וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום נגד ואנונו: דיבר עם אזרחים זרים, לא עדכן על מעבר דירה

9.5.2016 / 0:29

"מרגל האטום" נאשם כי הפר הגבלות שהוטלו עליו לאחר שחרורו מהכלא. בין היתר, לא דיווח על מעבר דירה בתוך בניין מגוריו, ומסר מידע מסווג – שנפסל על ידי הצנזורה – במסגרת ריאיון טלוויזיוני

מרדכי ואנונו משתחרר מהכלא אוגוסט 2010. אורי לנץ
בשחרורו מהכלא. ואנונו ב-2010/אורי לנץ

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה אתמול (ראשון) כתב אישום נגד מרדכי ואנונו, שחשף סודות על אודות הכור האטומי בדימונה, בגין הפרת המגבלות שהוטלו עליו לאחר שחרורו מהכלא. ואנונו מואשם כי יצר קשר עם אזרחים זרים מארצות הברית, לא דיווח על כך שעבר דירה בתוך בניין מגוריו וכי מסר מידע מסווג שנפסל לשידור על ידי הצנזורה במסגרת ריאיון בערוץ 2. מיוחסת לו עבירה של הפרת הוראה חוקית.

בכתב האישום מפורטים שלושה אישומים הנוגעים להפרות הצו שביצע ואנונו, שריצה 18 שנות מאסר. הוא שוחרר באפריל 2004, אז הוטלו עליו כמה מגבלות לפי תקנות ההגנה לשעת חירום. במסגרת מגבלות אלו, הוטלה עליו החובה לדווח על כל שינוי בכתובת מגוריו, נאסר עליו למסור מידע מסווג שהגיע לידיעתו מתוקף עבודתו בקריה למחקר גרעיני ולקיים קשרים או להחליף ידיעות בכל דרך שהיא עם אזרחים זרים. באישום הראשון נכתב שהטלת מגבלות אלו "עדיין נדרשת וחיונית לשמירה על ביטחון המדינה". תוקפן של המגבלות עתיד לפוג בסוף חודש מאי, אלא אם יוארכו שוב.

בהתאם לכך, נטען באישום הראשון שהוגש על ידי עו"ד חיים פס מפרקליטות מחוז ירושלים, כי באפריל 2013 ואנונו נפגש עם אזרחים אמריקנים במלון "ג'רוזלם הוטל" במזרח ירושלים מבלי שיקבל על כך אישור. באישום השני נטען כי באוגוסט 2014 ואנונו החליף דירה בבניין מגוריו מבלי שידווח על כך למשטרה, וזאת למרות שהיה עליו לדווח 48 שעות לפני כן. באישום השלישי נטען כי ואנונו העניק ראיון לערוץ 2, שבמסגרתו מסר מידע אסור שנפסל על ידי הצנזורה.

(עדכון ראשון: 21:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully