וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ משנה מדיניות מול איראן ובירת דאעש קורסת | כותרות השבת

נשיא ארצות הברית הכריז כי לא יאשרר את הסכם הגרעין האיראני, ובתגובה טען רוחאני כי דבריו של טראמפ מלאים בהאשמות חסרות ביסוס ובניבולי פה. בסוריה דווח כי דאעש נמצא על סף קריסה בא-רקה. חדשות סוף השבוע

טראמפ לא אשרר את הסכם הגרעין: "ללא שיפורים - הוא יבוטל"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הכריז אמש (שישי) על מדיניותו בכל הנוגע לטיפול בסוגיית הגרעין האיראני ובכל הקשור להסכם הגרעין, שנחתם בין איראן למעצמות המערב ביולי 2015. המדיניות החדשה שהציג טראמפ תתמקד לדבריו בפעולה עם בעלות בריתה של ארצו "נגד הפעולות של איראן המערערות את היציבות באזור" וכן בהטלת סנקציות נוספות נגד טהראן במטרה לעצור מימון לטרור - כולל נגד משמרות המהפכה.

לדבריו, הוא יפעל לכך שאיראן, "שבה פועל משטר פנאטי שמכריח אנשים לציית לחוקים קיצוניים" לא תשיג לעולם נשק גרעיני. "המשטר הזה מנצל את רווחתם של בני העם האיראני וזורע כאוס בכל רחבי העולם", הוסיף טראמפ, שהזכיר גם את תמיכתה של טהראן בחיזבאללה, בחמאס ובארגוני טרור נוספים.

רוחאני: לא נאפשר לארה"ב לנקוט צעדים שגויים נגד הסכם הגרעין

נשיא איראן חסן רוחאני הגיב לנאומו של טראמפ בנושא הסכם הגרעין וטען כי הוא מלא בהאשמות חסרות ביסוס ובניבולי פה. לדבריו, "הסכם הגרעין לא יכול להתבטל בידי מדינה אחת באופן חד-צדדי" וארצו נותרת מחויבת לתנאיו.

לטענת רוחאני, איראן נותרת מחויבת להסכם הגרעין כל עוד הוא משרת את האינטרסים הלאומיים שלה, וכי תכנית הטילים הבליסטיים של הרפובליקה האסלאמית תמשיך להתרחב למרות הלחץ מצד ארצות הברית. "האומה האיראנית מעולם ולעולם לא תקרוס תחת כל לחץ זר, איראן וההסכם חזקים יותר מאי פעם", אמר רוחאני, והוסיף: "משמרות המהפכה של איראן ימשיכו במלחמתם נגד הטרוריסטים באזור". עוד אמר כי החלטת טראמפ לא לאשרר את הסכם הגרעין תבודד את ארצות הברית, שכן מדינות אחרות החתומות על ההסכם נותרות מחויבות לו.

דיווח: צפון קוריאה מתכננת שיגור של טיל בליסטי נוסף

קוריאה הצפונית מתכננת שיגור של טיל בליסטי לקראת תרגיל ימי משותף של קוריאה הדרומית וארצות הברית – כך דיווח היום עיתון היוצא לאור בקוריאה הדרומית. זאת במקביל לאיומיה של פיונגיאנג לתקוף את גואם, הטריטוריה האמריקנית שבאוקיינוס השקט.

אתמול הודיע הצי האמריקני כי נושאת מטוסים תוביל את התרגיל שיתחיל בשבוע הבא, במפגן כוח נוסף מול הפרובוקציות של פיונגיאנג, שנוהגת לערוך ניסויים בתגובה לתמרונים מסוג זה. לפי ה"דונגה איבו", שציטט גורם בממשלה, תמונות לוויין הראו כי כמה טילים בליסטיים הוצבו על משגרים שהועברו ממתקנים סמוכים לפיונגיאנג ובמחוז פיונגאן שבצפון המדינה.

נתניהו בירך על עמדת טראמפ: "צעד אמיץ נגד העוינות האיראנית"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך אמש על "הצעד האמיץ" של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שהכריז על מדיניותו בנוגע להסכם הגרעין שנחתם בין איראן ומעצמות המערב ב-2015. "אם הסכם הגרעין יישאר ללא שינוי, דבר אחד בטוח: בזמן קצר, לתומכת הטרור הגדולה בעולם יהיה ארסנל של נשק גרעיני, וזה נזק ענק לעתיד המשותף שלנו", אמר נתניהו בסרטון שפרסם בערוץ היוטיוב שלו.

לדבריו, "טראמפ יצר הזדמנות לתקן את ההסכם הרע הזה ולבלום את האגרסיביות של איראן ולעצור את התמיכה שלה בטרור. לכן ישראל מברכת על ההזדמנות הזו, ולכן כל ממשלה אחראית וכל אדם שמודאג מביטחונו ושלומו של העולם צריך לעשות כן". גם ערב הסעודית הודיעה כי היא מברכת על האסטרטגיה החדשה של טראמפ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

הכורדים בסוריה: "כיבוש בירת דאעש יושלם היום – או מחר"

המיליציה הכורדית בסוריה YPG אמרה היום כי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) נמצא על סף קריסה בעיר א-רקה, שעשויה להיות מטוהרת מאנשי הארגון הקיצוני כבר היום או מחר. בנוסף, הודיע צבא סוריה כי הוא שחרר את העיר אל-מיאדין במחוז דיר א-זור שבמזרח המדינה מידי דאעש.

"הקרבות נמשכים בעיר א-רקה, דאעש נמצא על סף סיום. היום או מחר, העיר עשויה להיות משוחררת", אמר דובר המיליציה, נורי מחמוד, בשיחה עם רויטרס. ה-YPG הם הארגון המרכזי בכוחות הסוריים הדמוקרטיים, הנתמכים בידי הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית.

גבאי: לא אחבור למפלגות הערביות כדי להרכיב ממשלה

יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, אמר כי לא יחבור למפלגות הערביות כדי להרכיב ממשלה. "לא נשב עם הרשימה המשותפת באותה ממשלה. לא רואה משהו שמחבר אותנו אליהם", אמר באירוע "שבתרבות" בבאר שבע. גבאי הוסיף כי כדי להרכיב את הממשלה הבאה, "אנחנו צריכים באזור ה-27 מנדטים ושלפיד יהיה באזור ה-11".

גבאי אמר עוד כי הוא מקווה שמשה יעלון יחזור לפוליטיקה ויצטרף למפלגת העבודה. "אנחנו צריכים להתחזק בתחום הביטחוני. מן הסתם נשריין איש ביטחון, זה מאוד חשוב בעיניי. המטרה שלי בסוף היא לנצח בחירות, ובכדי לעשות את זה אני צריך להביא רשימה שאנשים בטוחים איתה", אמר.

דיווח: "איראן אחראית על מתקפת הסייבר בפרלמנט הבריטי"

איראן אחראית למתקפת הסייבר שפגעה בחברי פרלמנט בריטים מוקדם יותר השנה – כך דיווח היום הטיימס הבריטי, שציטט את הערכות גורמי המודיעין סביב התקרית. הדיווח מגיע יממה לאחר שבריטניה ומדינות אירופיות אחרות הזהירו את ארצות הברית מפני ביטול הסכם הגרעין עם איראן, אחרי שהנשיא דונלד טראמפ לא אשרר את העסקה ושלח אותה לקונגרס לעיון מחדש.

הפרלמנט בלונדון נפגע ממתקפת סייבר "מתמשכת ונחושה" בחודש יוני האחרון, שנועדה לזהות סיסמאות חלשות לחשבונות מיילים, חודש אחד אחרי שמתקפת סייבר שיתקה חלקים נרחבים ממערכת הבריאות בממלכה.

אלימות בדרום: חשד לשני מקרי רצח בקריית גת ובערערה שבנגב

גבר כבן 30 נדקר אמש למוות ברחוב רחבת הר הזיתים בקריית גת. חובשים ופרמדיקים של מד"א הגיעו למקום וביצעו בו פעולות החייאה שבסופן נאלצו לקבוע את מותו. מהמשטרה נמסר כי נעצר חשוד בביצוע המעשה, תושב המקום בן 56 ומחקירה ראשונית עולה כי ישנה היכרות בינו ובין הקורבן, נסיבות האירוע עדיין נחקרות.

בערערה שבנגב נדקר אמש למוות גבר בן 48 במהלך קטטה. הגבר פונה מזירת הקטטה כשהוא במצב קשה אך הגיע לבית החולים סורוקה בבאר שבע כשהוא ללא רוח חיים. גופתו תועבר למכון לרפואה משפטית לקביעת נסיבות מותו.

.

רוכב אופנוע בן 21 נהרג בתאונת דרכים ברמת גן

בבית החולים רמב"ם נקבע מותו של רוכב אופנוע, תושב אשדוד בן 21, שנפצע באורח אנוש בליל שבת בתאונת דרכים ברחוב בן גוריון ברמת גן. התאונה התרחשה מעט אחרי השעה 01:00. צעירה כבת 20 שרכבה עמו נפצעה באורח בינוני. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו להם טיפול רפואי ראשוני ופינו אותם לבית החולים איכילוב שבתל אביב תוך ביצוע פעולות החייאה בפצוע. בבית החולים נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותו.

מחקירה ראשונית עולה כי רוכב האופנוע החליק מסיבה שטרם התבררה. בוחני התנועה במחוז תל אביב חוקרים את נסיבות התאונה.

פעוט בן שנתיים טבע בגיגית בחיפה; מצבו אנוש

פעוט בן שנתיים חולץ היום במצב אנוש מגיגית מים בבית מגורים בחיפה, לאחר שככל הנראה טבע בזמן רחצה. צוות מד"א שהוזעק למקום העניק לפעוט טיפול רפואי ופינה אותו לחדר המיון בבית החולים רמב"ם בעיר תוך מאמצי החייאה.

"ראינו תינוק כבן שנתיים וחצי מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה", סיפר פרמדיק מד"א איליה רייזמן, שהגיע לזירת האירוע. "בתחילה, בני המשפחה ביצעו עיסויים על פי תדרוך טלפוני של החובשת במוקד מד"א. אחר כך, מיד עם הגעתנו, התחלנו בפעולות החייאה מתקדמות וממושכות שכללו עיסויים, הנשמה וטיפול תרופתי ופינינו אותו תוך פעולות החייאה לבית החולים כשמצבו קריטי".

ורד שנהרגה בתאונה בנפאל הובאה למנוחות: "היית אחות מדהימה"

ורד אביישר, המטיילת הישראלית שנהרגה בתאונת דרכים בנפאל, הובאה למנוחות אתמול בקיבוץ עין הנצי"ב שבעמק בית שאן, שם התגוררה. אביישר, בת 26, נפצעה תחילה באורח קשה בתאונה ולאחר מכן נקבע מותה.

אביישר הייתה חלק מקבוצת מטיילים ישראלים שהתהפכו במהלך נסיעתם במסלול ברכס האנאפורנה, אחד ממוקדי התיירות המרכזיים בנפאל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully