וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב הציבה פרס על בכירים בחיזבאללה: "מתכננים פיגועים בשטחנו"

גורם ללוחמה בטרור במחלקת המדינה הודיע כי וושינגטון דורשת לעצור את ראש פעילות החוץ של הארגון השיעי וכן יועץ צבאי בכיר לנסראללה. "לחיזבאללה יש תשתית בינלאומית ושאיפות להוציא לפועל מתקפות בשטחנו"

צילום: משרד הביטחון, עריכה: שניר דבוש

ארצות הברית הציבה הערב (שלישי) פרס כספי עבור מידע שיוביל למעצרים של שני בכירים בחיזבאללה, שלטענתה מתכננים פעולות טרור בשטחה. שני הגורמים שוושינגטון מבקשת לעצור הם טלאל חמיה, שאחראי על פעילות הארגון השיעי מחוץ ללבנון, ופואד שוכר, יועץ בכיר לעניינים צבאיים של מזכ"ל הארגון חסן נסראללה.

"לחיזבאללה יש תשתית בינלאומית ושאיפות להוציא לפועל מתקפות בשטחנו", מסר גורם ללוחמה בטרור במחלקת המדינה בתדרוך לכתבים. שבעה מיליון דולר הוצבו על ראשו של חמיה, שאחראי על מתקפות טרור נגד אמריקנים וישראלים, חמישה מיליון דולר על ראשו של שוכר, חבר במועצת השורא של חיזבאללה ואחד ממתכנני הפיגוע נגד הכוחות האמריקניים בביירות ב-1983, אז נהרגו 241 חיילים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תמונת המבוקשים שפרסמו הרשויות בארה"ב/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני כארבעה חודשים הוגש כתב אישום נגד שני פעילי חיזבאללה בארצות הברית, בגין תכנון פיגועים נגד שגרירויות ישראל וארצות הברית בפנמה. לפי התביעה הפדרלית, עלי חוראני, מניו יורק, וסמר אל-דבק, ממישיגין, היו בשלבים המוקדמים של התכנית ורק תצפתו על המטרות כדי לבחון את נקודות התורפה שלהן.

השניים מואשמים כי עברו אימונים בכלי נשק ובהכנת מטענים בלבנון. חוראני, בן 32 מהברונקס, התחיל את אימוניו בשורות הארגון בגיל 16 ושיקר בבקשת ההגירה שלו, כשטען שאין לו קשרים לארגון טרור. הוא קיבל אזרחות אמריקנית ב-2009.

לפי התביעה, חוראני היה חבר פעיל בארגון הג'יהאד האסלאמי, הקשור לחיזבאללה, ונסע למחוז גואנגזו שבסין, שם הארגון הלבנוני השיג חומרים להכנת פצצות. עוד הוא מואשם כי ניסה לרכוש כלי נשק בארצות הברית ולהעביר אותם לחיזבאללה. הוא אף עקב אחרי גורמים הקשורים לצה"ל בניו יורק ואחרי מתקנים רגישים אחרים והעביר את המידע למפעיליו בלבנון.

נאום של מזכ"ל חיזבאללה נסראללה לרגל נסיגת צה"ל מדרום לבנון, 25 במאי 2017. רויטרס
תומכי חיזבאללה צופים בנאום של נסראללה/רויטרס

מוקדם יותר היום, הזהיר שר הביטחון אביגדור ליברמן כי אם ישראל "תיקלע" למערכה צבאית, היא תתלקח במהרה לשתי חזיתות בו זמנית. "גם אם תתפתח המערכה הבאה, וזה לא משנה איפה היא תתפתח, בצפון או בדרום, היא מיד תהפוך למערכה בשתי חזיתות", אמר ליברמן. "אין יותר מערכה בגזרה אחת, וזו הנחת היסוד שלנו. לזה אנחנו מכינים את הצבא".

"אנחנו אמורים להיערך לכל תסריט אפשרי, וגם המציאות
החדשה מכינה לנו אתגרים חדשים", הוסיף השר. "אם פעם דיברנו על גזרת לבנון - אז אין יותר גזרה כזו. יש גזרת צפון. בכל התפתחות שתהיה, זו תהיה גזרה אחת - סוריה ולבנון ביחד, חיזבאללה, משטר אסד וכל סייעני משטר אסד. גם בנוגע לגבול לבנון - לא מדובר כבר על חיזבאללה בלבד. צבא לבנון הפך לחלק אינטגראלי במערך של חיזבאללה תחת פיקודו. צבא לבנון איבד את העצמאות, והפך לחלק בלתי נפרד ממערך חיזבאללה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully