וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט על סערת כנס ההתנחלויות: אאפשר לאופוזיציה לנאום על חשבוני

26.9.2017 / 21:20

יו"ר הבית היהודי תקף את סיעות האופוזיציה על סירובן להשתתף בכנס יובל להתיישבות, ואולם הוא עצמו כלל לא אמור לנאום בו. "אני מוכן להעביר להם את ארבע הדקות שהוקצו לנאום שלי", אמר - אף שרק רה"מ והנשיא צפויים לשאת דברים

צילום: יותם רונן

סערת כנס ההתיישבות - כל הפרטים:

- שופטי העליון ונציגי האופוזיציה הודיעו כי לא ישתתפו בכנס לציון 50 שנה להתיישבות
- השר בנט מתח ביקורת נגד האופוזיציה: "זה הזמן להתאחד"
- יו"ר הבית היהודי הכריז: אוותר על ארבע הדקות שהוקצו לי לטובת נאומים מהאופוזיציה בכנס

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט מתח ביקורת הערב (שלישי) נגד מפלגות האופוזיציה וכן נגד בית המשפט העליון אסתר חיות, זאת לאחר שהודיעו כי לא ישתתפו באירוע הממלכתי לציון 50 שנה להתיישבות ביהודה ושומרון, שמתוכנן להתקיים ביום רביעי. "אל תפלגו את העם", אמר בנט בוועידת הבית היהודי באוניברסיטת בר אילן.

השר בנט אף ציין כי מאחר שגורמי האופוזיציה נימקו כי לא ניתנה להם הזכות לנאום באירוע, הוא יוותר על הזמן שהוקצה לנאומו עבורם. "אני מוכן להעביר לאופוזיציה את ארבע הדקות שהוקצו לנאום שלי", אמר בנט. "בואו נהיה יחד. אין לנו ארץ אחרת". ואולם, מאחר שמדובר באירוע ממלכתי, בנט כלל לא אמור לנאום בו - אלא רק ראש הממשלה והנשיא.

עוד בוואלה! NEWS:
"אין מילים מול קבר פתוח": שלושת ההרוגים מהר אדר הובאו למנוחות
הפצוע מהפיגוע ביקש לדעת מה קרה לחבריו: "אמר שאור הציל את חייו"
מה בפנים ומה בחוץ? דיוני ועדת סל הבריאות יחלו כבר השבוע

ועידת הבית היהודי 26.9.17. ראובן קסטרו
בנט לאחר נאומו בוועידה, הערב/ראובן קסטרו

בנאומו בוועידה התייחס בנט לפיגוע הקטלני בהר אדר, שבמהלכו נהרגו שלושה בני אדם. "עם ישראל כולו מתייחד הערב עם זכרם של יוסף, אור וסולומון, שנרצחו הבוקר במתקפת טרור אכזרית בידי בן עוולה", אמר והוסיף כי על רקע האירועים, יש להביא לאחדות העם ולא להחרים את האירוע. "אני חושב על יונתן בן השמונה מהיישוב עלי, על איילה בת ה-13 ממעלה אדומים, שבעצם אומרים להם אתם סוג ב'".

בנט הוסיף: "אויבינו אינם מבדילים בין דם לדם, בין תל אביב לגוש עציון, בין הר אדר לעפרה, בין שמאל לימין, את חיי כולנו הם מבקשים ליטול. לכן אני קורא מכאן לחבריי באופוזיציה, שאני משוכנע שאוהבים את המדינה לא פחות ממני, ואומר להם: אל תפלגו את העם, בואו נישאר מאוחדים. כן נתווכח פנימה זוהי נשמת אפה של הדמוקרטיה אבל הטקס הממלכתי הוא של כל העם שבענו פילוגים הגיע הזמן להתאחד".

ועידת הבית היהודי 26.9.17. ראובן קסטרו
הסכים לוותר על הזמן שהוקצה לנאומו לטובת האופוזיציה. בנט/ראובן קסטרו

בימין תקפו היום בחריפות את שופטי בית המשפט העליון שהחליטו לא להשתתף באירוע שיתקיים בגוש עציון בנוכחות ראש הממשלה ודרג א'. הם אמרו שמדובר בהחלטה "חמורה" "אומללה" ו"מבישה" שחושפת את הפוליטיזציה של מערכת המשפט בישראל.

האירוע לציון יובל להתיישבות הוא אירוע של מרכז ההסברה בהובלה משותפת של שר החינוך נפתלי בנט ושרת התרבות מירי רגב, שנקבע בהחלטת ממשלה באפריל כאירוע ממלכתי בתקצוב של כעשרה מיליון שקלים. לאירוע הוזמנו ארבעת אלפים איש וכל חברי סגל א' - הנשיא, ראש הממשלה, שרים, חברי כנסת, שופטים, חברי פורום מטכ"ל, ראשי מועצות ועוד.

מרים נאור ואליקים רובינשטיין בטקס פרישתו  13 ביוני 2017. נועם מושקוביץ
לא ישלחו נציג. שופטי העליון/נועם מושקוביץ

שופט העליון ניל הנדל היה אמור לייצג את הרשות השופטת באירוע, אך מוקדם יותר השבוע פנה ח"כ עיסאוי פריג' (מרצ) לנשיאת בית המשפט היוצאת מרים נאור ולנשיאה הנכנסת אסתר חיות, וקרא להן לבטל את השתתפותו של השופט הנדל באירוע. זאת מאחר, שלטענתו, זהו אירוע "בעל גוון פוליטי מאוד מסוים ושנוי במחלוקת בקרב ציבור ישראלי גדול מאוד".

במענה לפנייתו של פריג' נמסר מטעם הלשכה של חיות שאחרי קבלת ההזמנה המפורטת לאירוע הוחלט לבטל את השתתפותו של הנדל מכיון ש"אין מקום להשתתפות נציג של הרשות השופטת באירוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully