וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות הגיעו לטייל בנחל ירקון - וגילו אותו שוב מזוהם

10.10.2017 / 21:37

קצף לבן התגלה בימים האחרונים על פני המים באזור שבע תחנות ברמת גן ותל אביב. הזיהום בנחל חוזר מדי כמה חודשים, על אף מאה מיליון השקלים שהושקעו בשיקומו. ועד התושבים: "להפסיק את האבסורד"

צילום: ועד הירקון

(בווידאו: זיהום חמור בירקון, בחודש מאי)

בזמן שמאות מטיילים רבים פוקדים את הירקון בימי חול המועד, שוב התגלה זיהום בנחל כשקצף לבן נאסף על פני המים בימים האחרונים באזור שבע תחנות ברמת גן ותל אביב. זאת לא הפעם הראשונה שהירקון מזוהם ואירוע זה חוזר אחת לכמה חודשים או שבועות, עד שרשות הנחל מתערבת ומבקשת מרשות המים להגביר את עוצמת הזרימה ששוטפת את הזיהום.

מאז הקמת רשות נחל הירקון, השקיעו כמאה מיליון שקלים בשיקום הנחל ולמרות זאת אחת לכמה חודשים מתלוננים השכנים, המטיילים והמבלים על זיהום וריח בלתי נסבל שעולה מן הירקון. מקורו של הזיהום הוא שפכים המגיעים מיישובים בדרום השרון.

עוד בנושא:
ביוב גולמי, דגים מתים ומכת יתושים: "מתקפת זיהום" בנחל הירקון
מתקפת הזיהום בירקון: המשטרה הירוקה פתחה בחקירה פלילית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מי שאחראי לשמור על הירקון נכשל בתפקידו". הזיהום בירקון/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוטי אלמליח, יו"ר ועד התושבים המתגוררים בסמוך לירקון, גילה על הזיהום החדש כשטייל במקום עם ילדיו. "אנחנו רואים שמי שאחראי לשמור על הירקון נכשל בתפקידו והזיהום חוזר לירקון שוב ושוב. הגיע הזמן למצוא פתרון אמיתי לזיהום ולהפסיק את האבסורד הזה", אמר.

אלמליח הוסיף כי "המדינה השקיעה מאה מיליון שקלים בשיקום הנחל אבל לא מצליחה לשמור על משאב הטבע העירוני. אנחנו גרים קרוב לנחל, אוהבים לבלות על גדת הנחל, אנשים מבלים עם הילדים במיוחד עכשיו בחול המועד כשיש הרבה מטיילים, ובמקום ליהנות מהירקון, אנחנו צריכים לראות אותו שוב במצב העגום הזה".

ירקון מזוהם 10 באוקטובר 2017. וועד הירקון, מערכת וואלה! NEWS
"הזיהום והמפגעים הקשים הולכים ומחריפים". הזיהום בירקון/מערכת וואלה! NEWS, וועד הירקון

בחודש מאי האחרון שלח ראש עיריית תל אביב רון חולדאי מכתב לשר להגנת הסביבה זאב אלקין, ובו הוא קורא לו להתערב. "במשך שנים אנו ברשות נחל הירקון, שאני יו"ר המועצה שלה, מתריעים על הזיהום הקשה הנגרם לנחל וסביבתו מהשפכים והקולחים המוזרמים ללא טיפול ראוי במכון טיהור השפכים (מט"ש) דרום השרון המזרחי. לצערי הזיהום והמפגעים הקשים, לא רק שאינם נפסקים אלא הולכים ומחריפים ונראה שאין מי שמקבל אחריות ופועל נמרצות שהנדרש יבוצע בזמן ובאיכות הראויה", כתב.

"שדרוג מכון טיהור השפכים התעכב ונגרר במשך שנים בין הרשויות השונות וגם כעת, כשכבר יצא לדרך, נראה כי הוא מבוצע בעצלתיים. כל זאת כאשר באותה תקופה נוספו אל המכון המיושן עוד ועוד שפכים מיישובים רבים בסביבה – פי 4 מהקיבולת המתוכננת - וגרמו לקריסתו", הוסיף חולדאי. "הגיעו מים עד נפש! אנשי משרדך מכירים היטב את הבעיה הקשה ואף מנסים לסייע. אך נראה כי דרושה התערבותך הדחופה והפעלת מלוא כובד המשקל והסמכות שלך הן כשר הגנת הסביבה והן כשר הממונה על רשות הנחל, כדי להפסיק את הזיהום הקשה ונזקיו הסביבתיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully