וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עודה שוחח עם אבו מאזן והניה: "רואים בתקווה את הסכם הפיוס"

3.10.2017 / 23:47

יו"ר הרשימה המשותפת שוחח עם יו"ר הרשות הפלסטינית ועם ראש הלשכה המדינית בחמאס, על רקע המגעים לפיוס המתנהלים בעזה: "יש להתגבר על כל המחלוקות כדי לסיים את הכיבוש". ח"כ חזן: "עודה מחבל בחליפה, אגיש נגדו תלונה במשטרה"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה בירך הערב (שלישי) את הרשות הפסלטינית ואת חמאס על מגעי הפיוס ביניהן, המתקיימים בעזה. עודה שוחח עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ועם ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הניה, ואמר כי "העם הפלסטיני בגליל, במשולש ובנגב רואה בהערכה רבה ובתקווה את הסכם הפיוס".

עודה הוסיף כי "יש לאחד את כל המאמצים ולהתגבר על כל המחלוקות כדי לסיים את הכיבוש". בהודעה מטעמו נמסר כי אבו מאזן הדגיש בשיחה את נחישותו להגיע לפיוס ולהסכים ל"תוכנית מינימלית שתהיה מוסכמת על הצדדים ותאחד את העם הפלסטיני נגד הכיבוש", ו"כי על כולם להתאחד תחת המטרייה של אש"ף נגד הכיבוש".

לדברי עודה, הניה אמר כי הוא "מעריך את השיחה משום שהיא מבטאת את רגשות העם הפלסטיני בכל מקום, ומדגישה את הנאמנות לאחדות ולסיום המחלוקות ולגיבוש המאמצים המשותפים לסיום הכיבוש".

עודה על החשדות נגד חבר מפלגתו: צריכות להתברר בחקירה ולא בבית משפט שדה. מערכת וואלה! NEWS
"העם הפלסטיני רואה בתקווה את הסכם הפיוס". ח"כ עודה/מערכת וואלה! NEWS
ראש ממשלת הרשות הפלסטינית ראמי חמדאללה מגיע לרצועת עזה לצורך שיחות פיוס עם נציגי חמאס, 2 אוקטובר 2017. רויטרס
ראש ממשלת חמאס רמי חמאדללה בעזה/רויטרס

ח"כ אורן חזן מסר בתגובה: "איימן עודה הוא מחבל בחליפה. מה שהוא הצליח להסתיר במשך שנתיים מחויכות - הוא הסגיר בשיחת טלפון אחת עם הנייה. אני מתכוון להגיש תלונה במשטרה נגד עודה בגין התקשרות לא חוקית עם ארגון טרור. מיד לאחר הפגרה אפתח בהליך של החתמת חברי כנסת למען הדחתו מן הכנסת, כפי שמאפשר כיום החוק".

מוקדם יותר היום, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "ישראל מצפה מכל מי שמדבר על תהליך שלום להכיר במדינת ישראל, ואיננו מוכנים לקבל פיוסים מדומים שבהם הצד הפלסטיני מתפייס על חשבון הקיום שלנו. מי שרוצה לעשות פיוס כזה, עליו להכיר במדינת ישראל, לפרק את הזרוע הצבאית של חמאס ולנתק את הקשר עם איראן שקוראת להשמדתנו".

ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ) אמר בתגובה לדברי נתניהו: "את אותה שיטת 'הפרד ומשול' שנוקט נתניהו ביחס לחברה הישראלית, הוא נוקט ביחס לחברה הפלסטינית. במקום לשמוח על הפיוס ההיסטורי וההזדמנות שנוצרה, הוא זורע עוד פחד ושנאה. נראה שהדבר שהכי מפחיד את ביבי, יותר מחקירות, זה פיוס ותקווה".

(עדכון ראשון: 21:45)

אבו מאזן ואסמעיל הנייה בישיבת הממשלה הפלסטינית ב-2007. GettyImages
בדרך לפיוס. אבו מאזן ואסמעיל הניה ב-2007/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully