וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקד לנשיאת העליון על סערת טקס ההתנחלויות: "פרמת את הממלכתיות"

27.9.2017 / 16:52

שרת המשפטים אמרה שמטרתה של נאור להימנע ממחלוקת פוליטית "הוחטאה". לטענתה, החלטת השופטת שלא לשלוח נציג לאירוע יובל להתנחלויות "יצרה מראית עין מוטעית של אירוע בעל גוון פוליטי". קודם הסבירה נאור שהאירוע "שנוי במחלוקת ציבורית"

צילום: יותם רונן

שרת המשפטים איילת שקד תקפה היום (חמישי) את החלטתה של נשיאת בית המשפט העליון היוצאת מרים נאור שלא לשלוח נציג מטעם הרשות השופטת לאירוע הממלכתי לציון 50 שנות התיישבות ביהודה ושומרון. "בעצם הודעתך, פרמת את הממלכתיות של טקס רשמי שלעיול החליטה הממשלה", כתבה השרה שקד במכתב ששיגרה לשופטת נאור. "יצרת מראית עין מוטעית של אירוע בעל גוון פוליטי. למרות שרצונך היה להימנע ממחלוקת פוליטית, הרי שהמטרה הוחטאה", הוסיפה.

החלטתה של נאור שלא לשלוח נציג לטקס שצפוי להתקיים הערב בגוש עציון עוררה זעם רב במערכת הפוליטית ובחוגי הימין. גם התנועה לאיכות השלטון קראה לנאור לחזור בה מהחלטתה. "יפה כתבה התנועה לאיכות השלטון במכתבה אלייך כי 'הדבר עלול לשחק לידיהם של המבקשים לצייר את בית המשפט כשחקן במישור הפוליטי'", טענה שקד.

עוד בוואלה! NEWS:
המשבר עם יהדות ארה"ב: 3 חודשים חלפו - וועדת הגיור טרם התכנסה
הרמטכ"ל איזנקוט הכריע: עונשו של אלאור אזריה יקוצר בארבעה חודשים
"המשטרה הייתה יכולה למנוע רצח": עדות מה"מערב הפרוע" של ישראל

ועידת משפט 29.8.17. מגד גוזני, מערכת וואלה! NEWS
השרה שקד ונשיאת העליון נאור בוועידת משפט/מערכת וואלה! NEWS, מגד גוזני

את החלטתה הסבירה נאור בתגובה לעתירה שהגישה עמותת רגבים לבג"ץ בנושא. "מדובר באירוע השנוי במחלוקת ציבורית", כתבה נאור. היא הוסיפה שלמרות שמדובר באירוע ממלכתי, קיימת בעיה "מהותית", כלשונה, באירוע שבו "מסורה כל הבמה לצד אחד".

שופט העליון ניל הנדל היה אמור לייצג את הרשות השופטת באירוע, אך מוקדם יותר השבוע פנה ח"כ עיסאוי פריג' (מרצ) לנאור ולנשיאה הנכנסת אסתר חיות, וקרא להן לבטל את השתתפותו של השופט הנדל באירוע. זאת מאחר, שלטענתו, זהו אירוע "בעל גוון פוליטי מאוד מסוים ושנוי במחלוקת בקרב ציבור ישראלי גדול מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully