וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזון בן גוריון? מדרשת שדה בוקר בסכנת סגירה: "משרד החינוך מתעלם"

25.9.2017 / 16:33

המדרשה, שמפעילה מוסדות חינוך לרבות את התיכון לחינוך סביבתי, מצויה בחובות במיליונים - ומאשימה את משרד החינוך בהפרת הסכם התקצוב השנתי. "זו לא שאלה משפטית, אלא שאלה של מנהיגות וסדר עדיפויות. אם לא יימצא פתרון בתוך שבועיים - נאלץ להפסיק כל פעילות"

התיכון לחינוך סביבתי שדה בוקר. אליהו ארזי, מערכת וואלה! NEWS
סכנת סגירה מידית. התיכון לחינוך סביבתי בשדה בוקר/מערכת וואלה! NEWS, אליהו ארזי

מדרשת שדה בוקר, שמפעילה שורת מוסדות חינוך, מחקר ותיירות, עומדת בסכנת סגירה מיידית בשל חוב בסך 3.5 מיליון שקלים. במדרשה מקווים לפתרון שימנע את הפגיעה במאות תלמידי התיכון לחינוך סביבתי, עשרות תלמידי המכינה וכן מורים, חוקרים ומנהלים שייאלצו לשלם את המחיר.

מנהלי המדרשה מפנים אצבע מאשימה למשרד החינוך, שלטענתם הפר הסכם שנחתם עם המדינה ולפיו המדרשה תתוקצב ב-12 מיליון שקלים מדי שנה.

במכתב ששלחו לפני כשבוע חברי דירקטוריון המדרשה, ובהם יו"ר הדירקטוריון אודי ניסן, לשר החינוך נפתלי בנט, הם תקפו בחריפות את התנהלות משרדו וטוענים כי מנכ"ל המשרד שמואל אבואב מתעלם מפניותיהם.

בנט: "אנחנו נמצאים במשבר מול יהודי ארה"ב; הם מרגישים שקיבלו סטירת לחי ממשלת ישראל". שלומי גבאי
במדרשה תקפו את התנהלות מנכ"ל משרדו. בנט/שלומי גבאי

"לצערנו מאז המכתב לא קרה דבר, אלא להיפך. נעצר התקצוב של המדרשה, למעשה סכום של שלושה מיליון שקלים וחצי מעוכב, תשלומים לספקים נעצרו והמדרשה נאלצת לסגור את הפעילות בשבועות הקרובים, לרבות הפסקת פעילויות בית הספר והפנימייה, בית ספר שדה והמכינה הקדם הצבאית", כתבו חברי הדירקטוריון.

בסיומו של המכתב כותבים חברי הדירקטוריון לשר החינוך כי "זו לא שאלה משפטית, אלא של מנהיגותיות ושל סדרי עדיפות. אם פיתוח הנגב וחזון בן גוריון חשובים למשרד, צריך וניתן להמשיך להעביר את התקציב. לצערנו ובלית ברירה, אם לא נגיע בתוך שבועיים להסדר מוסכם, נאלץ להפסיק את פעולות המדרשה על כל המשתמע מכך וכן להתפטר מהדירקטוריון. ניסנו במשך חודשים למנוע מצב זה, אך חוסר ההסדרה והזלזול המתמשך, לא מאפשרים לנו עוד להמתין", כתבו חברי הדירקטוריון.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

"בלי פתרון של הרגע האחרון - לא נתקיים"

זה יותר משנתיים שבהן המדרשה מצויה בקשיים כלכליים מתמשכים שמקשים על פעילותה. "על שר החינוך ומנכ"ל המשרד להתערב מיידית במשבר ולהגן על אחד המוסדות החינוכיים החשובים במדינת ישראל, שמניף את דגלי הציונות, אהבת הארץ וההתיישבות בנגב", אמר מנכ"ל המדרשה, אורי דיסטניק.

לדבריו, "מהמקום הזה יצאו במשך עשרות שנים נבחרי ציבור, אנשי רוח ודמויות ציבוריות בעלות השפעה רבה על ההיסטוריה של העם היהודי במדינת ישראל. אם יש חוב שאנו חבים למקים המדינה דוד בן גוריון הוא בשמירה על קיומה של מדרשת שדה בוקר שממשיכה את חזונו".

גורמים במדרשה הוסיפו כי "בשבועות האחרונים העביר משרד החינוך מסרים סותרים באשר להמשך תקצוב המדרשה, אולם גרירת רגליים זו הובילה למצב שבו המדרשה לא יכולה עוד להתקיים. אם לא יימצא פתרון של הרגע האחרון, נאלץ להפסיק כל פעילות במיידי".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי "מדרשת שדה בוקר היא מוסד חינוכי מוביל ומרכזי, ולחלוטין לא מרחפת מעל המדרשה סכנת סגירה. לראייה, המשרד בונה בימים אלה במקום מרכז מורים חדיש, לפיתוח מנהיגות המורים בנגב. יחד עם זאת, נדרשת תכנית הבראה עבור המוסד, ובימים אלה פועלים המשרד והנהלת המדרשה על גיבוש תכנית הבראה מקיפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully