וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש לך ריח של גופה": תיעוד - שחורים הושפלו בגזענות באוטובוס בבאר שבע

28.9.2017 / 17:50

בסרטון שצולם במהלך נסיעה באוטובוס, תוקפת אחת הנוסעות בבריונות מילולית את הסובבים אותה. "יש לה ריח של דגים שהתייבשו שנים באגם", השפילה נוסעת אחת. "לכושי הזה יש ריח של כורכום", המשיכה

צילום: מתוך הפייסבוק של אשריאל בן ישראל, עריכה: שניר דבוש

סרטון שצולם באוטובוס בבאר שבע מעורר סערה ברשת, בשל התכנים הקשים והגזעניים שנשמעים בו על ידי נוסעת, שמקללת נוסעים כהי עור בביריונות ובאלימות מילולית. "יש פה אחד, הכושי הזה, יש לו ריח של כורכום. מה זה, אנשים לא מתקלחים? מה זה, הם גמרו עליי", אמרה הנוסעת.

"אתם רואים את זאת?", פנתה הנוסעת לצופים העתידיים בסרטון, "יש לה ריח של דגים שהתייבשו שנים באגם. והריח... אני לא יודעת למה היא לא מתקלחת. אני אשלח אותה שתקנה סבון וליפה. והנהג? לא מעניין אותו מי התקלח, העיקר הוא נוהג".

הרמה הירודה נמשכה, כאשר הנוסעים נאלצו לשמוע את האמירות הגזעניות שוב ושוב. "ביקשו שתגיעי לאבו כביר, איפה שמביאים את המתים, כי יש לך ריח של גופה. איזה ריח, הסריחה את כל האוטובוס".

תיעוד: נוסעת באוטובוס בדימונה תקפה נוסעת אחרת, כהת עור: "יש לך ריח של גופה". מערכת וואלה! NEWS
אחת הנוסעות שהותקפו בגזענות באוטובוס בבאר שבע/מערכת וואלה! NEWS

בעקבות הסרטון, מחה יאיר ישראלי מקהילת העברים בדימונה על ההתרחשויות בקו האוטובוס. "זה פשוט לא יאומן שאירוע כזה מתרחש בארץ ישראל, בשנת 2017, יומיים לפני יום כיפור", אמר. "לא יאומן שאנחנו עדיין חווים מקרים כאלה, שמכאיבים. זה מכאיב לראות את ההשפלה שהאישה הזו עוברת מול אוטובוס שלם. איך זה יכול להיות? רק בגלל צבע עורנו?"

ישראל טען כי ידוע שאירועים מהסוג הזה התרחשו בעבר וכי כיום אסור להקל בהם ראש. "אני מכיר את האישה שצולמה אישית", אמר. "היא צריכה לעבור השפלה כזו מול הידלדים שלה ומול שמונה מיליון תושבי המדינה בפייסבוק?", תהה.

"עד מי זה יימשך", הוסיף. "כואב לנו שאין לנו אזרחות אבל אנחנו תורמים כמיטב יכולתנו למדינה. אני פונה לקהל הישראלי - תנסו לעשות את השינוי והמהפך למען הקהילה הטובה שגרה בדימונה כי לא מגיע לנו יחס כזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully