וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: כ-260 פעילי אופוזיציה נעצרו בהפגנות ביום הולדתו של פוטין

7.10.2017 / 23:31

אלפי מפגינים ב-27 מוקדים ברחבי המדינה קראו לשחרורו של מנהיג האופוזיציה אלכסיי נבלני המרצה 20 ימי מאסר. על נבלני, שקרא לתאם את המחאות עם יום הולדתו של הנשיא, נאסר להתמודד בבחירות שיתקיימו בחודש מרץ הקרוב

עריכה: יאיר דניאל

(בווידיאו: הפגנה ברוסיה בחודש מארס)

- משטרת רוסיה עצרה כ-260 פעילי אופוזיציה שהשתתפו בגל הפגנות ברחבי המדינה נגד הנשיא ולדימיר פוטין
- הפעילים קראו לשחרורו של מנהיג האופוזיציה אלכסיי נבלני, המרצה 20 ימי מאסר
- הרשויות סירבו לקיים את רוב ההפגנות, בעוד נבלני טען כי זכותם של הרוסים להפגין מעוגנת בחוקת המדינה
- במוסקבה הפגינו יותר מ-2,000 בני אדם בכיכר פושקין
- בסנט פטרסבורג הפגינו כ-1,500 בני אדם

משטרת רוסיה עצרה כ-260 פעילי אופוזיציה שהשתתפו בגל הפגנות ברחבי המדינה נגד הנשיא ולדימיר פוטין, החוגג את יום הולדתו – כך דיווח היום (שבת) ארגון למען זכויות אדם במדינה.

הפעילים קראו לשחרורו של מנהיג האופוזיציה אלכסיי נבלני, המרצה 20 ימי מאסר לאחר שהפר חוקים הקשורים לארגון פגישות ציבוריות. זאת, לקראת הבחירות הצפויות להתקיים בחודש מרץ. הרשויות סירבו לאשר את קיומן של רוב ההפגנות, בעוד נבלני טען כי זכותם של הרוסים להפגין מעוגנת בחוקת המדינה.

במוסקבה הפגינו יותר מ-2,000 בני אדם בכיכר פושקין. הם קראו "רוסיה תהיה חופשית" ו"רוסיה בלי פוטין", והמשיכו בצעדה לכיוון הקרמלין והפרלמנט. לפי דיווחים, רק כמה מהמפגינים עוכבו על ידי המשטרה. לעומת זאת, בסנט פטרסבורג, עיר הולדתו של פוטין, עדי ראייה סיפרו על מעצר של 66 בני אדם מתוך כ-1,500 בני אדם שהשתתפו בהפגנה. נבלני קרא למפגינים, שהתאספו ב-27 מוקדים ברחבי המדינה, לתאם את ההפגנות עם מועד יום הולדתו ה-65 של פוטין.

עוד בוואלה! NEWS:
סעודיה: פיגוע ירי סמוך לארמון בעיר ג'דה; שני מאבטחים נהרגו
מפגינים סמוך לבית השופטת חיות: "מבקשי המקלט הגיעו בניגוד לחוק"
בעומק שטח האויב או על ספינת חיל הים: תיעוד מיוחד של לוחמי צה"ל

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
מפגינים בהפגנת תמיכה בשחרור מנהיג האופזיציה ברוסיה 7 באוקטובר 2017. רויטרס
הפגנות תומכי האופוזיציה ברוסיה, היום/רויטרס

פוטין שולט בזירה הפוליטית ברוסיה כבר כמעט 18 שנה, וצפוי לרוץ לכהונה רביעית. נבלני מקווה להשתתף בבחירות גם כן, אך ועדת הבחירות המרכזית הכריזה כי הוא לא כשיר לעשות זאת בגלל מאסר על תנאי שנקבע לו – שלטענתו של נבלני נקבע ממניעים פוליטיים.

אחד מהמפגינים במוסקבה החזיק שלט שבו נראה פוטין יושב על הר של שטרות ובו נכתב "יום הולדת שמח לך גנב קטן". אחרים נשאו שלטים שציטטו את זכותם למחות ונופפו בדגלי רוסיה. חלקם אחזו במתנפחים בצורת ברווזים צהובים, בדיחה המתייחסת להאשמות של נבלני כלפי ראש הממשלה דימיטרי מדבדב, הנוגעת לבעלותו על אחוזה עם בית ברווזים.

מפגינים בהפגנת תמיכה בשחרור מנהיג האופזיציה ברוסיה 7 באוקטובר 2017. רויטרס
הפגנות תומכי האופוזיציה ברוסיה, היום/רויטרס

רבים מהצועדים במוסקבה היו בני נוער או צעירים בשנות ה-20 לחייהם. אחד מהם, אולוגבק אפספייב בן ה-17, סיפר כי הגיע להפגנה כי הוא מעוניין בעתיד טוב יותר לרוסיה. "הברווז הוא סמל לזה שאנחנו תומכים באלכסיי נבלני שרוצה רק דברים טובים עבור המדינה. לצערנו, יש לנו את ולדימיר פוטין ואת הכנופיה שלו בשלטון".

לעומת ההמונים שהעבירו את היום בהפגנות, פוטין העביר את יום הולדתו בקבלת ברכות ממנהיגים ברחבי העולם ובניהול ישיבת מועצת הביטחון. לפי סקרים שנערכו במדינה, פוטין יביס בקלות את נבלני במידה והאחרון יורשה לרוץ. עם זאת, לטענתו של מנהיג האופוזיציה סקרים אלה חסרי משמעות משום שלא קיימת תחרות פוליטית הוגנת.

מפגינים בהפגנת תמיכה בשחרור מנהיג האופזיציה ברוסיה 7 באוקטובר 2017. רויטרס
הפגנות תומכי האופוזיציה ברוסיה, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully