וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטריה: החוק על איסור לבישת בורקה נכנס לתוקף

הממשלה בווינה טוענת כי החוק נועד לשמור על הערכים המקומיים, ואילו ארגונים מוסלמיים טוענים שרק כ-150 נשים מקרב המוסלמים במדינה לובשות את כיסוי הגוף. הצעד מגיע לפני הבחירות, שבהן צפויה להתחזק מפלגת הימין הקיצוני

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

החוק האוסר על לבישת כיסויי פנים מוסלמיים באוסטריה נכנס היום (ראשון) לתוקף, ברקע הבחירות הקרובות, שם צפויה להתחזק מפלגת הימין הקיצוני. הממשלה בווינה טוענת כי החוק נועד לשמור על הערכים המקומיים, ואילו ארגונים מוסלמיים טוענים שרק מיעוט קטן מקרב המוסלמים באוסטריה לובשים כיסויי גוף כאלו, דוגמת בורקה או ניקאב. החוק גם מגביל את השימוש במסכות פנים רפואיות ובאיפור של ליצנים.

לפי ההערכות, כ-150 נשים באוסטריה לובשות בורקה, אך גורמים בענף התיירות במדינה חוששים כי הצעדים ירתיעו גם תיירים ממדינות המפרץ, שם כיסויי הגוף המלאים נפוצים. בצרפת ובבלגיה נכנס לתוקף האיסור על לבישת בורקה בשנת 2011 ובהולנד מתנהל בתקופה זו דיון בפרלמנט על הנושא. קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל כי יש לאסור על לבישת בורקה במרחב הציבורי ככל שהחוק מאפשר זאת.

בתחילת השנה אמר הקנצלר כריסטיאן קרן מהמפלגה הסוציאל-דמוקרטית, שעומדת בראש הקואליציה, כי "הסכמנו שעלינו להאיץ את עבודתנו ולהפוך אותה לברורה יותר. אנחנו מאמינים בחברה פתוחה המבוססת על שיח חופשי. לבישת כיסוי פנים בציבור עומדת בסתירה לכך, ולכן היא תיאסר".

עוד בוואלה! NEWS:
לקראת פיוס: חמאס מודה בכישלון - ומנסה ליצור מודל חיזבאללה בעזה
תורים ארוכים ואלפי שוטרים: מתח שיא שעות לפני ההצבעה בקטלוניה
ארדואן: ישראל הייתה מעורבת במשאל העם לעצמאות כורדיסטן

נשים מוסלמיות לבושות בורקה ברחובות צרפת.. AP
אישה לובשת בורקה בצרפת/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully