וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר ארדן נגד תכנית הרמטכ"ל ללוחמים: "שוטרי מג"ב לא כלולים בה"

27.9.2017 / 19:59

בעקבות הפיגוע בהר אדר, שבו נהרג בין היתר שוטר מג"ב, ושורת פיגועים שבהם נהרגו שוטרים נוספים, קרא השר לביטחון הפנים לכלול אותם בתכנית ההקלות הכלכליות ללוחמי החוד שהוביל איזנקוט. "הם בחזית הלחימה בטרור, אין יותר חוד מזה"

צלמים זמניים מורשים

השר לביטחון הפנים גלעד ארגדן יצא הערב (רביעי) נגד תכנית לוחמי החוד שהוביל הרמטכ"ל גדי איזנקוט לשיפור תנאי הלוחמים. בטקס האזכרה השנתי לחללי מג"ב, אמר ארדן: "לפני שבועיים הרמטכ"ל הציג תכנית לשיפור תנאי שירות הלוחמים בשירות הסדיר ולפיה יינתנו הטבות בה ללוחמי החוד שנמצאים בסיכון גבוה. לצערי, שוטרי מג"ב הסדירים לא נכללו בתוך ההגדרה של לוחמי החוד".

ארדן הזכיר את שורת הפיגועים בשנה האחרונה, שגבתה בין היתר את חייהם של שוטרי מג"ב. "סולומון גברייה ז"ל, הדס מלכא ז"ל, הדר כהן ז"ל, בנימין יעקובוביץ ז"ל, שמסרו נפשם בגל הטרור האחרון בקרב עם מחבלים בשער שכם, בחברון ובהר אדר - הם לוחמי חוד", אמר. "כל שוטרי מג"ב בכל רחבי הארץ נמצאים בחזית הלחימה בטרור, הם אלו שמתמודדים יום יום שעה שעה מול המחבלים הארורים, אין יותר חוד מזה. אני אפעל בכל כוחי, על מנת שלוחמי מג"ב יכללו בתכנית החדשה, לוחם מג"ב זכאי לשכר כמו של מקבילו מגולני, זה מגיע להם, בזכות ולא בחסד".

השר לביטחון פנים גלעד ארדן בכנס הרצליה 22 ביוני 2017. כנס הרצליה, מערכת וואלה! NEWS
ארדן/מערכת וואלה! NEWS, כנס הרצליה

התכנית הרוחבית שפרסם צה"ל להגברת המוטיבציה לשירות ביחידות קרביות, נועדה הן להעניק הטבות למתגייסים למערך הלוחם והן לבצע הגדרה מחודשת של מהות תפקידם של המשרתים במערכים השונים בצבא. החלטת הרמטכ"ל על יישום התכנית נועדה לעשות הבחנה ברורה בין מי שמוגדר "לוחם חוד" - חוצה את קו הגבול ומתמרן לעומק שטח האויב - ומי שמוגדר כלוחם אך לפי התכניות האופרטיביות של צה"ל ובשגרה לא מתמרן לשטח אויב, כפי שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS.

ישנם מגוון חיילים בצה"ל שמוגדרים כלוחמים ומקבלים תעודת לוחם אך לא יתמרנו בבוא העת לשטח האויב. כך למשל, לוחמי חטיבות חי"ר דוגמת גולני או גבעתי, וכן לוחמי תותחנים ושריון, יוגדרו "לוחמי חוד" אך לוחמי גדוד קרקל וחיילי פיקוד העורף, השייכים למערך הגנת הגבולות, יהיו מחוץ לתחום הזה. ההחלטה תעניק הטבות ייחודיות ללוחמי חוד בחיל הרגלים, בחיל השריון, ביחידות מובחרות וביחידות עילית.

בשיחה עם כתבים אמר הרמטכ"ל כי סוגיית מעמד הלוחמים מעסיקה את המטה הכללי מזה שנים. זאת, לדבריו "מתוך הבנה שיש תהליך רב-שנתי של ירידה איטית בנכונות ללחימה. ירידה מ-74% ל-71% או 67%, תלוי בעונות הגיוס". הוא הוסיף כי "היה תהליך שהבסיס שלו נשאר להגיד שבקצה החוד של צה"ל והדבר החשוב ביותר הם הלוחמים. המודיעין חשוב, הסייבר חשוב, הדבר החשוב ביותר למימוש המשימות והייעוד של צה"ל הם הלוחמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully