וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגנו של הנייה: בכיר חמאס - ממתכנני חטיפת הנערים בגוש עציון

סאלח אל-עארורי שגורש בקיץ האחרון מקטאר ללבנון, שם הוא מקים מאחז של חמאס, מונה לתפקיד סגן ראש הלשכה המדינית של הארגון. הוא ריצה שנים ארוכות בכלא בישראל, וקידם מטורקיה פיגועים ופעולות טרור

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: ראש הממשלה הפלסטיני על מאמצי הפיוס, השבוע)

בכיר חמאס סאלח אל-עארורי מונה היום (חמישי) לסגנו של ראש הלשכה המדינית של הארגון איסמעיל הנייה. אל-ערורי נחשב לאחד ממקימי הזרוע הצבאית של חמאס בשנות ה-90 והיה אחראי על תיאום פיגועי טרור ביהודה ושומרון, בהם גם חטיפת שלושת הנערים ב-2014.

אל-ערורי, שריצה עונש מאסר ממושך בישראל, ממוקם כיום בלבנון, אחרי שגורש בשנתיים האחרונות מקטאר ומטורקיה. הוא מקדם את ההתקרבות בין חמאס לחיזבאללה ולאיראן, ואף היה חלק ממשלחת של הארגון שביקרה בטהראן לאחרונה.

עוד בוואלה! NEWS:
הלאומיות לא מתה – היא רק התנפצה לרסיסים בכל אירופה
כך מממנים דגים שאוכלים האמריקנים את הגרעין של צפון קוריאה
התחזית לסוכות: נעים ונוח לטיולים; טפטוף צפוי בצפון ובחוף

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
שיבח את חטיפת שלושת הנערים בגוש עציון שהיה ממתכנניה. סאלח אל-עארורי/מערכת וואלה, צילום מסך

בעבר שימש ראש מרחב הגדה המערבית של חמאס והוא נחשב לאחד ממתכנני חטיפת ורצח שלושת הנערים ביוני 2014. חודשיים לאחר החטיפה השתתף אל-ערורי בכנס של ההתאחדות העולמית של חכמי דת מוסלמים ואמר כי אנשי הזרוע הצבאית של חמאס, עז א-דין אל-קסאם, "ביצעו פעולה הירואית וחטפו שלושה מתנחלים בחברון".

אל-עארורי ישב אז בטורקיה, כחלק ממפקדת חמאס במדינה שהייתה פעילה מאוד בניסיונות להוציא לפועל פיגועים בגדה. לפני כשנתיים הוא עזב את טורקיה לקטאר, בשל לחץ שהפעילה ארצות הברית על אנקרה. בקיץ האחרון עזב את קטאר, ברקע ניתוק היחסים של מדינות המפרץ עם השלטונות בדוחא.

מינויו לתפקיד משלים את דרג ההנהגה הפוליטי הבכיר של חמאס, יחד עם הנייה ומנהיג הארגון ברצועת עזה יחיא סינוואר. אלו מובילים את התקרבותו המחודשת של חמאס לאיראן, לצד מאמצי הפיוס עם פתח בחסות מצרים.

פגישה של משלחת חמאס עם שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף באיראן 7 באוגוסט 2017. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
הנהגת חמאס מתקרבת לאיראן. בכירי הארגון, בהם אל-עארורי, בטהראן/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

בישראל מודאגים מאוד מהתבססות חמאס בלבנון, בהובלת אל-עארורי. בחודש שעבר הזהיר ראש השב"כ נדב ארגמן כי חמאס מתבסס בלבנון בחסות איראן וכי הארגון ממשיך לקדם פיגועים בשטחים בהוראת בכיריו בחו"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully