וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: "טילרסון קרא לי אידיוט? כנראה שנצטרך להשוות את ה-IQ שלנו"

טראמפ אמר כי הוא סבור שהדיווח על כך ששר החוץ גידף אותו הוא בגדר "פייק ניוז". עם זאת, הנשיא הסתייג והבהיר: "אם הדברים אכן נאמרו, נצטרך ללכת למבחן ואתם יכולים לנחש מי ינצח". הבית הלבן: "הוא התבדח"

צילום: רויטרס, עריכה: אביעד בללי

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר בריאיון שהעניק היום (שלישי) למגזין "פורבס" כי הוא אינו מאמין ששר החוץ שלו, רקס טילרסון, כינה אותו "אידיוט", כפי שדיווחה רשת NBC. עם זאת, הנשיא אמר כי אם טילרסון אכן אמר את הדברים "אנחנו נצטרך להשוות את ה-IQ שלנו".

"אני חושב שהדיווחים הללו הם בגדר פייק ניוז", אמר טרמאפ. "אבל אם הוא עשה זאת, אנחנו נצטרך להשוות, ואני יכול לומר לכם גם מי ינצח".

דוברת הבית הלבן שרה האקבי סנדרס ניסתה להבהיר את דבריו. הנשיא התבדח, ולא יותר", אמרה. "יש לו ביטחון מלא בשר החוץ, הם עובדים יד ביד לקדם את המדיניות של הנשיא".

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי 26 מקרי כלבת מתחילת השנה: שלושה מטיילים בצפון ננשכו בידי תן
פיוס קטלני: התקדמות המגעים בין חמאס לפתח תגביר את הירי לישראל מעזה
מבודד בבית הלבן: "טראמפ מתנהג כמו סיר לחץ"

נשיא ארה"ב טראמפ ושר החוץ טילרסון, 12 באוגוסט 2017. רויטרס
"לא מאמין שהדברים נאמרו". טראמפ וטילרסון/רויטרס

בשבוע שעבר דווח ברשת NBC כי טילרסון שקל להתפטר בשל חילוקי דעות עם טראמפ, אך שוכנע להישאר בתפקידו. עוד דווח מפי גורמים המעורים בנושא, כי טילרסון כינה את טראמפ "אידיוט" בפני בכירים בממשל. שני האירועים התרחשו בקיץ האחרון, לפי הדיווח.

בעקבות הדיווח, כינס טילרסון מסיבת עיתונאים במחלקת המדינה בוושינגטון, ובה הכחיש כי שקל להתפטר ואמר כי הוא מחויב לטראמפ. עם זאת, הוא לא הכחיש מפורשות כי כינה את טראמפ "אידיוט" אלא אמר שהוא לא "מתעסק" בכך. בהמשך, דחתה מחלקת המדינה כי טילרסון אכן כינה כך את טראמפ.

עוד באותו נושא

קרע בממשל: "שר החוץ שקל להתפטר - וכינה את טראמפ אידיוט"

לכתבה המלאה

טראמפ נגד NBC: "פחות הוגנים מ-CNN"

לפי הדיווח ב-NBC, טילרסון שוכנע שלא לעזוב את תפקידו בעקבות מאמציהם של סגן הנשיא מייק פנס, של השר לביטחון המולדת דאז וראש הסגל הנוכחי ג'ון קלי ושל שר ההגנה ג'יימס מאטיס. פנס, לפי הדיווח, ביקש מטילרסון להישאר בתפקיד לפחות עד לסוף השנה.

במחלקת המדינה הכחישו את הדיווח, שמצטרף לשורת דיווחים דומים שפורסמו בחודשים האחרונים והצביעו על מתיחות בין הנשיא לדיפלומט הבכיר ביותר שלו. המתיחות התגלעה בסוף יולי, אחרי נאומו השנוי במחלוקת של טראמפ בפני תנועת הצופים, שבראשה עמד בעבר טילרסון.

לפני שטילרסון הכחיש את הדברים, הנשיא טראמפ עצמו התייחס לנושא בציוץ בחשבון הטוויטר שלו. "חדשות NBC הן 'פייק ניוז' ונגועות בחוסר הגינות עוד יותר מ-CNN", טען טראמפ. "אין פלא שהרייטינג שלהם בדעיכה". אחר כך הוסיף: "עליהם להתנצל בפני אמריקה".

(עדכון ראשון: 14:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully