וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתוך יממה: 60 אלף שקל גויסו לכיסא ממונע לצעירה עם שיתוק מוחין

27.9.2017 / 22:22

כשהוריה של מיקה בת ה-20 ביקשו ממשרד הבריאות עזרה ברכישת כיסא שיהפוך אותה לעצמאית יותר, נמסר להם שאין לבתם "די מיומנות להפעילו". בתוך 24 שעות הגיע ליעדו מיזם מימון ההמונים שפתחה אמה

מיקה שריג, צעירה עם שיתוק מוחין, שתקבל כיסא גלגלים ממונע בזכות מימון המונים. מתוך עמוד מימון ההמונים "מאפשרים עצמאות למיקה" באתר "giveback", מערכת וואלה! NEWS
"רוצים להיות פסי הרכבת שעליהם ייסע הקטר שלה". מיקה שריג/מערכת וואלה! NEWS, מתוך עמוד מימון ההמונים "מאפשרים עצמאות למיקה" באתר "giveback"

לאחר שמשרד הבריאות סירב לסייע במימון כיסא גלגלים ממונע עבור מיקה שריג בת ה-20 הסובלת משיתוק מוחין, פתחה אמה בקמפיין מימון המונים שהגיע ליעדו בתוך יממה. אילנה היוז, אמה של מיקה מקיבוץ עברון שבצפון, פתחה את הקמפיין כשסכום היעד היה 60 אלף שקלים, כשהיום (חמישי) סך התרומות עבר אותו והגיע ל-67,100 שקלים.

שריג, שנולדה בלידת חירום מוקדמת, יושבת בכיסא גלגלים, מוגבלת מאוד בתפקודה הפיזי ונזקקת לעזרה בפעולות בסיסיות. הכיסא שנרכש עבורה אמור לסגל לה עצמאות בהתניידות. "בשנים האחרונות מיקה שואפת להיות יותר עצמאית ולקבל החלטות משלה על חייה. כחלק מהתהליך הזה היא מנסה לסגל עצמאות בהתניידות בכיסא ממונע ואף השקיעה בכך מאמצים רבים", סיפרה האם.

לדבריה, הכיסא הנוכחי של מיקה ישן ולא מותאם לה, ולכן היא סובלת מכאבים בישיבה ומתקשה לתפעל אותו עצמאית. מסיבה זו, המשפחה פנתה למשרד הבריאות בבקשה לסיוע במימון כיסא ממונע, אך נענתה נענו בשלילה בטענה שלמיקה אין מספיק מיומנות להפעילו. בתגובה מסרו הוריה כי "ללא כיסא מתאים, מיקה לא הייתה יכולה לסגל את המיומנות המדוברת".

עוד בוואלה! NEWS:
"הרופאה ביקשה שהנער שלקה בקדחת הבהרות ישוב לבדיקה 'אחרי החגים'"
השר ארדן נגד תכנית הרמטכ"ל ללוחמים: "שוטרי מג"ב לא כלולים בה"
מאות הגיעו להלוויית ההרוג בתרגיל בגולן: "האסון של כולנו"

אילוסטרציה נכה עם כיסא גלגלים. shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
הכיסא הנוכחי ישן ולא מותאם. כיסא גלגלים/מערכת וואלה! NEWS, shutterstock

מסיבה זו, החליטה המשפחה לפתוח בפרויקט מימון ההמונים. "יצאנו לדרך מתוך אמונה ברצון הטוב של הרבה מאוד אנשים, בכוחות של מיקה ובמקום שלנו בחייה: להיות פסי הרכבת שעליהם ייסע הקטר שלה, לאן שהיא תבחר", כתבה אילנה בדף הפייסבוק שלה.

לאחר שהצליחו להגיע ליעד, עדכנה אילנה את התורמים כי מפגש האבחון וההתאמה לכיסא יתקיים באוקטובר, וכתבה בהתרגשות: "אז כמו שאצלנו בבית נהוג לומר, אני יושבת פה בשוק. לפני פחות מ-24 שעות לחצתי ביד רועדת על 'post' והדבר הזה יצא לעולם. מיקה כבר לא יכולה לחכות. אין מאושרת ממני, תודה לכולכם". היא הוסיפה שניתן להמשיך לתרום לפרויקט גם אחרי שהסכום המיוחל הושג. "אני מתחייבת שכל סכום מעבר לזה שנידרש יופנה למטרה וכבר יש כמה רעיונות לכיווני פעולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully