וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניתוח הנדיר שהעניק לחולה הסוכרת את חייו בחזרה בערב ראש השנה

סרגיי צ'צ'לב שסבל מסיבוכי סוכרת עבר בבית החולים בילינסון ניתוח מציל חיים של השתלת כליה ולבלב, הנחשבת לנדירה ומורכבת. אמו שהגיעה לישראל במיוחד לרגל הניתוח החליטה לעלות לארץ, וצ'צ'לב "חולם להקים בית בישראל כאדם חדש ובריא"

עריכה: יאיר דניאל

סרגיי צ'צ'לב (36) עולה מאוקראינה שחי בגפו מספר שנים וסובל מסיבוכי סכרת, איבד את ראייתו בעין שמאל וגם כליותיו ניזוקו בצורה חמורה כתוצאה מהמחלה והוא מטופל בדיאליזה מזה ארבע שנים וסובל מדיכאון קליני. ערב ראש השנה קיבל טלפון מרגש שהפך את חייו מן הקצה אל הקצה, מבית חולים בילינסון בו הודיעו לו כי נמצאה לו תרומת כליה ולבלב.

תוך 24 שעות מהרגע ההודעה הוא עלה על שולחן הניתוחים לניתוח שהחזיר לו את חייו בחזרה. לפני שנכנס לניתוח, הספיק להעביר תשלום לחברו עבור כרטיס טיסה לאמו לישראל, אחרי שנים לא ראה אותה, כדי שתחכה לו ביציאה מחדר הניתוחים וכך היה. סרגיי עבר את הניתוח וכעת מתאושש בחיק אמו.

עוד בוואלה! NEWS:
"קשה לכם בפקק? לנו יותר": מובילי מחאת הנכים מחריפים את המאבק
ביטול טיסות ותמרונים צבאיים: איראן וטורקיה במסר לכורדים בעיראק
חלמתם על סוף שבוע ארוך? ההסתדרות מתנגדת - ומציעה פתרון אחר

מימין לשמאל: ד"ר אביתר נשר, סגן מנהל המרכז להשתלות בלינסון, סרגיי צ'צ'לב (המנותח). דוברות בית חולים בילינסון, מערכת וואלה! NEWS
ד"ר נשר וצ'צ'לב בבית החולים בילינסון/מערכת וואלה! NEWS, דוברות בית חולים בילינסון

בשיחה עם וואלה! NEWS מסביר צ'צל'ב את אשר עבר עליו: "אני מרגיש שקיבלתי מתנה ענקית לחג שקשה לי לעכל", הוא אומר מבית החולים, "חליתי בסכרת נעורים בגיל 12 וסבלתי מהרבה סיבוכים, לא היו תרופות טובות באוקראינה והחליפו לי אותן כל הזמן כך שלאורך השנים עם הטיפול הגרוע המצב רק החמיר. בשנת 2001 עליתי לארץ עם אשתי וילדה קטנה, וזמן קצר לאחר מכן כבר הייתי צריך ניתוח בעיניים בגלל היפרדות רשתית והוא לא הצליח, איבדתי את ראייה בעין שמאל ושנה לא תפקדתי בכלל".

זמן קצר לאחר מכן הוא התגרש מאשתו ונותר לבדו בארץ ללא קרובי משפחה, במצב בריאותי ונפשי מורכב. "המשכתי את הטיפולים בסכרת אבל אז התחילו הבעיות בכלי הדם ולפני חמש שנים זה הגיע לכליות. אמרו לי שאני צריך לשמור על אורך החיים שלי, אבל בסוף הגעתי לדיאליזה ופה החיים שלי התהפכו לגמרי. לפני ארבע שנים הפכתי סופית לחצי בנאדם, נכנסתי לטיפולי דיאליזה שהגבילו אותי מאד בתנועה, והשפיעו על כל המצב הבריאותי שלי, הגוף שלי לא קיבל את הדיאלזיה וגם ברמה הנפשית נכנסתי לדיכאון עמוק. היא גם הגבילה אותי לנסוע לבקר את המשפחה בחו"ל כדי לשאוב מהם עידוד.

"הצטרפתי לאד"י במהלך הטיפולים וממש לפני ערב ראש השנה קיבלתי מתנה כזאת מאלוהים שלא האמנתי. אני אחרי ניתוח מאד קשה, אבל סוף סוף יש לי הרגשה טובה. אני מאד מאמין במשפחה ומאד אוהב ילדים ואני חולם עכשיו על להקים בית בישראל כאדם חדש ובריא". אמו של סרגיי שהגיעה לארץ לרגל הניתוח הבהול של בנה, החליטה לעשות עלייה לישראל ותגיש את המסמכים בימים הקרובים".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
משמאל: ד"ר אביתר נשר, סגן מנהל מחלקת השתלות ופרופ' איתן מור, מנהל מחלקת השתלות בבילינסון בחדר ניתוח. דוברות בילינסון, באדיבות המצולמים
משמאל: ד"ר נשר ופרופסור מור במרכז ההשתלות בבילינסון/באדיבות המצולמים, דוברות בילינסון

השתלת כליה ולבלב יחדיו הוא ניתוח משולב ומורכב המתבצע פחות מעשר פעמים בשנה בישראל. 70% מניתוחי ההשתלות בארץ מתבצעים בבית החולים בילינסון, שם גם נערך הניתוח של סרגיי, בהשתתפות צוות רב מנתחים כאשר כל בכירי מרכז ההשתלות עזבו את משפחותיהם בארוחת החג והתכנסו בחדר הניתוח למשך שבע שעות במבצע להצלתו.

"מדובר בהשתלה די נדירה ומורכבת מאד עם אשפוז מורכב, ומבחינתנו המנתחים זה דבר אופטימי במצב חסר תקנה, זה דבר ענק ומרגש התחושה שנתנו לו חיים ועוד בערב ראש השנה. הוא הפך מחולה שמזריק אינסולין כמה פעמים ביום ומתחבר לדיאליזה לאדם עם רמת הסוכר מאוזנת וכליות מתפקדות, ולמעשה אינו חולה יותר בסכרת נעורים. תיקנו לו את הפגם הזה", אומר ד"ר אביתר נשר, סגן מנהל המרכז להשתלות בבית חולים בילינסון. "אני מקווה שתוך יומיים שלושה הוא יוכל כבר להתהלך וישתחרר לביתו ויתחיל בחייו".

פרופ' איתן מור, מנהל מחלקת ההשתלות בבית חולים בלינסון הוסיף "סרגיי חולה סכרת שהביאה אותו לאובדן הראייה בעין אחת ולצורך בדיאליזה. מאחר והפגיעה הייתה גם בלבלב וגם בכליות, ביצענו בערב החג השתלה מורכבת של שני האיברים הללו. חשוב לציין שהשתלת לבלב משחררת את החולה מהטרדה היום יומית של מדידת רמת סוכר והזרקות אינסולין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully