וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלטה: חיסול חוקרת שחיתויות של פוליטיקאים מזעזע את המדינה

17.10.2017 / 10:56

שבועיים אחרי שהתלוננה במשטרה על איומים, נרצחה דפני קרואנה גליציה בפיצוץ מכונית תופת שהחריבה את כלי רכבה. ראש הממשלה, שהואשם על ידי בשחיתות, גינה את החיסול: "מתקפה ברברית על חופש העיתונות". באופוזיציה קוראים לחקירה עצמאית

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

העיתונאית החוקרת הבכירה ביותר במלטה חוסלה אתמול (שני) בפיצוץ מכונית תופת שפגע בכלי הרכב שלה – כך הודיעה המשטרה, במקרה שזעזע את מדינת האי הקטנה שבים התיכון. דפני קרואנה גליציה, בת 53, ניהלה בלוג פופולרי, שבו היא כתבה על פרשות שחיתות שבהן היו מעורבים פוליטיקאים מכל הקשת הפוליטית.

"יש נוכלים בכל מקום שאתה מסתכל בו, המצב נואש", היא כתבה באתרה רק כחצי שעה לפני הפיצוץ שהחריב את כלי רכבה. תושבים מקומיים סיפרו כי היא בדיוק עזבה את ביתה והייתה בכביש בסמוך לכפר שבצפון המדינה, אז התפוצצה מכונית התופת שהעיפה את מכוניתה שלה לשדה סמוך מעוצמת הפיצוץ.

ראש הממשלה ג'וזף מוסקט, שהואשם בשחיתות בידי הבלוגרית מוקדם יותר השנה, גינה את הרצח שלה, שלדבריו היה "מתקפה ברברית על חופש העיתונות". הוא אמר כי הבולשת הפדרלית של ארצות הברית (FBI) הסכימה לסייע בחקירה וכי היא תשלח מומחים לאי במהירות האפשרית. "לא אנוח עד שאראה את הצדק נעשה", מסר ראש הממשלה, שקרא לאחדות לאומית.

עוד ידיעות מהעולם
אחרי כ-150 יום: נשיא הפיליפינים הכריז על שחרור מעוז דאעש
"מצאתי רק גופות חרוכות": 300 נהרגו בפיגוע הקטלני בתולדות סומליה

דפני קרואנה גליציה, עיתונאית ממלטה, שחוסלה בפיצוץ מכונית תופת, אפריל 2011. רויטרס
התמקדה לאחרונה בפוליטיקאים מהאופוזיציה. קרואנה גליציה/רויטרס

כ-3,000 איש השתתפו אתמול בטקס שקט, שבו הודלקו נרות, בסלימאה, שבפאתי הבירה ולטה. ההאשטג " "Je Suis Daphne(אני דפני, בצרפתית) הפך לפופולרי בקרב משתמשי הרשתות החברתיות באי בן 400 אלף התושבים, המדינה הקטנה ביותר באיחוד האירופי.

ראש הממשלה תבע את הבלוגרית אחרי שהיא כתבה שאשתו הרוויחה מחברת קש בפנמה, שממנה הועברו סכומי כסף גדולים אל חשבונות באזרבייג'ן. השניים דחו את ההאשמות, אך ראש הממשלה הקדים את הבחירות כדי לזכות במנדט מחודש וזכה בהן בחודש יוני בקלות. לאחרונה, התמקדה קרואנה גליציה בפוליטיקאים מהאופוזיציה.

הטלוויזיה במדינה דיווחה כי היא הגישה תלונה למשטרה לפני שבועיים אחרי שלטענתה קיבלה איומים. לא נמסרו פרטים נוספים.

עוד בוואלה

המהפכה של וואלה Fiber שתחסוך לכם בעלויות הטלוויזיה והאינטרנט

לכתבה המלאה
מכוניתה השרופה של עיתונאית חוקרת שחוסלה במלטה, 16 באוקטובר 2017. רויטרס
השדה שבו אותרה מכוניתה השרופה של קרואנה גליציה/רויטרס

מנהיג האופוזיציה במדינה, אדריאן דליה, אמר כי הבלוגרית היא קורבן ל"רצח פוליטי". לדבריו, "היא חשפה את מסמכי פנמה והייתה המבקרת הבולטת ביותר של הממשלה". הוא קרא לחקירה עצמאית של הרצח, מבלי מעורבות הצבא, המשטרה או השופט שהופקד על החקירה – כולם היו נתונים לביקורת מצדה של קרואנה גליציה.

מייסד אתר ההדלפות ויקיליקס, ג'וליאן אסאנג', הציע 20 אלף אירו עבור מידע שיוביל להרשעתם של הרוצים, ופוליטיקאים ברחבי היבשת הביעו זעזוע ממותה. פרנס טימרמנס, סגן נשיא הנציבות האירופית, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי הוא "המום וזועם". הוא הוסיף כי "אם העיתונאים יושתקו, החירות שלנו אבודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully