וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נורבגיה הציעה למרדכי ואנונו להתגורר במדינה עם רעייתו

1.10.2017 / 0:37

משרד ההגירה באוסלו מסר כי קיבל את בקשת אשתו הנורבגית של מרגל האטום לעבור למדינה לשם איחוד משפחות. עוד נמסר כי לא ברור אם ישראל תאפשר את המעבר של ואנונו, שעליו מוטלות מגבלות רבות

הקראת כתב אישום למרדכי ואנונו, בית משפט השלום ירושלים. 4 ביולי 2016. נועם מושקוביץ
ואנונו בבית המשפט, בשנה שעברה/נועם מושקוביץ

נורבגיה הציעה למרגל האטום הישראלי מרדכי ואנונו לעבור להתגורר בבירתה אוסלו עם רעייתו הנורבגית, אך לא ברור אם ישראל תאפשר את המעבר – כך הודיע ביום שישי משרד ההגירה במדינה. זאת, לאחר שאשתו, קריסטין יואכימסן,
הגישה בשמו בקשו לעבור לנורבגיה לשם איחוד משפחות.

ואנונו ויואכימסן נישאו בירושלים בשנת 2015, כעשור לאחר שנפגשו לראשונה בישראל. ואנונו שוחרר מהכלא בשנת 2004 אחרי 18 שנות מאסר ומאז חלות עליו מגבלות רבות, ובהן גם איסור יציאה מהארץ. לדברי יואכימסן, בית המשפט ידון מחדש במגבלות בחודש נובמבר הקרוב. "חיכינו מספיק זמן כדי שישראל תשים סוף לסיפור הזה", אמרה.

מרדכי ואנונו משתחרר מהכלא אוגוסט 2010. אורי לנץ
ואנונו עם שחרורו מהכלא בשנת 2010/אורי לנץ

בשנה שעברה הגישה פרקליטות מחוז ירושלים כתב אישום נגד ואנונו, שחשף סודות על אודות הכור האטומי בדימונה, בגין הפרת המגבלות שהוטלו עליו לאחר שחרורו. ואנונו הואשם אז כי יצר קשר עם אזרחים זרים מארצות הברית, לא דיווח על כך שעבר דירה בתוך בניין מגוריו וכי מסר מידע מסווג שנפסל לשידור על ידי הצנזורה במסגרת ריאיון בערוץ 2.

במסגרת המגבלות הייתה גם החובה לדווח על כל שינוי בכתובת מגוריו, נאסר עליו למסור מידע מסווג שהגיע לידיעתו מתוקף עבודתו בקריה למחקר גרעיני ולקיים קשרים או להחליף ידיעות בכל דרך שהיא עם אזרחים זרים. באישום הראשון נכתב שהטלת מגבלות אלו "עדיין נדרשת וחיונית לשמירה על ביטחון המדינה". ארגוני זכויות אדם בינלאומיים גינו את החלטת בית המשפט להטיל מגבלות על ואנונו עם שחרורו.

בכתב האישום מפורטים שלושה אישומים הנוגעים להפרות הצו שביצע ואנונו. בהתאם לכך, נטען באישום הראשון שהוגש על ידי עו"ד חיים פס מפרקליטות מחוז ירושלים, כי באפריל 2013 ואנונו נפגש עם אזרחים אמריקנים במלון "ג'רוזלם הוטל" במזרח ירושלים מבלי שיקבל על כך אישור. באישום השני נטען כי באוגוסט 2014 ואנונו החליף דירה בבניין מגוריו מבלי שידווח על כך למשטרה, וזאת למרות שהיה עליו לדווח 48 שעות לפני כן. באישום השלישי נטען כי ואנונו העניק ראיון לערוץ 2, שבמסגרתו מסר מידע אסור שנפסל על ידי הצנזורה.

(עדכון ראשון: 19:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully