וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעומק שטח האויב או על ספינת חיל הים: תיעוד מיוחד של לוחמי צה"ל

לוחמי יחידות ההתערבות פורצים לאוטובוס שנחטף בידי פעילי טרור, אנשי יחידת החילוץ פועלים להצלת אזרחים שנקלעו לאסון טבע ומערכת כיפת ברזל שמוצבת על ספינה של חיל הים: אלו הן רק חלק מהפעילויות של יחידות צה"ל השונות שבוצעו השנה – באוויר, בים וביבשה

צילום: דובר צה"ל, עריכה: יאיר דניאל

נחיתת מסוק

נחיתת המסוק מתקיימת על גבי מנחת בספינת טילים מדגם סער 5. המסוק הינו מסוג "עטלף" של טייסת "מגני המערב". שיתוף הפעולה עם הטייסת נעשה באופן שוטף ובאמצעותו כלי השיט יכולים לבנות תמונה ימית מיטבית של הסביבה בה הם פועלים, המסייעת להם לזהות איומים ולשמר את העליונות הימית בצורה הטובה ביותר.

כפי שניתן לראות בסרטון נחיתת מסוק על גבי סטי"ל דורשת דיוק רב שכן היא מתבצעת על גבי ספינת טילים שנמצאת בתזוזה.

פריצה של צוות התערבות לאוטובוס

בית הספר ללוחמה בטרור אמון על כלל היחידות המיוחדות בצה"ל בנושא לוחמה בטרור, צליפה, קליעה, ולחימה תת-קרקעית. זהו הגוף היחיד המכשיר ומסמיך את יחידות ההתערבות וההשתלטות של צה"ל וחיילי היחידה נחשבים למקצועיים ביותר בצה"ל בתחום הטרור.

בסרטון ניתן לראות תרגיל מיוחד שהתקיים בבסיס מפקדת המרו"ם, במסגרתו היחדיה תרגלה מקרה קיצון של השתלטות על אוטובוס שנחטף על ידי ארגון טרור, ניתן לראות את חדות ומהירות הפעולה של לוחמי היחידה אשר מאומנים למקרים כאלה על בסיס יום יומי.

חטיבת החילוץ

חטיבת החילוץ של פיקוד העורף מורכבת מלוחמים ולוחמות, המבצעים את כלל המשימות בשוויון מלא, כתף לצד כתף. ביום-יום הלוחמים והלוחמות מבצעים פעילות מבצעית, בעיקר ביהודה ושומרון, ככלל חטיבות החי"ר, הכוללת מעצרים, תפיסות אמל"ח ועוד. בעת הצורך, הלוחמים והלוחמות מוקפצים על מנת לחלץ ולהציל אזרחים באסונות טבע ואירועי חירום.

התרגיל המצולם דימה מקרה של קריסת בניין כתוצאה מפגיעת טיל. הלוחמים והלוחמות היו צריכים לאתר את הלכודים ולפעול לחלצם בזמן המרבי תוך שימוש בטכניקות חילוץ ייעודיות ובכלים מיוחדים הקיימים בשימוש חטיבת החילוץ של פיקוד העורף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

פיצוץ על ידי יחידת יהל"ם

סרטון הפיצוץ של יחידת יהל"ם עם מחלקת מיגון של פקע"ר
מטרת "ניסוי הפיצוץ" המובא בסרטון הוא לבדוק פתרונות מיגון שיספקו לאזרח את ההגנה המיטבית מפני האיומים העומדים בפנינו. לאחר הניסוי ובהתאם לממצאיו משנים את הנחיות ההתגוננות לאזרחים, על מנת שיהיו המדויקות ביותר.

מחלקת המיגון של פיקוד העורף הינה הסמכות המקצועית הלאומית בתחום המיגון. במסגרת תפקידה, פועלת המחלקה במספר תחומים לשיפור בטחון האזרח ולשמירה על רציפות המשק החיוני בישראל, כל זאת לטובת שיפור החוסן הלאומי ולשיפור יכולת קיום שגרת חיים בשעת חירום.

יחידת יהל"ם הינה האחראית על הפיצוץ האדיר שנראה בסרטון. היחידה נחשבת להיחידה המיוחדת של חיל ההנדסה הקרבית והיא המהווה את חוד החנית של החיל. היחידה אמונה על משימות הנדסיות מיוחדות אשר ייחודיות רק לה, כגון התווך התת קרקעי והנסתר, מיקוש וחבלה, הפריצה החמה והקרה. בנוסף, היחידה היא הסמכות המקצועית והעליונה לטיפול בתחמושת ובאמל"ח מסוכן.

ירי טנק מחטיבה 188

הטנק המוצג בסרטון הוא טנק מסוג מרכבה סימן 3. הטנק צולם בעת תרגיל ברמת הגולן של חטיבת השריון 188, עוצבת "ברק". 188 היא חטיבת חוד אשר השתתפה במרבית ממלחמות ישראל ונחשבת לחטיבת שריון מיתולוגית בהיסטוריה של צה"ל.

כיפת ברזל ימית

כיפת הברזל הימית היא דוגמא יוצאת מן הכלל להטמעה של מערכת מזרוע היבשה בספינות זרוע הים, כדי לענות על אתגר בתווך הימי- התמודדות עם ירי תלול מסלול.כיפת הברזל הימית מזהה ירי טילים מסוג זה ופועלת במהירות כדי לנטרל אותם. יכולת זו מספקת מענה יעיל לאיום בזירה הימית. כך יוכלו ספינות הטילים של זרוע הים לספק הגנה טובה יותר על הנכסים האסטרטגים של מדינת ישראל בלב הים, ולהשיג יתרון משמעותי ביכולת יירוט של מספר איומים במקביל.

בסרטון רואים תרגיל מוצלח של תרגיל שנעשה במערכת כיפת הברזל בים התיכון לצד סרטונים נוספים של טילי הגנה (טיל חץ וקלע דוד) אשר מופעלים על ידי מערך ההגנה האווירית, אשר אחראי על מרחב האווירי של מדינת ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully