וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: חייל שנחטף בידי טליבאן הודה שנטש את עמדתו

17.10.2017 / 1:26

במהלך דיון במשפטו אמר בו ברגדאל כי "עזבתי את עמדת התצפית בכוחות עצמי. אני מבין שזה מנוגד לחוק". לטענתו, עשה זאת כדי "לדווח על בעיה קריטית", אך לא פירט. העונש המקסימלי בגין העבירות בהן הוא מואשם הוא מאסר עולם

בו ברגדאל, חייל אמריקני שנחטף על ידי טליבאן באפגניסטן ושוחרר אחרי חמש שנים, ב-31 במאי 2014. AP
הוחזק בשבי עד מאי 2014. ברגדאל/AP

החייל האמריקני בו ברגדאל, ששוחרר משבי טאליבן בעסקת חילופי שבויים אחרי שנטש עמדת שמירה באפגניסטן, הודה בעריקה והוא צפוי לעונש מאסר כבד בכלא האמריקני. העונש המקסימלי בגין העבירות בהן הוא מואשם הוא מאסר עולם.

המקרה אירע בחודש יוני 2009, אז נעלם ברגדאל אחרי שעזב את עמדת התצפית בה היה מוצב, איבד את דרכו ונתפס אחרי כמה שעות של שוטטות בשטח על ידי אנשי טאליבן. הוא הוחזק בשבי עד מאי 2014.

במהלך דיון במשפטו שנערך אתמול בקרוליינה הצפונית, הוא אמר לשופט: "עזבתי את עמדת התצפית בכוחות עצמי. אני מבין שזה מנוגד לחוק". הוא הסביר כי החליט לעזוב את העמדה ולצעוד חזרה אל הבסיס ממנו נשלח "כדי לדווח על בעיה קריטית בשרשרת הפיקוד שלי", אך לא פירט מה הייתה אותה בעיה.

עוד בנושא:
צבא ארה"ב קבע: העריק שנשבה בידי טליבאן ושוחרר יעמוד למשפט
לאחר חמש שנים בשבי טליבאן: בו ברגדאל נחת בארה"ב
ברגדאל מספר: "הוחזקתי בכלוב מתכת, בחושך מוחלט"

בו בראגדל השבוי האחרון באפגניסטן, יולי 2009. רויטרס
ברגדאל בשבי טליבאן, יולי 2009/רויטרס

כמה מעמיתיו ליחידה של ברגדאל מתחו עליו ביקורת פומבית וטענו כי התנהגותו חסרת האחריות הובילה למבצעים שהיו קשורים באופן ישיר ועקיף בחיפושים אחריו, במהלכם נהרגו שישה חיילים. הטיעונים לעונש במשפטו יישמעו בשבוע הבא. במהלך הדיון אתמול הוא סיפר כי במהלך השבי, הוא ניסה להימלט בין 12 ל-15 פעמים. בעבר הוא תיאר את העינויים הקשים שעברו עליו בשבי טאליבן, שכללו חודשים בהם היה אזוק למיטה ושנים בהן נעול בתוך כלוב.

במסגרת עסקת השבויים, שחררה ארצות הברית חמישה עצירים מבית הכלא בגואנטנמו ביי. בשנה שעברה התייחס נשיא ארצות הברית דונלד טרמאפ, אז מועמד בקמפיין הבחירות, לעסקת השבויים השנויה במחלוקת שפילגה את החברה האמריקנית ואמר כי "בימים הישנים והטובים היו מוציאים אותו להורג", על כך שנטש את עמדת השמירה שלו. עורכי דינו של ברגדאל השתמשו בדברים הללו כדי לבקש לבטל את המשפט בטענה שזכותו של החייל למשפט הוגן הופרה, אולם בית המשפט דחה בקשה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully