וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי "מסע התנכלויות": המדינה תשלם לבכירה בשירות המדינה

24.9.2017 / 22:00

לוואלה! NEWS נודע כי סגנית הממונה על אגף המשמעת בנציבות שירות המדינה אילה הוניגמן תקבל סכום חסר תקדים של חצי מיליון שקל. זאת, בעקבות החלטת בית הדין האזורי לעבודה בערעורה שהגישה על הפקעת סמכויותיה בשל קשר שניהלה עם ראש האגף

עו"ד אילה הוניגמן, סגנית ראש אגף המשמעת בנציבות שירות המדינה. 25 בינואר 2017. מגד גוזני
ערערה על הפקעת סמכותה לדון בנושאי הטרדה מינית. הוניגמן/מגד גוזני

המדינה תשלם סכום חסר תקדים לסגנית הממונה על אגף המשמעת בנציבות שירות המדינה, עו"ד אילה הוניגמן, שסיימה לאחרונה את תפקידה. לוואלה! NEWS נודע כי ההחלטה התקבלה במסגרת הסכם פשרה שנחתם בהליך שבו תבעה הוניגמן את המדינה על "מסע התנכלויות", כלשונה, שנוהל נגדה. במסגרת הסכם הפשרה תשלם המדינה להוניגמן סכום חסר תקדים של יותר מחצי מיליון שקלים וזו תעזוב את נציבות שירות המדינה. זאת, לאחר החלטת בית הדין האזורי לעבודה שמתחה ביקורת על המדינה במסגרת ערעור שהגישה הוניגמן על ההחלטה להפקיע ממנוע סמכויות לדון בנושאי הטרדה מינית.

הוניגמן תבעה את המדינה בחודש מאי האחרון, ודרשה מבית הדין להוציא צו מניעה שיאפשר לה לעסוק בנושא ההטרדות המיניות, לאחר שהעיסוק בנושא נאסר עליה בעקבות קשר אישי שניהלה עם עו"ד אסף רוזנברג, ראש אגף המשמעת בנציבות שירות המדינה. רוזנברג עצמו פוטר בחודש מאי – מה שאפשר למעשה את השבת סמכויותיה של הוניגמן. בית הדין דחה את בקשתה של הוניגמן, וזו הגישה בקשת רשות ערעור לבית הדין הארצי. במהלך הדיון בערעור חזרה בה המדינה מהתנגדותה להגבלות שהוטלו על הוניגמן, וסמכויותיה הוחזרו לה.

עו"ד אסף רוזנברג, ראש אגף המשמעת בנציבות שירות המדינה. 25 בינואר 2017. מגד גוזני
פיטוריו אפשרו החזרת הסמכויות להוניגמן. רוזנברג/מגד גוזני

ואולם, ימים ספורים לאחר מכן, שבה המדינה ונטלה מהוניגמן את סמכויותיה לטיפול בתחום ההטרדות המיניות, למרות העמדה שהציגה בבית הדין הארצי. הוניגמן שבה ועתרה לבית הדין האזורי לעבודה, שבהחלטתו מתח ביקורת חריפה על התנהלות המדינה. בית הדין קבע כי העובדה שהמדינה שינתה את עמדתה למרות שהצהירה בפני בית הדין כי יוסרו המגבלות על הוניגמן היא "פסולה ופגומה".

"התרשמנו כי המדינה עושה הכל כדי לפגוע בשמה הטוב של המבקשת (הוניגמן – א"ס) ולהשפילה בפני גורמים רבים", נכתב בהחלטתה החריגה של השופטת ד"ר אריאלה גילצר-כץ, סגנית נשיאת בית הדין האזורי לעבודה, שניתנה לפני כחודש. "נראה כי המדינה מנסה בכל כוחה לפגוע במעמדה של המבקשת ואיננה מוכנה למחול על כבודה בהודעה פשוטה... היה מצופה מהמדינה להתכבד ולעמוד בהסכם עליו התחייבה אולם היא הפרה את התחייבויותיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully