וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נושאת מטוסים ועשרות כלי שיט: ארה"ב ודרום קוריאה בתרגיל ימי ענק

16.10.2017 / 9:39

חילות הים של שתי המדינות פתחו בתמרון לחופי חצי האי הקוריאני, שיימשך שבוע ברקע איומי קוריאה הצפונית והמשך פיתוח תכנית הגרעין והטילים שלה. בפיונגיאנג טוענים: "התרגיל - הכנה למלחמה"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

קוריאה הדרומית וארצות הברית פתחו היום (שני) בתרגיל ימי בסמוך לחצי האי הקוריאני, שיימשך שבוע, ברקע המשבר החריף עם קוריאה הצפונית.

דובר מטעם משרד ההגנה בסיאול אמר כי כ-40 כלי שיט מחילות הים של שתי המדינות, כולל נושאת המטוסים האמריקנית "רונלד רייגן", משתתפים בתרגיל המתקיים ממזרח לחופי חצי האי וממערב לו. פיונגיאנג כינתה את התמרון הימי "כהכנה למלחמה".

אתמול אמר שר החוץ של ארצות הברית רקס טילרסון כי הנשיא דונלד טראמפ הורה לו להמשיך במאמצים הדיפלומטיים כדי להפיג את המתיחות סביב תכנית הגרעין והטילים של המדינה הקומוניסטית המבודדת. לדבריו, "המאמצים הדיפלומטיים הללו יימשכו עד שהפצצה הראשונה תוטל".

לקריאה נוספת על המתיחות עם קוריאה הצפונית
שר החוץ האמריקני: המגעים עם קוריאה הצפונית יימשכו עד שתיפול פצצה
דיווח: צפון קוריאה מתכננת שיגור של טיל בליסטי נוסף

תרגיל של צבא ארה"ב וצבא דרום קוריאה במחוז יונג'ין, 29 באוגוסט 2017. רויטרס
תרגיל של צבאות ארה"ב וקוריאה הדרומית באוגוסט/רויטרס

המתיחות באזור גאתה בשבועות האחרונים, בשל הניסוי הגרעיני שערכה פיונגיאנג ושורת ניסויים בטילים בליסטיים לטווחים שונים, ואיומים חריפים כלפי וושינגטון. בסיאול מעריכים כי הפרובוקציה הבאה של פיונגיאנג עלולה להיות בתזמון של פתיחת קונגרס המפלגה הקומוניסטית בסין ביום רביעי הקרוב.

אתמול אמר מפקד הפיקוד האווירי האמריקני באוקיינוס השקט, גנרל טרנס אושנסי, כי קוריאה הצפונית "היא איום אמיתי על כולנו" וכי ארצות הברית נותרה נחושה להגן על בעלות בריתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully