וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי כ-150 יום: נשיא הפיליפינים הכריז על שחרור מעוז דאעש

17.10.2017 / 10:32

הנשיא דוטרטה אמר כי מראווי, שהוחזקה בידי חמושים המקושרים ל"מדינה האסלאמית", שוחררה. דובר הצבא אמר כי עוד כ-30 לוחמים ו-20 בני ערובה נותרו בעיר, ו"לא יהיה להם מוצא"

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

נשיא הפיליפנים רודריגו דוטרטה הכריז היום (שלישי) על שחרור העיר מרוואי מידי לוחמים המקושרים לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), שהתבצרו במרכז העיר במשך 148 יום.

דוטרטה ביקר בעיר, יום לאחר שהוכרז על חיסולם של בכירים בשורות החמושים, בהם מי שנחשב למנהיג דאעש בדרום-מזרח אסיה. הנשיא אמר את הדברים לחיילים המוצבים בעיר שבאי מינדנאו, ואלו גם הופצו לכתבים על ידי שר התקשורת. "אני כאן כדי להכריז על שחרור מראווי מהשפעת הטרוריסטים ועל תחילת השיקום", אמר דוטרטה.

לפי דובר הצבא, עוד כ-30 חמושים ו-20 בני ערובה נותרו באזור הלחימה. הוא הוסיף כי "המלחמה נמשכת, אין מוצא לחמושים שנותרו בעיר".

לקריאה נוספת בנושא
צבא הפיליפינים: חיסלנו את מנהיג דאעש בדרום-מזרח אסיה
נשיא הפיליפינים: "אוכל את המחבלים שערפו ראשים - בעודם בחיים"

לחימה בין כוחות הצבא לארגון מאוטה, מראווי, הפיליפינים, 29 במאי 2017. רויטרס
כוחות פיליפיניים במראווי/רויטרס

אתמול הודיעו משרד הביטחון והצבא כי איסנילון הפילון, שנחשב ל"אמיר" דאעש בדרום-מזרח אסיה, חוסל לצדו של עומאר מאוטה, שארגונו חבר לאבו סיאף לכדי ברית המסונפת לדאעש. גופותיהם, כך נטען, זוהו.

הלחימה בעיר הדרומית הייתה המשבר הפנימי הגדול ביותר בפיליפינים זה שנים ארוכות. מומחים סבורים כי הממשלה לא העריכה נכון את הקרקע הפורייה לקיצוניים באזורים הלא מפותחים שבהם חיים מוסלמים במדינה שבה רוב האוכלוסייה קתולית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully