וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי פסיקת בג"ץ: מאות הפגינו מול ביתו של מנדלבליט בפתח תקווה

דניאל דולב, כתבנו לענייני משפט

14.10.2017 / 21:29

בפעם ה-47 ברציפות התקיימה הפגנה סמוך לבית היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, במחאה על התנהלותו בחקירות ראש הממשלה. ההפגנה מתקיימת לאחר שבג"ץ אישר לקיים את ההפגנות ללא צורך ברישיון מהמשטרה. עו"ד אליעד שרגא: "לא למרוח את הפרשות כמו מסטיק"

תום זואילי

ההפגנה השבועית נגד השחיתות השלטונית התקיימה הערב (שבת) בפתח תקווה בנוכחות מאות אנשים, לאחר שביום ראשון קבעו שופטי בג"ץ כי ניתן לקיים אותה ללא מגבלות ובלי צורך ברישיון מהמשטרה. זהו השבוע ה-47 ברציפות שבו התקיימה המחאה מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, במחאה על התנהלותו במסגרת החקירות נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

יו"ר התנועה לאיכות השלטון עו"ד אליעד שרגא שהפגין בכיכר אמר כי "אפשר לראות מנוכחות המשטרה הדלילה, שהמשטרה הפנימה את פסק הדין, לפיו לא צריך רישיון כדי להפגין. בית המשפט הכיר בכך שההפגנות הן נגד השחיתות, למול הטענה שהן פוליטות. אנחנו מוחים נגד התופעה שכבר התרגלנו אליה, שחקירות נמשכות שנים כי נוח לגלגל אותן. זו נורמה שצריכה לעבור מהעולם. מנדלבליט צריך להחליט לכאן או לכאן, אבל אי אפשר לתת לפרשות להימרח כמו מסטיק".

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: צפון קוריאה מתכננת שיגור של טיל בליסטי נוסף
הכורדים בסוריה: "כיבוש בירת דאעש יושלם היום – או מחר"
מאה שנה של מלחמות: ההצהרה והקרב ששינו את פני המזרח התיכון

הפגנה ליד ביתו של היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט בפתח תקווה, 14.10.17. ראובן קסטרו, מערכת וואלה! NEWS
ההפגנה ליד ביתו של מנדלבליט, הערב/מערכת וואלה! NEWS, ראובן קסטרו

דבריו של שרגא בהפגנה הופרעו על ידי מוזיקה רועשת. מני נפתלי, ממובילי המחאה, הכחיש כי הפריע לדבריו של שרגא, ונענה בקריאות "שקרן, תנו לו לדבר" מהקהל. לדבריו, הוא זה שקרא לשרגא לנאום, ומצוי עמו בקשרי חברות.

שרגא אמר על הבמה: "אפשר לשים מוזיקה ולעשות בי 'מעשה דפני ליף', אבל מי שמניף את דגל שלטון החוק - חייב לכבד את חופש הביטוי. כשאתה נלחם על ערכים, אתה חייב לקיים אותם. כשאנחנו נלחמים על חופש הביטוי, אז גם אם ברוך מרזל יגיע לבית המשפט וירצה להצטרף לעתירה - ניתן לו, כי זה חופש הביטוי.

"כשאנחנו נלחמים נגד ההסתה של השלטון נגדנו, אז לא נסית אחד נגד השני כי אז אנחנו לא יותר טובים מהם. אם לא נלך יחד, ולא מפרגן אחד לשני, ולא נבוא מאהבה - לא נביא את השינוי! לאף אחד אין מונופול על המחאה. אני מבקש לעזוב את הפלגונת בצד, ולהרים את הדגל של חופש הביטוי וחופש ההפגנה".

יו"ר מרצ זהבה גלאון אמרה בהפגנה כי "הדמוקרטיה קיבלה גושפנקא מבג"ץ, שכל ההתנהלות של המשטרה בחסות היועמ"ש היתה מופקרת וחסרת אחריות. עומדים כאן אנשים שרוצים לממש את הזכות הדמוקרטית שלהם, וזה מרגש".

עוד באותו נושא

ניצחון למוחים: בג"ץ אישר להפגין ליד בית היועמ"ש - ללא צורך ברישיון

לכתבה המלאה
הפגנה ליד ביתו של היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט בפתח תקווה, 14.10.17. ראובן קסטרו, מערכת וואלה! NEWS
ההפגנה ליד ביתו של מנדלבליט, הערב/מערכת וואלה! NEWS, ראובן קסטרו

אלדד יניב, אחד מהפעילים הבולטים במחאה, תקף בנאומו בהפגנה את השרים משה כחלון, נפתלי בנט ואיילת שקד, השותקים לדבריו מול החקירות, וקרא לאופוזיציה להצטרף להפגנות. "אם לא תבואו נפגין גם נגדכם", אמר. "לא נזוז מפה עד שננצח. יהיו פה ימים גדולים, כולם עשו פה היסטוריה והילדים של כולנו יהיו גאים בנו".

לקראת ההפגנה אמר יניב כי "אחרי החגים הגיע וגם ארבע חקירות באזהרה בחשד לשחיתות של ביבי בימים הקרובים", בהתייחס לפרסום לפיו ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להיחקר באזהרה כמה פעמים נוספות. "נהיה ברחובות בכל הכוח, וגם מול בתי השרים בנט, שקד וכחלון ששותקים כמו דגים במקום לומר לביבי 'אתה טובע בחקירות, לך הביתה' - בדיוק כמו שנתניהו עצמו אמר לאולמרט. יהיה חורף חם ולא נוותר עד שננצח".

במהלך החודשים האחרונים נדרשים המפגינים להתמודד עם מגבלות שונות שהטילו המשטרה ובג"ץ. תחילה הכריזה המשטרה על ההפגנות כהתקהלות אסורה, לאחר מכן הוגבל מספר המשתתפים ואף נאסר שימוש באמצעי הגברה. במהלך אוגוסט האחרון נעצרו אלדד יניב ומני נפתלי, כשהיו בדרכם למקום.

הפגנה ליד ביתו של היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט בפתח תקווה, 14.10.17. ראובן קסטרו, מערכת וואלה! NEWS
ההפגנה ליד ביתו של מנדלבליט, הערב/מערכת וואלה! NEWS, ראובן קסטרו
יו"ר התנועה לאיכות השלטון עו"ד אליעד שרגא בהפגנה ליד ביתו של מנדלבליט בפתח תקווה. ראובן קסטרו, מערכת וואלה! NEWS
יו"ר התנועה לאיכות השלטון עו"ד אליעד שרגא, הערב/מערכת וואלה! NEWS, ראובן קסטרו

עם זאת, ביום ראשון פסקו שלושה שופטי בג"ץ, בהם הנשיאה המיועדת אסתר חיות ולצדה השופטים עוזי פוגלמן ויורם דנציגר, כי ניתן לקיים את ההפגנות בלי לקבל רישיון מהמשטרה ומבלי להגביל את מספר המפגינים. "יש להגביל את חופש ההפגנה רק בהתקיים הסתברות קרובה לוודאי כי ההפגנות במקום יגרמו לפגיעה קשה ורצינית בסדר הציבורי או בביטחון הציבור", קבעו השופטים.

חיות אף קראה לכנסת לבחון את שינוי החוק וביטול הצורך ברישיון להפגנות. "הדרישה לקבלת רישיון לצורך קיום הפגנות אינה אלא שריד מנדטורי אשר דומה כי הגיעה העת לבחון את הסרתו מספר החוקים הישראלי", אמרה.

(עדכון ראשון 19:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully