וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: "מדינה פלסטינית? לא בקרוב; לא נאפשר מודל חיזבאללה בעזה"

3.10.2017 / 8:46

בריאיון לערוץ מצרי, יו"ר הרשות אמר כי "יבוא יום ותהיה מדינה פלסטינית. זה ייקח זמן". על המגעים להקמת ממשלת פיוס אמר כי חמאס ייאלץ להתחייב להתיישר לעמדות פתח. "נסיר את הסנקציות על עזה רק כשנקבל את השליטה עליה. לא נרשה לשום מדינה מלבד מצרים להתערב"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: נאום אבו מאזן באו"ם, בחודש שעבר)

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן התראיין אמש (שני) לערוץ CBC המצרי ואמר כי "יבוא הזמן ותהיה מדינה פלסטינית, אבל הדבר לא יקרה בקרוב. אנו בונים את המדינה הפלסטינית לבנה אחרי לבנה, וזה ייקח זמן". בריאיון יוצא הדופן אמר אבו מאזן גם כי "לא נקבל בשום אופן יישות דמויית חיזבאללה בעזה, ולא נרשה לשום מדינה להתערב בענייני הפלסטינים מלבד מצרים".

על רקע המגעים בין פתח וחמאס להקמת ממשלת פיוס בעזה אמר אבו מאזן כי "היו ויהיו מחלוקות עם חמאס, כי היא עדיין תנועה אסלאמית. כאשר הם יצטרפו לארגון אש"ף עליהם להתחייב לדרך של הארגון". לדבריו, "הרשות תסיר את הסנקציות על חמאס רק לאחר שממשלתו תקבל את האחריות והסמכויות המלאות ברצועה".

על ישראל אמר אבו מאזן כי "עומדת מולנו ממשלה ימנית והיא שולטת במדיניות כעת. ממשלה זו אינה רוצה שלום ואינה מכירה בקיום העם הפלסטיני". היו"ר הוסיף כי אינו מעוניין להתמודד בבחירות הקרובות לרשות.

עוד בוואלה! NEWS:
הצגה למצרים או פיוס אמיתי? ישראל נערכת להסכם של חמאס והרשות
לקראת פיוס: חמאס מודה בכישלון - ומנסה ליצור מודל חיזבאללה בעזה

ראיון של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן 3.10.17. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
"הממשלה הישראלית לא מכירה בעם הפלסטיני". אבו מאזן בריאיון/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully