וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחאני: "הסכם הגרעין טוב - ולא פתוח למשא ומתן מחודש"

21.9.2017 / 18:50

נשיא איראן התייחס להסכם שעליו חתמה ארצו, ואמר כי לא ניתן לשנות אותו. שר החוץ האיראני זריף דן לראשונה עם שר החוץ האמריקני טילרסון שאמר כי איראן ממשיכה לעמוד בתנאים שהוצבו בהסכם

צילום: רויטרס

(נאומו של רוחאני באו"ם, אתמול)

נשיא איראן חסן רוחאני אמר היום (חמישי) כי הסכם הגרעין שעליו חתמה ארצו בשנת 2015 הוא הסכם טוב ולא ניתן לפתוח אותו למשא ומתן מחודש. זאת, לאחר שהצהיר אתמול בנאומו באו"ם כי בעיני איראן דיאלוג הוא "הדרך היחידה להגיע לפתרון המשבר" סביב תכנית הגרעין שלה, שההסכם נועד להגביל.

בנאומו אף השיב רוחאני לדבריו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שאמר כי ההסכם "מביך". לדברי רוחאני נאומו של טראמפ היה "עתיר מילים מכוערות ובורות, מלא בשנאה ובהאשמות חסרות בסיס". הוא הוסיף כי איראן "לא תספוג איומים מאף אחד" והדגיש שאין לארצו כוונה "לשחזר את האימפריה העתיקה שהייתה או לכפות את דתה הרשמית על אחרים".

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ ימסור הצהרה על צפון קוריאה: "נוסיף סנקציות חדשות"
הוריקן "מריה": טראמפ הכריז על פורטו ריקו כאזור מוכה אסון טבע
קרובי הלכודים במקסיקו סיטי מתפללים: "אי אפשר לדמיין את הכאב"

נשיא איראן חסן רוחאני נואם בעצרת הכללית של האו"ם, 20 בספטמבר 2017. רויטרס, רויטרס
רוחאני בנאומו באו"ם, אתמול/רויטרס, רויטרס

שר החוץ בממשלו של טראמפ רקס טילרסון נפגש אתמול עם עמיתו האיראני מוחמד ג'וואד זריף, לראשונה מאז נכנס לתפקיד, במסגרת ועידת נציגי המעצמות החתומות על הסכם הגרעין. לדברי טילרסון לוושינגטון יש "השגות משמעותיות" בנוגע להסכם, אך איראן עומדת בתנאים שהוצבו לה במסגרתו. הוא הוסיף כי הנשיא טראמפ אינו מוכן לקבל את הסעיף בהסכם הקובע שבשנת 2025 יוסרו המגבלות על תכנית הגרעין של טהראן, אם זו תעמוד בתנאים עד אז.

לדבריו, הפגישה הייתה "הזדמנות טובה להיפגש וללחוץ ידיים" עם זריף וכי היא התנהלה באופן מאוד ענייני. "לא היו צעקות ולא זרקנו נעליים אחד על השני", הוסיף. לדבריו, טראמפ אינו רוצה להעביר לממשל הבא מצב שבו לאיראן ישנה תכנית גרעין פעילה, באופן דומה למצב הדברים הנוכחי מול קוריאה הצפונית.

פגישת נציגי המעצמות החתומות על הסכם הגרעין עם נציגי איראן, 20 בספטמבר 2017. רויטרס, רויטרס
פגישת נציגי המעצמות עם זריף וצוותו, אתמול/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully