לטווח קצר ונהנית מזמינות מבצעית גבוהה ומחיר זול לעומת טילים. גורמים בחיל: "הרקטה היא מכפילת כוח, היא לא כרוכה בתלות בחיל האוויר"

צילום: משרד הבטחון, עריכה: ליר שפיגלר

ביום חמישי הקרוב יתכנסו באמפיתיאטרון בקיסריה כ-4,000 חיילים ומפקדים בסדיר ובמילואים מחיל התותחנים, מהעבר ומההווה, לציון 50 שנה למלחמת ששת הימים. הכנס יתקיים במעמד מפקד זרוע היבשה האלוף קובי ברק וקצין תותחנים ראשי תא"ל אלון קלוס.

במסגרת הכנס תציג חברת תעש מערכות את רקטת "רומח", רקטה מתקדמת שנכנסה לאחרונה לשימוש מבצעי בחיל התותחנים. מדובר ברקטה ייחודית מסוגה בעולם שמיועדת לנטרל מספר מטרות בשדה הקרב ובסיוע קרוב לכוחות הלוחמים לטווחים של ירי קצר. היתרון היחסי של הרקטה הוא זמינות מבצעית גבוהה, עלות זולה משמעותית ביחס לטיל, יכולת תקיפה בכל מזג אוויר ופשטות הפעלה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רקטת "רומח"/מערכת וואלה!, צילום מסך

הדיוק הרב של הרקטה מושג על ידי טכנולוגיות ייחודיות שפותחו ויוצרו בתעש מערכות בשנים האחרונות וסופקו ללקוחות נוספים. גורמים בחיל התותחנים מגדירים את רקטת הרומח כ"מכפילת כוח" לא רק בגלל כושר הדיוק על בסיס GPS אלא חוסר התלות בחיל האוויר, עלות המאפשרת רכש נרחב של רקטות ומשגרים ניידים המסוגלים לייצר היקף נרחב של אש בטווחים של 35-40 ק"מ. בראש כל רקטה יש 20 ק"ג חומר נפץ.

רקטת הרומח מהווה נדבך נוסף במערך הרקטות שפותחו בתעש מערכות, ובהן הרמ"מ – רקטה מתוקנת מסלול שנכנסה לשימוש מבצעי במלחמת לבנון השנייה, ה"אקסטרא" לטווחים של 150 ק"מ ומצויים בשימוש מבצעי של צבאות זרים ורקטת נץ דורס לטווחים של 300 ק"מ בעלת ראש נפץ קרבי במשקל של 200 ק"ג שניתן לשגר אותה מהיבשה ואף מכלי שיט. הרקטות משוגרות ממשגר רב-תכליתי מסוג "רוחש" (LYNX), שמסוגל לקלוט מחסנית שלמה של רקטות מגוונות, ולא טוען כל רקטה בנפרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully