וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות גיבוש נוהל ומקרי העבר - עוד טקס בלי שרים: "עד מתי יזלזלו?"

2.10.2017 / 7:14

הטקס לחללי יום הכיפורים לא זכה לנוכחותם של נציגי הממשלה, ולמרות התנצלותו של נתניהו - יו"ר יד לבנים פנה לשרה רגב להקים ועדה שתגבש נוהל בנושא, על אף שכזה גובש בעבר: "מה שווים הפרוטוקולים כשיד ימין לא יודעת מה שמאל עושה?". קהלני: "פנו שאקים ועדה, ולא המשיכו"

הנשיא ראובן ריבלין בטקס האזכרה הממלכתי לחללי מלחמת יום הכיפורים, הר הרצל בירושלים, 1 באוקטובר 2017. לשכת העיתונות הממשלתית
הנשיא ריבלין בטקס האזכרה הממלכתי, אתמול/לשכת העיתונות הממשלתית

בארגון יד לבנים ובקרב משפחות שכולות זועמים על כך ששום נציג ממשלה לא נכח בטקס הזיכרון הממלכתי שנערך אתמול (ראשון) בהר הרצל לזכר חללי מלחמת יום הכיפורים, במלאת 44 שנה לקרבות. "עד מתי ימשיכו לדרוך על המשפחות השכולות, לא מספיק כל הסבל שעברו, היקרים שלהם באדמה ומזלזלים בהם?", תקף אלי בן-שם, יו"ר יד לבנים, את הממשלה למרות התנצלות ראש הממשלה. "משפחות הנופלים מאוד כועסות, אלפים נשלחו לחזית במלחמה, וקיבלנו 2,222 נופלים. ביום כזה היה צריך להגיע נציג של הממשלה, להניח זר ולתת כבוד לנופלים".

בזמן הטקס נכחו השרים בישיבת הממשלה שבה הצביעו על חוק המינויים הפוליטיים. בטקס נכח נשיא המדינה ראובן ריבלין, שנשא דברים. בעקבות הזעם שהתעורר, התנצל ראש הממשלה בנימין נתניהו על היעדרות השרים מהטקס. "צר לי על כך שלא היה ייצוג לממשלה בטקס הזיכרון לחללי מלחמת יום הכיפורים. זוהי טעות מצערת ואני מתנצל בפני המשפחות השכולות", אמר. נתניהו הוסיף כי הנחה את מזכירות הממשלה לדאוג לנציגות בטקסים הבאים.

הנשיא ראובן ריבלין בטקס האזכרה הממלכתי לחללי מלחמת יום הכיפורים, הר הרצל בירושלים, 1 באוקטובר 2017. לשכת העיתונות הממשלתית
הנשיא ריבלין בטקס הממלכתי, אתמול/לשכת העיתונות הממשלתית

בן-שם סיפר שבעקבות התנצלות ראש הממשלה, בארגון פנו אמש לשרת התרבות מירי רגב בבקשה שתקים ועדה מיוחדת שתקבע נהלים ברורים לגבי טקסים ואזכרות של נופלים. "הצענו שבוועדה הזאת ייקחו חלק נציגי משרד הביטחון, נציגי צה"ל, מרכז ההסברה וארגון יד לבנים", אמר. "היום יד ימין לא יודעת מה יד שמאל עושה, לכל טקס יש את הנהלים שלו ואת הפרוטוקול שלו, לא פלא שמשפחות החללים כל כך זועמות, העיקר כותבים פרוטוקולים ובסוף אף נציג ממשלה לא מגיע. הגיע הזמן לכתוב פרוטוקול אחד ברור".

גם השר לשעבר אביגדור קהלני, שאיבד במלחמת יום הכיפורים את אחיו עמנואל ואת גיסו אילן שמעיה, התייחס באכזבה להיעדרות השרים מהטקס. קהלני, בעל עיטור גבורה מאותה מלחמה, סיפר לוואלה! NEWS כי בעבר קיבל פנייה ממשרד התרבות להקים ועדה שתעשה סדר בטקסים הממלכתיים, אך בעקבות הליכה לבחירות, לדבריו, הוועדה התמוססה. "כבר שוחחתי עם נציגים שהיו מוכנים לקחת חלק בוועדה החשובה שתעשה סדר בנושא הכואב והרגיש הזה, ואז הגיעו בחירות, והכול נשכח", אמר.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אביגדור קהלני, פברואר 2016. ראובן קסטרו
"הבחירות הגיעו והכול נשכח". קהלני/ראובן קסטרו

לדבריו, "האמנתי שלאחר הבחירות ישובו אליי ממשרד התרבות, שנמשיך בכינון הוועדה היכן שעצרנו, אך לצערי עד היום אף גורם לא פנה אליי שנמשיך בעבודה החשובה. עד שלא תוקם ועדה מיוחדת שתקבע נהלים ברורים - המצב המביך יימשך. חייבים לעשות סדר ולהעביר נהלים וכללים ברורים לגבי הטקסים הממלכתיים". קהלני הוסיף שגם היום אם יקבל פנייה ממשרדי הממשלה לעמוד בראש ועדה שכזאת, הוא יעשה זאת בחפץ לב.

בינואר, אחרי הביקורת הציבורית על היעדרות השרים מהלוויות הרוגי הפיגוע בארמון הנציב, ראש הממשלה הטיל על מזכיר הממשלה צחי ברוורמן לגבש נוהל חדש על נוכחות נציגי ממשלה בהלוויות של אנשי כוחות הביטחון והרוגים מפיגועי טרור. ברוורמן גיבש נוהל שלפיו הוא זה שיקבע אם שר או סגן שר יגיעו להלוויה של חלל מכוחות הביטחון - וכי החלטתו תתקבל לאחר התייעצות עם משפחת החלל.

טל שלו השתתפה בהכנת הידיעה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully