וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה: ארה"ב הכריזה מלחמה – נשקול להפיל את מפציציה

במסיבת עיתונאים חריגה בניו יורק, הזהיר שר החוץ של המדינה המבודדת כי דבריו של טראמפ שקולים להכרזת מלחמה - ולכן זכותה להגיב. "על העולם לזכור שארה"ב הכריזה עלינו מלחמה". הפנטגון: "אם היא תמשיך בפרובוקציות - נספק לטראמפ מענה"

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

שר החוץ של קוריאה הצפונית אמר היום (שני) כי בעקבות דבריו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שמורה לארצו הזכות לנקוט אמצעי תגובה. לדבריו, זכותה להפיל מפציצים אמריקניים - גם כשאלו לא בתוך המרחב האווירי שלה.

"על כל העולם לזכור שארצות הברית הכריזה ראשונה מלחמה על ארצנו", אמר שר החוץ רי יונג הו במסיבת עיתונאים חריגה שכינס בניו יורק. "מאחר שארצות הברית הכריזה מלחמה, יש לנו כל זכות לנקוט צעדי תגובה, כולל להפיל מפציצים אסטרטגיים אמריקניים, גם אם הם לא במרחב האווירי שלנו".

רי התייחס בדבריו למפגן הכוח האווירי שערכה ארצות הברית ביום שבת, כששלחה שני מפציצים מדגם B-1B בליווי מטוסי קרב אל מרחב האווירי הבינלאומי הסמוך לחופה המזרחי של קוריאה הצפונית. בעקבות דבריו של שר החוץ, הבהירו בפנטגון כי אם פיונגיאנג תמשיך בפעולות הפרובוקטיביות שלה, היא תבטיח כי לנשיא דונלד טראמפ יש אפשרויות להתמודד עם משטרו של קים ג'ונג און.

עוד בנושא:
"טראמפ הוזהר שלא להעליב את מנהיג צפון קוריאה - אך התעלם"
על סף פיצוץ: "הכלב הנובח" ו"איש הטילים" מצעידים את העולם למלחמה
קים ג'ונג און בהצהרה חריגה: "דברי טראמפ - הכרזת מלחמה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בפיונגיאנג רואים בדברי טראמפ הכרזת מלחמה. קים ג'ונג און/מערכת וואלה!, צילום מסך

המתיחות בין שתי המדינות הגיעה לשיא בימים האחרונים, בעקבות נאומו התקיף של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בעצרת האו"ם. בנאומו הראשון בפני מנהיגי העולם בארגון, הזהיר טראמפ כי "יהרוס לחלוטין" את קוריאה הצפונית אם זו תמשיך בהתנהלותה.

קים, בתגובה, השתלח בחריפות בטראמפ בהצהרה חריגה שנמסרה בשמו בטלוויזיה הממלכתית. הוא כינה את נשיא ארצות הברית "חולה נפש" שמחזיק בארסנל גרעיני. עוד הזהירה פיונגיאנג כי בתגובה, היא עשויה לערוך ניסוי בפצצת מימן באוקיינוס השקט - מהלך שבהיתכנותו הטילו גורמים אמריקניים ספק. עם זאת, הם הבהירו כי אם אכן יתקיים ניסוי שכזה, יהיה זה "שינוי בכללי המשחק".

טראמפ לא נותר חייב, והמשיך לתקוף את "איש הטילים", כפי שהוא מכנה את מנהיג קוריאה הצפונית. הוא הזהיר ביום שישי כי קים, "שמרעיב והורג את בני עמו, יעמוד בקרוב בפני מבחן שכמוהו לא עבר".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מפציצים אמריקניים  B-1B ממריאים מטקסס למשימה בחצי האי הקוריאני, 30 ביולי 2017. צילום: חיל האוויר האמריקני,
"יש לנו כל זכות לנקוט צעדי תגובה". מפציצים אמריקניים מדגם B-1/צילום: חיל האוויר האמריקני

רי הצהיר ביום שבת כי טראמפ הפך את "ביקורם של הטילים שלנו בארצות הברית לבלתי נמנע", זאת עקב כינויו של טראמפ את מנהיג קוריאה הצפונית "איש הטילים". "במאבק כה ארוך ועיקש, עכשיו אנחנו נמצאים רק צעדים ספורים מהשלמת ההתחמשות הגרעינית שלנו", אמר רי בשולי העצרת הכללית. "זוהי תקוות שווא לחשוב שקיים סיכוי שקוריאה הצפונית תזוז מילימטר מעמדתה בעקבות הקשחת הסנקציות בידי כוחות עוינים", הוסיף.

טראמפ חתם בשבוע שעבר על צו נשיאותי חדש נגד קוריאה הצפונית שיאפשר פעולה נגד אזרחים פרטיים וחברות מסחריות שיקיימו קשרים עסקיים עמה. סין, שקוראת לריסון מצד שני הצדדים, הביעה התנגדות לכך, על אף דברי הנשיא ולפיהם היא הצטרפה לכן. עם זאת, היא הודיעה על יישום הסנקציות של מועצת הביטחון של האו"ם, הכוללות את צמצום יצוא הגז והנפט על קוריאה הצפונית.

(עדכון ראשון: 17:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully